10 rad jak być dobrym szefem sprzedaży

Opublikowane 2 listopada 2016 przez Zespół VIDI w Strefa szefa

Pytanie wydaje się banalne, ale to przecież cel każdego menedżera. Bycie dobrym szefem prawie zawsze oznacza dobre wyniki sprzedażowe.
Zarządzanie wygląda z boku na całkiem łatwe zajęcie. Wszyscy robią to, co im każe menedżer, ale, jak wiadomo z doświadczenia, nie ma to nic wspólnego z prawdą




Oto 10 wskazówek, które pomogą Ci zostać dobrym szefem sprzedaży

1. Bądź wiarygodny - trudno jest przewodzić ludziom, gdy nie jesteś postrzegany jako wiarygodny menedżer. Wiarygodność nie jest czymś, co możesz osiągnąć  z dnia na dzień, ale z pewnością jest atutem, który łatwo stracić w jeden dzień. Uważaj zatem, na swoje słowa i czyny oraz staraj się przewidzieć ich wpływ na podwładnych.


2. Bądź przykładem. Zachowuj się tak, jakbyś chciał, by Twoi podwładni się zachowywali, ale jednocześnie pamiętaj, że Twoja rola znacznie różni się od zadań twoich podwładnych.


3. Zatrudniaj według cech charakteru. Techniki możesz nauczyć, ale odpowiedniej postawy i zaangażowania już nie. Nie bój się zatrudniać lepszych od siebie i bądź przygotowany na szybkie wdrażanie zatrudnionych.


4. Skupiaj się na mocnych stronach. Pomagaj swoim podwładnym lepiej wykorzystywać ich zalety i umiejętności.


5. Zatrudniaj wolno, zwalniaj szybko. Złe wybory zdarzają się każdemu. Liczy się szybka reakcja na błąd. Nie pozwalaj sobie na zwlekanie jeśli widzisz, że dokonałeś złego wyboru pracownika.


6. Jako menedżer sprzedaży będziesz musiał przejść z punktu widzenia - "ja" na "my”. Twój sukces nie będzie mierzony Twoim osobistym wkładem. To będzie sukces całego Twojego zespołu. Jako szef sprzedaży będziesz również oceniany z umiejętności tworzenia skutecznych struktur sprzedażowych.


7. Udzielaj informacji zwrotnej. Ludzie pracują lepiej, gdy mają informacje zwrotne zarówno pozytywne jak i krytyczne (pod warunkiem, że umiesz oddzielać problem od człowieka).


8. Okazuj szacunek i uznanie. Jednym z najszybszych sposobów na utratę szacunku i wiarygodności jest nieokazywanie szacunku podwładnym.


9. Deleguj zadania umiejętnie. Jako szef wiele razy będziesz prosił podwładnych, by zrobili coś dla Ciebie. Bądź konkretny i zawsze dawaj jasno do zrozumienia korzyści, jakie podwładni będą z tego mieli.


10. Zdobądź szacunek. Chcemy, by nas lubiano. To naturalna potrzeba większości ludzi. Co się jednak stanie, gdy Twoja potrzeba bycia lubianym będzie konfliktowała z Twoją zdolnością do przewodzenia. Skuteczni szefowie wiedzą, że lepiej mieć szacunek podwładnych niż być przez nich uwielbianym. Dobry szef podejmuje trudne decyzje, które zabezpieczają przyszłość firmy i każdego pracownika.*



*http://www.dyrektorzy-handlowi.menedzersprzedazy.pl/a/jak-byc-dobrym-szefem/179.html

 Polecamy szkolenia z kierowania zespołem - ZOSTAŃ SUPER SZEFEM 


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Co decyduje o odporności psychicznej ZESPOŁU?
Z firmy wzięte: W zebraniu uczestniczyło czterech członków. Nazywali się oni: KAŻDY, KTOŚ, JAKIŚ i NIKT. Ustalili na zebraniu, że pewnego dnia mają do [...]
Zobacz wpis
W jaki sposób wysoka ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA lidera wpływa na zespół?
Wysoka odporność psychiczna managera, co to właściwie oznacza: twardy, posiadający umiejętności dążenia do celu, potrafi pokonywać przeszkody i niedogodności. [...]
Zobacz wpis
ZMIANA W ORGANIZACJI
ZMIANA W ORGANIZACJI [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.