Poznaj prawa motywowania pracowników

Opublikowane 8 listopada 2017 przez Zespół VIDI w Strefa szefa

Skuteczny menedżer wie, że ludzie lepiej pracują i osiągają lepsze wyniki, jeśli są zmotywowani, zaangażowani i identyfikują się z firmą. Menedżer, który stoi na czele zespołu, oprócz umiejętności biznesowych, potrafi stworzyć atmosferę równoczesnego nastawienia na wyniki z elementami współpracy i wzajemnego szacunku.


 Poznaj skuteczne prawa motywacji WEDŁUG R. DENNYEGO.


PRAWO 1
Aby motywować innych sami musimy mieć motywację.



PRAWO 2
Motywacja wymaga celu-dążenia do czegoś w przeciwnym wypadku wkrada się rutyna i apatia.



PRAWO 3
Motywacja nie trwa wiecznie – motywowanie powinno być procesem ciągłym nie odbywa się raz do roku.



PRAWO 4
Motywacja wymaga uznania - w formie pochwały, podziękowania itd. W zależności od sytuacji. Chwal pracowników przy każdej nadarzającej się okazji. Jednak błędem jest stosowanie zasady „Jeżeli nie możesz powiedzieć nic miłego to, nie mów nic”. Równie ważna jest konstruktywna informacja zwrotna mająca na celu skorygowanie błędów i niepożądanych zachowań.



PRAWO 5
Współuczestniczenie motywuje - kiedy ludzie czuja się częścią zespołu, są angażowani w planowanie i realizację celów firmy znacząco podnosi to ich motywację.






PRAWO 6
Motywuje nas poczucie rozwoju -jest wiele osób które, żeby czuć satysfakcję chcą widzieć własny rozwój, możliwość zdobywania nowych umiejętności, niestania w miejscu. Często brak tego motywatora, a nie zarobki, mogą być przyczyną zmiany miejsca pracy. Dbałość o rozwój pracowników to nie tylko obowiązek wynikający z przypisanych kierownikowi kompetencji, ale również długofalowa inwestycja, która zwraca się w postaci:
• mniejszej ilości pracy dla kierownika,
• bardziej zmotywowanych i kompetentnych pracowników,
• wyższego poziomu kreatywności i wykonywania zadań.

Jeżeli nie rozwijamy naszego zespołu to sami nie idziemy naprzód.

Plan rozwojowy nie jest tylko listą szkoleń, jakie ma odbyć pracownik. Inne pomysły na zadania rozwojowe to: funkcja opiekuna nowych pracowników, opiekuna jakiegoś działu, obszaru, udział w projekcie, mentoring i coaching ze strony przełożonego, delegowanie bardziej odpowiedzialnych zadań, polecanie odpowiednich lektur rozwijających daną kompetencję, czasowa delegacja do innego sklepu, objęcie bardziej odpowiedzialnego stanowiska.



PRAWO 7
Wyzwanie jest motywujące, gdy możesz wygrać -wyzwania i współzawodnictwo inspirują ludzi do osiągania lepszych wyników, ale stawianie nierealistycznych celów nie jest motywujące.



PRAWO 8
Każdego coś motywuje -dobry Kierownik stara się odkryć co motywuje jego pracowników i starać się ich motywować na różne sposoby. Jednak Kierownik powinien też pamiętać o fakcie, że zawsze może się znaleźć kilku pracowników opornych, wypalonych. Należy dać takim pracownikom szansę, jednak jeśli mimo tego widzimy brak chęci współpracy i wrogie nastawienie, należy taką osobę wyłączyć z grupy – gdyż poświęcamy jej niewspółmiernie do efektów dużo czasu, poza tym jej postawa może wpływać demotywująco na pozostałe osoby w zespole.

Nie należy poświęcać nadmiernej ilości czasu i wysiłku na próby dotarcia do ludzi opornych na motywację.

Należy również pamiętać, że nie zawsze, kiedy ktoś osiąga wyniki poniżej oczekiwanych, jest to problem motywacji. Jest wiele możliwych powodów np. pracownik nie rozumie instrukcji i poleceń, nie ma odpowiednich zasobów, nie został przeszkolony, cele są niejasno zdefiniowane, występują bariery komunikacyjne. Czasami stawiane pracownikowi wymagania są po prostu zbyt wysokie w stosunku do jego możliwości. Dlatego dobrze upewnijmy się, czy nie występują tego typu przeszkody, zanim uznamy kogoś za „niemotywowanego”.



PRAWO 9
Przynależność do grupy motywuje -dobry Kierownik sprawia, że ludzie czują się częścią zespołu, poprzez działania integrujące, może to być wspólna wycieczka, impreza, ale też wspólne zebrania, omawianie wyników, wówczas ludzie stają się bardziej lojalni i zaangażowani.



PRAWO 10
Właściwa komunikacja z zespołem motywuje -otwarta komunikacja, przekazywanie i pozyskiwanie informacji od zespołu, słuchanie, angażowanie ludzi w planowanie działań i wyznaczanie celów, korzystanie z ich pomysłów, delegowanie odpowiedzialności.  



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Jak szkolenia wpływają na firmę?
Jak pokazują liczne badania, pracownicy bardzo cenią szkolenia i możliwość rozwój. Zyskują na tym firma i pracownicy. Niezależne źródła pokazują, że dzięki szkoleniom rośnie sprzedaż [...]
Zobacz wpis
Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikiem?
Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikiem? Jak udzielić nagany? Poznaj dwa modele prowadzenia rozmów.: model wojenny i model TQM-owski. Jak rozpocząć trudną rozmowę? Jak dyscyplinować pracowników? [...]
Zobacz wpis
Czas na podsumowanie - zobacz na co warto zwrócić uwagę?
Gdy wchodzimy w ostatni kwartał roku zazwyczaj czeka nas sprawozdanie z wydajności firmy. Nawet jeśli Twoja firma ma już określoną strukturę w codziennym funkcjonowaniu, [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.