Jakie cechy charakteru i umiejętności są konieczne by odnieść sukces w sprzedaży?

Opublikowane 15 marca 2017 przez Zespół VIDI w Strefa handlowca

Oto lista cech niezbędnych do tego, by odnieść sukces w sprzedaży.

Dla pracodawcy: to lista cech, jakich powinien szukać u idealnego pracownika.
Dla Ciebie to wskaźnik, w czym możesz się udoskonalić, co warto usprawnić i wzmocnić.



Zanim zaczniesz osądzać kolegów po fachu i swoich pracowników – sam przed sobą – UCZCIWIE – oceń siebie :)
( każdy w firmie jest sprzedawcą od prezesa do recepcjonistki)





ZACZYNAJ – sprawdź jak blisko TY i Twój zespół jesteś SUKCESU? SPRAWDŹ JAKIE CECHY MUSICIE WZMOCNIĆ?


Jeśli w skali od 1 do 10 jesteś pomiędzy 8 a 10 to SUPER, jeśli zatrudniasz pracowników dąż do tego by ich ocena mieściła się również między 8 a 10 Jeśli planujesz zatrudnienie, to najlepiej w czasie rekrutacji skup swoją uwagę na tych uczestnikach którzy również znaleźli się między 8 i 10
(w skali 1-10), na każdej z tych cech. ( 1 to słabo, 5 akceptowalne, – 10 bardzo dobrze) 



Oto lista 13,5 indywidualnych cech, które to sprawiają

1. Inteligentny. Sprzedawcy muszą być wystarczająco inteligentni, aby myśleć na miejscu oraz posiadać umiejętność radzenia sobie w każdej sytuacji, w której się znajdą. UWAGA: Bardzo doświadczeni sprzedawcy, którzy myślą, że wiedzą wszystko, są najbardziej narażeni na to, by zostać pokonanym przez inteligentne osoby zgiełku.

2. Samo-Zaczynający ( samo zmotywowany). Wielkim sprzedawcom nie trzeba "motywacji". Mają wbudowaną energię do działania – baterię jak by stale byli między filiżanką kawy a Red Bull’em. Nikt nie musi mówić im, co mają robić. Oni wiedzą, co robić. I oni to robią. Pierwsze zadania związane ze sprzedażą robią kilka minut po wejściu – nie plotkują, nie robią kawy – od razu pracują i tak do końca dnia.

3. Dobre nastawienie. Wielcy sprzedawcy mają wiarę w to, że są w stanie dokonać wielu dużych sprzedaży.

Doskonały sprzedawca akceptuje reguły narzucone przez zarząd, klienta i finanse – każdą „cytrynę”, którą dostaną przekuwają na szansę, szukają rozwiązań jakie mogą zastosować, zastanawiają się jak dana sytuacja może im pomóc.

Czyli z każdej CYTRYNY MOGĄ ZROBIĆ LEMONIADĘ – czyli dostrzegają szansę i plusy sytuacji i potrafią przekształcić ją w pieniądze.

4. Doskonałe umiejętności komunikacyjne. Wielcy sprzedawcy nie tylko są dobrzy w tym co mówią i i co przekazują … SĄ DOSKONAŁYMI MÓWCAMI I SŁUCHACZAMI.

Ich przesłanie jest zarówno przekonujące jak i spójne. Są pełni pasji i wiary, a ich entuzjazm jest zaraźliwy. Są w stanie wyrazić w taki sposób to, co mówią, że od razu dostajemy ochotę, by to mieć. 

5. WIZERUNEK - fizycznie i psychicznie. Wygląd mówi sam za siebie i sugeruje, jak spójne jest to co mówimy i co reprezentujemy z tym, na co patrzymy.

Jeśli masz do czynienia z osobą zadbaną i taką, która dba o swoje ciało i umysł to wiesz, że dobrze czuje się sama ze sobą. Jej wizerunek przekłada się na dobre samopoczucie, a dzięki temu łatwiej wchodzi w interakcję z klientem ( dotyczy to nawet osób, które kontaktują się z Klientem przez telefon – tu też warto zadbać o swój wizerunek nawet jeśli myślimy, że klient nas nie widzi – nasze samopoczucie i pozaprofesjonalny wygląd przekładają się na doskonałą interakcję z klientem i pewność w rozmowach).

6. Komputer, tablet i smartphone . Nie ma usprawiedliwienia dla braku umiejętności korzystania z komputera innego niż upór i lenistwo. Internet będzie rządzić światem przez co najmniej następną dekadę. A Ci, którzy ignorują ten fakt znajdą się na końcu kolejki firm, sprzedawców itd..

7. Umiejętność koncentracji na celu. Cel to jest to, co napędza go do pracy – ma zaplanowane co zrobi, jak to zrobi i ROBI - zamierza osiągnąć swój cel. POSIADA PLAN REALIZACJI !!! Ma motywację by przekształcić swój plan w czyn i twardo się tego trzyma. Jest skupiony na nagrodzie i pracuje nad nim systematycznie. Eliminuje czynności i zadania, które go od tego celu oddalają.

