Współpraca i komunikacja w zespole
tel. 32 470 11 75 SZKOLENIE DEDYKOWANE
Celem szkolenia WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA W ZESPOLE jest zwiększenie efektywności pracy zespołu i motywacji pracowników oraz komunikacji w zespole. Uświadomienie korzyści płynących z pracy zespołowej. Tworzenie optymalnych warunków koniecznych do sprawnego funkcjonowania zespołu (usprawnienie komunikacji między zespołowej). Szkolenie wzmacnia działanie sił wewnątrzgrupowych oraz pozwala Uczestnikom w maksymalny sposób przyjąć odpowiedzialność za proces tworzenia się grupy i kierowania swoją aktywnością.
KORZYŚCI DLA CIEBIE:
nauczymy Cię jak stworzyć wartości swojego zespołu
poznasz skuteczne narzędzia kierowania zespołem, których nie nauczysz się nigdzie indziej
nauczysz się rozwiązywać konflikty w zespole
poznasz skuteczne techniki komunikacji i przekazywania informacji
„Przywódcy rozwijają się, poznając, kim są i co cenią, uświadamiając sobie słabe punkty, które mogłyby pokrzyżować ich plany, pielęgnując nawyk nieustannej autorefleksji i uczenia się.”Chris Lowney
Wielu liderów podejmuje bezskuteczne próby zbudowania idealnego, samodzielnego, ale przede wszystkim efektywnego zespołu. Problemy pojawiają się w komunikacji. Budowa zaangażowania pracowników jest jednym z kluczowych elementów pracy szefa. Pamiętaj zaangażowany zespół, to lepsze wyniki. Warto poznać techniki i narzędzia, które zbudują zaangażowany i efektywny zespół, który skutecznie będzie realizował plany firmy.
Do tego, że organizacja potrzebuje zaangażowanych pracowników, nie trzeba nikogo przekonywać. Badania dowodzą, iż zaangażowani pracownicy przynoszą swoim firmom większe zyski, a wykonywana przez nich praca jest bardziej efektywna. Co więcej, utożsamiają się z wartościami i celami firmy oraz dbają o dobre imię organizacji, w której pracują.
Kiedy zespół nie ma jasno określonych zasad pracy, to ludzie tworzą swoje własne – nie możesz na to pozwolić. Warsztaty mają na celu wyposażyć kadrę kierowniczą w skuteczne narzędzia modelowania współpracy w zespole z naciskiem na skuteczne metody komunikacji oraz przekazywania i kontroli realizacji zadań, jak również rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Nauczymy Państwa jak prawidłowo komunikować się w zespole i jaką drogą podążać, aby zespół pracował wydajniej i efektywniej.
Szkolenia prowadzone przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi. Co oznacza, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia. Warsztat szkoleniowy to 20% czasu szkolenia-teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia, 80% czasu szkolenia-ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case studies-dynamiczne, wypełnione przykładami, symulacjami i praktyką.
Szkolenie skierowane do: dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm.
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe (16 godzin szkoleniowych).
SZKOLENIE DEDYKOWANE, program zostanie szczegółowo dostosowany do potrzeb Twojej firmy. W przypadku szkolenia jednodniowego zostaną wybrane elementy, jakie są dla istotne dla Twoich pracowników. Szczegóły do ustalenia.
CHCESZ ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ KADRY KIEROWNICZEJ? Chcesz to szkolenie w formie dedykowanej ? Napisz szkolenia@superszkolenia.pl lub zadzwońtel. 32 470 11 75
Opinie uczestników szkoleń:
Aby skorzystać z warsztatu i doskonalić swoje umiejętności prosimy o kontakt pod adresem e-mail szkolenia@superszkolenia.pl bądź pod numerem telefonu 32 470 11 75.
Korzyści
zwiększania efektywności, kreatywności w dziale i aktywnego podejścia do pracy
poznania mechanizmów grupowych występujących w zespole
kształtowanie otwartości na zmiany i modyfikacje zachowań
poprawa efektywności w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej
Cel szkolenia
Szkolenie WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA W ZESPOLE ma na celu zwiększenie skuteczności zespołów i pracy zespołowej, poznania mechanizmów grupowych występujących w zespole
Rozwijanie umiejętności świadomego i efektywnego komunikowania się w zespole. Budowanie zaufania w zespole.
Poprawa efektywności w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej.Tworzenie optymalnych warunków koniecznych do sprawnego funkcjonowania zespołu (usprawnienie komunikacji między zespołowej).
Program
- Czy każda grupa to zespół?
- Cele indywidualne a cele zespołowe.
- Korzyści pracy zespołowej vs praca indywidualna.
- Synergia zespołu- czyli dlaczego 1+1≥ 3?
- Cele zespołowe a cele indywidualne.
- Wykorzystywanie potencjału zespołu.
- Role zespołowe i ich wpływ na konstruktywną pracę zespołową.
- A jaką rolę ty najczęściej pełnisz w zespole? - test dla uczestników.
- Zespoły od „porażek” czyli dlaczego ludzie nie współdziałają?
- Klimat organizacyjny a klimat zespołu.
- Zespoły wysokiej efektywności - cechy.
- Fazy rozwoju zespołu i ich rozpoznanie.
- Filtry, zakłócenia, bariery komunikacyjne wg Gibba.
- Cechy skutecznego komunikatu.
- Informacja zwrotna jako istota procesu komunikacji między ludźmi.
- Komunikaty otwarte wg Gibba.
- Znaki rozpoznania, czyli jak i dlaczego jednych akceptujemy a innych nie.
- Jak dawać i odbierać znaki rozpoznania wg E. Berne?
- Jak prosić o informacje zwrotne?
- Style komunikowania się - poznaj swój styl komunikowania się - test dla uczestników.
- Źródła konfliktu w zespole.
- Zachowania obronne w zespole i zachowania wspierające.
- Detonator konfliktu - model osobowościowych stylów reagowania na konflikt.
- Sposoby wychodzenia z konfliktu - konstruktywne i destrukcyjne.
- Kompromis czy kooperacja?
- Jak wyrażać swoją niezgodę pożytecznie?
- Techniki argumentowania i przekonywania.
- Rodzaje argumentów i ich dobór.
- Perswazja a manipulacja - różnice.
- Dekalog zespołu wysokiej efektywności.
Na szkolenie można zgłaszać zagadnienia,które chcą Państwo poruszyć z danego zakresu tematycznego.Szczegółowy program szkolenia umieszczony w pliku PDF pobierz
Szkolenie tylko
Dla Twojej Firmy?
Wyslij zapytanie na adres szkolenia@superszkolenia.pl lub zadzwoń na numer 32 470 11 75