Jak możesz pozyskiwać nowych Klientów? Prosty sposób.
Jak możesz pozyskiwać nowych Klientów? To prosty sposób:
Codziennie szukasz nowych kontaktów. One są wszędzie – przeznacz na to np. 30 minut każdego dnia.
Dlaczego warto to robić:
Pozyskiwanie nowych klientów- prospecting, sprzyja realizacji celów sprzedażowych.
Zapewne firmy, z którymi się kontaktujesz, mają konkurencje i tu warto poszukać kolejnych zleceń.
Możesz wyszukać w Google firmy z wybranej branży, która Cię interesuje i rozpocząć działania – zacząć siać :)
np. wpisując w Google przykładowo „producent kołpaków” dostajesz wyniki wyszukiwania:
Już ma ponad 7 firm, do których możesz zadzwonić/ odwiedzić, jeśli są w twoim rejonie czy też napisać e-mail, (wykorzystaj np. aplikacje e-mail hunter (pamiętaj o RODO, możesz wysłać e-mail na adres z www, jeśli piszesz wiadomość na publicznie dostępny adres (np. jan.kowalski@nazwadanejfirmy.pl) w takim celu, dla którego jest on podany - na niektórych stronach internetowych widnieje taki adres, by na niego wysyłać np. zapytania reklamowe lub oferty).
Możesz też rozwinąć zakres poszukiwań nowych klientów: wpisując nazwę wybranej firmy do wyszukiwarki Google. Google pokaże Ci podobne firmy: Twoje zadanie
to tylko kontakt z nimi i sprawdzenie, w czym możesz pomóc :)
Po wstępnym wyszukaniu kontaktów podejmij następujące działania:
1. wizyta na www
2. analiza potencjału firmy
3. zimny kontakt – zdobycie danych kontaktowych do osoby decyzyjnej
4. wyszukanie informacji o kontakcie -przeszukanie internetu (publikację, wywiady czy LinkedIn) na temat osób kontaktowych – dowiedz się, czym się interesują, co jest dla nich ważne.
Systematycznie buduj bazę potencjalnych klientów- dbaj o nich i przypominają się co jakiś czas – „siej”. Takie działanie na pewno przyczyni się do tego, że po wyczerpaniu dużych szans na sprzedaż będziesz miał kilka otwartych drzwi i nie będziesz zaczynał od początku działań sprzedażowych.
W tak zwanym między czasie stworzysz sobie kolejne szanse :) i to niewielkim nakładem pracy.
Warto na te działania poświęcić od 30 minut do 1 godziny dziennie.
- Uwzględnij w swoim planie dnia – pozyskiwanie nowych klientów.
- Uwzględnij w swoich nawykach sprzedażowych – 5 nowych kontaktów dziennie.
Ja w swoim codziennym raporcie oznaczam ilość nowych firm, jakie zdobyłam, a jeśli nie nawiązałam kontaktu to mam folder zakładkach w Google – NOWE FIRMY – to awaryjnie jak moja głowa świeci pustką i nie chce mi podpowiedzieć, w jaką branżę uderzyć.
Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.
Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.