"Cel bez intencji i działania" jest jak samochód bez benzyny. Intencja jest paliwem, które zabierze Cię ze startu do celu, miejsca docelowego, w którym chcesz być.

8. Skupiony na sukcesie. Bycie wielkim sprzedawcą, to nie jest tylko kwestia celów. Jest to kwestia celu z uwzględnieniem wyników i osiągnięć. Wiele osiągnięć prowadzi do sukcesu i pewności siebie, która utrzymuje tempo przechodzenia od sprzedaży do sprzedaży. NIC NIE DZIEJE SIĘ PRZYPADKOWO - nie wpada mu sprzedaż – on wie że tego dokona, bo każdego dnia pracuje i jest skupiony na tym co robi.

9. Umiejętność wzmacniania siebie. Za każdym razem, kiedy wielki sprzedawca dokona sprzedaży, powstaje w jego banku pamięci pewność siebie i w każdej sytuacji może pobrać pozytywną energię. Im więcej mu się uda, tym większe prawdopodobieństwo kolejnych sukcesów; bardziej sukces jest prawdopodobny

10. Szuka pieniędzy a nie pracy. Pensja podstawowa nie ma dla niego znaczenia – nie potrzebuje bezpieczeństwa bo wie, że swoją pracą może podnieść swoją prowizję . Zły handlowiec skupia się na podniesieniu pensji podstawowej, doskonały sprzedawca na możliwościach i prowizji.

11. Bardziej interesują go sukces i rozwoju osobistego, niż pieniądze. Sprzedawcy, którzy pracują dla pieniędzy rzadko go osiągają. Świetny sprzedawca pracuje, by być najlepszy i CODZIENNIE robi coś w tym kierunku. A w rezultacie zarabia więcej od tych, którzy skupiają się na pieniądzach.

12. Wieczny student. Doskonały handlowiec ma skłonność do uczenia się i adaptacji. Wielki sprzedawca wie, że zawsze jest coś co może udoskonalić i czego może się nauczyć. Codziennie dąży do tego by być lepszym od swojej wczorajszej wersji .


Wielki sprzedawca wie, że uczenie się pozwala mu dostosować się i być gotowym do nowych spotkań i nowych wyzwań. To jest właśnie różnica między "już wiem wszystko" i "uczę się całe życie."



13. Ma radość w służeniu innym. To jest "mistrz" jakości. Jakość dbania o klientów, tego by dostawiali więcej niż oczekują , ma radość z tego, że pomaga innym firmom się rozwijać lub poleca im rozwiązania ułatwiające im pracę.


13,5 Są obecni w mediach i dbają o swój wizerunek. Ułatwiają klientom trafienie do siebie, klient może ich odnaleźć. Wiedzą, że social media są dla nich najlepszym narzędziem pracy.

Pewnie zauważyłeś, że brakuje tu umiejętności sprzedaży - tak, jest to celowe działanie:)

Umiejętności sprzedaży można się nauczyć biorąc udział w kursach i szkoleniach, czytając książki. Inteligencja, nastawienie do pracy i optymizm– TO NAJWAŻNIEJSZE. Z tym przychodzi reszta.

Jeśli masz te cechy i chcesz mądrze i ciężko pracować nad sobą – to jesteś na dobrej drodze by zostać doskonałym handlowcem i nie tylko :).

TERAZ już porównałeś się z doskonałym handlowcem i wiesz co masz do zrobienia!

Jeśli jesteś szefem, kierownikiem, managerem, dyrektorem. Jeśli chcesz poznać słabe i mocne strony swojego zespołu nie czekaj - pobierz bezpłatny kwestionariusz wypełnij i odeślij.
Nasi eksperci przeanalizują Twoje odpowiedzi i otrzymasz od nas indywidualnie opracowany plan rozwoju dla TWOJEGO ZESPOŁU   

KWESTIONARIUSZ POTRZEB kliknij i pobierz 

 

Opracowano na podstawie :
https://www.gitomer.com/do-you-have-the-character-and-characteristics-of-sales-success/

 

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Efektywne pytania, które przyciągają klientów B2B
Czy czujesz, że stare metody sprzedaży straciły swój blask w świecie, gdzie klienci B2B mają władzę jak nigdy dotąd? Jeśli pragniesz odświeżyć swoje podejście, [...]
Zobacz wpis
Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
Tradycyjna sprzedaż często przypomina monolog. Sprzedawca zachwala swój produkt, a klient słucha. Bardziej rozwinięta forma sprzedaży, to rozmowa dwóch stron oparta na potrzebach i [...]
Zobacz wpis
SKUTECZNE NEGOCJACJE - KLUCZOWE ZASADY UDANYCH ROZMÓW
Negocjacje kojarzone są z procesem sprzedaży, rozmową z klientem, czy rolą przedstawiciela handlowego. Osiągnięcie porozumienia jest jednak nieodłącznym elementem wielu relacji biznesowych, zarówno w [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.