Poznaj prawa motywowania pracowników

Opublikowane 8 listopada 2017 przez Zespół VIDI w Strefa szefa

Skuteczny menedżer wie, że ludzie lepiej pracują i osiągają lepsze wyniki, jeśli są zmotywowani, zaangażowani i identyfikują się z firmą. Menedżer, który stoi na czele zespołu, oprócz umiejętności biznesowych, potrafi stworzyć atmosferę równoczesnego nastawienia na wyniki z elementami współpracy i wzajemnego szacunku.



 Poznaj skuteczne prawa motywacji WEDŁUG R. DENNYEGO.


PRAWO 1
Aby motywować innych sami musimy mieć motywację.



PRAWO 2
Motywacja wymaga celu-dążenia do czegoś w przeciwnym wypadku wkrada się rutyna i apatia.



PRAWO 3
Motywacja nie trwa wiecznie – motywowanie powinno być procesem ciągłym nie odbywa się raz do roku.



PRAWO 4
Motywacja wymaga uznania-w formie pochwały, podziękowania itd. W zależności od sytuacji. Chwal pracowników przy każdej nadarzającej się okazji. Jednak błędem jest stosowanie zasady „Jeżeli nie możesz powiedzieć nic miłego to, nie mów nic”. Równie ważna jest konstruktywna informacja zwrotna mająca na celu skorygowanie błędów i niepożądanych zachowań.



PRAWO 5
Współuczestniczenie motywuje-kiedy ludzie czuja się częścią zespołu, są angażowani w planowanie i realizację celów firmy znacząco podnosi to ich motywację.



PRAWO 6
Motywuje nas poczucie rozwoju-jest wiele osób które, żeby czuć satysfakcję chcą widzieć własny rozwój, możliwość zdobywania nowych umiejętności, niestania w miejscu. Często brak tego motywatora, a nie zarobki, mogą być przyczyną zmiany miejsca pracy. Dbałość o rozwój pracowników to nie tylko obowiązek wynikający z przypisanych kierownikowi kompetencji, ale również długofalowa inwestycja, która zwraca się w postaci:
• mniejszej ilości pracy dla kierownika,
• bardziej zmotywowanych i kompetentnych pracowników,
• wyższego poziomu kreatywności i wykonywania zadań.

Jeżeli nie rozwijamy naszego zespołu to sami nie idziemy naprzód.

Plan rozwojowy nie jest tylko listą szkoleń, jakie ma odbyć pracownik. Inne pomysły na zadania rozwojowe to: funkcja opiekuna nowych pracowników, opiekuna jakiegoś działu, obszaru, udział w projekcie, mentoring i coaching ze strony przełożonego, delegowanie bardziej odpowiedzialnych zadań, polecanie odpowiednich lektur rozwijających daną kompetencję, czasowa delegacja do innego sklepu, objęcie bardziej odpowiedzialnego stanowiska.



PRAWO 7
Wyzwanie jest motywujące, gdy możesz wygrać-wyzwania i współzawodnictwo inspirują ludzi do osiągania lepszych wyników, ale stawianie nierealistycznych celów nie jest motywujące.



PRAWO 8
Każdego coś motywuje-dobry Kierownik stara się odkryć co motywuje jego pracowników i starać się ich motywować na różne sposoby. Jednak Kierownik powinien też pamiętać o fakcie, że zawsze może się znaleźć kilku pracowników opornych, wypalonych. Należy dać takim pracownikom szansę, jednak jeśli mimo tego widzimy brak chęci współpracy i wrogie nastawienie, należy taką osobę wyłączyć z grupy – gdyż poświęcamy jej niewspółmiernie do efektów dużo czasu, poza tym jej postawa może wpływać demotywująco na pozostałe osoby w zespole.

Nie należy poświęcać nadmiernej ilości czasu i wysiłku na próby dotarcia do ludzi opornych na motywację.

Należy również pamiętać, że nie zawsze, kiedy ktoś osiąga wyniki poniżej oczekiwanych, jest to problem motywacji. Jest wiele możliwych powodów np. pracownik nie rozumie instrukcji i poleceń, nie ma odpowiednich zasobów, nie został przeszkolony, cele są niejasno zdefiniowane, występują bariery komunikacyjne. Czasami stawiane pracownikowi wymagania są po prostu zbyt wysokie w stosunku do jego możliwości. Dlatego dobrze upewnijmy się, czy nie występują tego typu przeszkody, zanim uznamy kogoś za „niemotywowanego”.



PRAWO 9
Przynależność do grupy motywuje-dobry Kierownik sprawia, że ludzie czują się częścią zespołu, poprzez działania integrujące, może to być wspólna wycieczka, impreza, ale też wspólne zebrania, omawianie wyników, wówczas ludzie stają się bardziej lojalni i zaangażowani.



PRAWO 10
Właściwa komunikacja z zespołem motywuje-otwarta komunikacja, przekazywanie i pozyskiwanie informacji od zespołu, słuchanie, angażowanie ludzi w planowanie działań i wyznaczanie celów, korzystanie z ich pomysłów, delegowanie odpowiedzialności.  



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
BUDOWANE ZESPOŁU – jak stworzyć idealny zespół do pracy ?
Jeśli poważnie myślisz o stworzeniu idealnego zespołu w pracy, powinieneś zastanowić się nad tym dlaczego chcesz mieć zgranych ludzi wokół siebie. [...]
Zobacz wpis
Skuteczne delegowanie zadań pracownikom
Delegowanie zadań to jedno z bazowych umiejętności kadry kierowniczej. Wydaje się banalnym zadaniem – czyli poproszenie kogoś, by coś dla nas zrobił. Tylko dlaczego czasem [...]
Zobacz wpis
Motywowanie pracowników - 10 kroków
Nikt nie chce pracować za darmo, przynajmniej nie w każdej sytuacji. Warto powiedzieć, że same pieniądze nie są jedynym motywatorem do efektywnej pracy. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.