Jak rozmawiać z pracownikiem, by osiągnąć zamierzony efekt.

Opublikowane 20 kwietnia 2018 przez Zespół VIDI w Strefa szefa

Jedna w ważniejszych umiejętność w życiu to komunikacja. Niezależnie od tego, czy jesteś już na stanowisku kierowniczym, czy chciałbyś być, umiejętności komunikacyjne są kluczowe dla Twojej skuteczności w pracy.

Pamiętaj: „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. – James Humes

 

Jeśli obecnie jesteś menedżerem, to skuteczna komunikacja może pomóc Ci w pracy.

Różne style komunikacji. Ważne: każdy z nas ma swój własny styl komunikacji. Aby wiedzieć, jak najskuteczniej komunikować się z pracownikami na poziomie osobistym, potrzeba czasu. Jeden pracownik może być świetny w przyjmowaniu instrukcji przez telefon lub e-mail, podczas gdy inny może preferuje komunikację twarzą w twarz. Świadomość tych różnic znacznie przyczyni się do zwiększenia efektywności.

Twoim zadaniem jako menedżera jest zapewnienie wyraźnego i stałego przepływu i komunikacji w zespole. 

  • Daj przykład: Zadawaj pytania, rzucaj wyzwania, wyrażaj swoje uczucia itp. Mów co jest teraz najważniejsze, tak aby pracownicy wiedzieli na jakich zadaniach trzeba się skupić.
  • Miej otwarte drzwi: jeśli twierdzisz, że masz politykę otwartych drzwi, naprawdę, otwieraj ją tak często, jak to możliwe. Na mniej dosłownym poziomie przysłowiową politykę otwartych drzwi można przekazać, przypominając swoim pracownikom często, że jesteście tam, aby mogli rozmawiać w dowolnym momencie.
  • Miej otwarty umysł na to co mówią pracownicy.
 

Dobre rady książki Karen Friedman.

Tytuł nowej książki nie jest dość subtelny: Zamknij się i powiedz coś: Strategie komunikacji biznesowej w celu przezwyciężania wyzwań. Karen Friedman, jako reporter telewizyjny pracowała na lokalnych stacjach w miastach od Milwaukee do Huntsville. Przez ostatnie 15 lat kierowała firmą zajmującą się coachingiem w zakresie komunikacji w Filadelfii. W jaki sposób stosuje swoje pomysły w miejscu pracy?



Jej zasada nr 1, zdobyta od dwóch dziesięcioleci w okopach telewizyjnych: 

"Absolutnie krytyczne jest bycie tak bezpośrednim, punktualnym i zwięzłym, jak to tylko możliwe", mówi żywiołowym, mocnym głosem. 

Niejasność jest zbyt powszechna w miejscu pracy, zauważa i łatwo można to naprawić, wystarczy precyzować pytania: co? Gdzie? Kiedy? Kto? 

"Szefowie często mówią:" Czy możesz mi przekazać ten raport? To naprawdę ważne i naprawdę chciałbym go dziś mieć "- mówi Friedman.


Bardziej skuteczny sposób na przekazanie tego komunikatu: "Czy możesz dosłać ten raport do mnie? Chciałbym go na moim biurku przed piątą." 


Wasza postawa podczas rozmowy jest również ważna. "To nie tylko twoje słowa przekazują wiadomość" - mówi Friedman.  Jeśli się garbisz, zaciskasz ręce w kieszeniach, unikasz kontaktu wzrokowego, ludzie odniosą wrażenie, że nie chcesz się z nimi komunikować.  Pamiętaj, że świat nie krąży wokół ciebie.


 Dla Friedmana była to trudna lekcja do nauczenia, pochodząca ze świata telewizji napędzanego ego. Jeśli otworzysz się na inne opinie i perspektywy, znacznie łatwiej będzie Ci przekazać własną wiadomość.  Zadawaj pytania otwarte. Mogą kupować czas, wyjaśniać, skąd pochodzi problem i zapobiegać błędnej interpretacji. Na przykład: "Nie jestem pewien, czy rozumiem, co mówisz, czy możesz podać mi przykład?"



Kolejna zasada Friedmana: Bez owijania w bawełnę.  Jeśli masz złe wiadomości do dostarczenia, powiedz to jasno. Trudno mówić o zwolnieniach i zaciskaniu pasa, ale jeśli jesteś w sytuacji, w której musisz przekazywać tego rodzaju informacje, twoi pracownicy i koledzy prawdopodobnie już wiedzą, że coś jest nie tak. Zawsze dostarczaj złe wiadomości osobiście. Wydaje się, że łatwiej jest przekazywać negatywne informacje przez e mail – nie pokazuje to Twojej postawy wobec problemu oraz Twarde charakteru. Stawiaj czoła temu. Szlifuj swój charakter. Wyobraź sobie, że za zostałeś zwolniony przez e- mail? Jak byś się czuł?



Na koniec nie bądź naiwnym. Nawet jeśli uważasz, że twój kolega lub szef jest całkowicie w błędzie, możesz odpierać ich otwarte pytania, które pokazują szacunek i ducha woli. Jedna z możliwych odpowiedzi: "Czy miałeś sytuację, w której ta strategia zadziałała?


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
W jaki sposób wysoka ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA lidera wpływa na zespół?
Wysoka odporność psychiczna managera, co to właściwie oznacza: twardy, posiadający umiejętności dążenia do celu, potrafi pokonywać przeszkody i niedogodności. [...]
Zobacz wpis
Jak szkolenia wpływają na firmę?
Jak pokazują liczne badania, pracownicy bardzo cenią szkolenia i możliwość rozwój. Zyskują na tym firma i pracownicy. Niezależne źródła pokazują, że dzięki szkoleniom rośnie sprzedaż [...]
Zobacz wpis
Poznaj prawa motywowania pracowników
Skuteczny menedżer wie, że ludzie lepiej pracują i osiągają lepsze wyniki, jeśli są zmotywowani, zaangażowani i identyfikują się z firmą. Menedżer, który stoi na [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.