ZMIANA W ORGANIZACJI

Opublikowane 8 lutego 2017 przez Marta Dyda w Wpisy

ZMIANA W ORGANIZACJI



Organizacja potrzebuje czasu, aby poradzić sobie na bieżąco z poszczególnymi elementami procesu zmian. Menedżerowie muszą zapewnić odpowiednie środowisko na planowanie, rozmowę i przetwarzanie informacji. Tylko wtedy organizacja może pójść do przodu. 




Często kierownicy decydują się na wprowadzanie zmian znajdując się pod presją czasu i są niezadowoleni z powolnych postępów i obarczają za to winą pracowników, twierdząc, że brakuje im zaangażowania.

Z czego to wynika? Z tego, że pracowników o zmianach informuje się w pośpiechu i na ostatnią chwilę.



Liderzy zmian i członkowie zespołu zmian potrzebują znajomości mechanizmów psychospołecznych rządzących procesem zmiany, skutecznych narzędzi zarządzania oporem oraz kluczowych - z perspektywy roli liderów zmian - kompetencji w obszarze zarządzania relacjami: komunikacji interpersonalnej, przywództwa, efektywnego zarządzania zespołem. Zarządzanie zmianą to przede wszystkim przygotowanie. Jest to zespół narzędzi i metod, które pozwalają na optymalne przeprowadzenie procesu zmiany, uwzględniających ludzki aspekt organizacji. Pozwala on na osiągnięcia założonych rezultatów, ponieważ często ostateczny efekt przeprowadzanej transformacji zależy od pracowników: zrozumienia powodów i celowości co przekłada się na zrozumienie i odpowiedzialność w procesie zmian.

Gdy statystyki stają się w organizacji ważniejsze od potrzeb osobistych osób, które ją tworzą, nie da się realizować jej celów, co doprowadzi do kryzysu.Kiedy organizacją rządzą liczby, a nie ludzie posiadający talent, kryzys staje się nieuchronny.

 

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Jak "efekt halo" wpływa na wizerunek doradcy klienta?
EFEKT HALO A WIZERUNEK DORADCY KLIENTA EFEKT HALO - tendencja do automatycznego przypisywania cech osobowościowych na podstawie pozytywnego lub negatywnego pierwszego wrażenia. W ramach tego [...]
Zobacz wpis
KRYTYKA – jak wyrażać i przyjmować trudne słowa
Czasem jako kierownik, szef czy człowiek musisz zmierzyć się z trudnym zadaniem, by wyrazić niepochlebne zdanie o pracy lub postawie drugiej osoby. Poniżej dowiesz się jak przyjmować krytykę [...]
Zobacz wpis
Co daje MINDFULNESS w miejscu pracy?
„Całe nieszczęście ludzi polega na tym, że nie potrafią usiedzieć w jednym pokoju ani chwili spokojnie. W tym czasie wsadziliśmy do tego pokoju cały [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.