Bezpłatne szkolenie

Menu ×

Szkolenia dedykowane
Kalendarium Blog
Kontakt

Komunikacja i asertywność

Superszkolenia Szkolenia otwarte oraz dedykowane Komunikacja i asertywność

Aktywny warsztat szkoleniowy, w czasie którego ćwiczysz, poznajesz i wdrażasz zasady efektywnej komunikacji i budowanie asertywnej postawy.

Jeśli chcesz poprawić jakość komunikacji w swoim zespole - to dobrze trafiłeś!


Asertywność i komunikacja to sztuka dbania o relację. Warsztat szkoleniowy pozwala poprawić jasność komunikacji oraz relacji w grupie. W czasie praktycznych warsztatów pokazujemy jak w codziennych zawodowych sytuacjach dbać o siebie i zdrowe relacje z naszymi współpracownikami. Szkolenie to przekłada się na poprawę zdolność komunikacji i współpracy w zespole czy firmie.  

W trakcie szkolenia z asertywności uczestnicy poznają i przećwiczą umiejętności dbania o swoje prawa, przyjmowania krytyki i pochwał, a także wyrażania uczuć i opinii. Umiejętności poznane na treningu znajdą zastosowanie w pracy, a jakość wzajemnej komunikacji i współpracy na zawsze się zmieni.

Dobra komunikacja w zespole oznacza taki sposób mówienia i słuchania, który umożliwia wzajemne rozumienie się, a w warunkach sprzyjających prowadzi do rozwiązania konfliktowego problemu.


W czasie warsztatów:

przećwiczysz budowanie jasnego, precyzyjnego komunikatu, czyli: formułowanie komunikatów 

dowiesz się jak dopasowywać komunikat do rodzaju i treści komunikatu

dowiesz się jak unikać błędów i barier w komunikacji

dowiesz się jak zmienić komunikat bierny lub agresywny na asertywny

dowiesz się jak radzić sobie z emocjami w czasie trudnych sytuacji

poznasz techniki asertywności i łatwiej będzie Ci prosić, argumentować, odmawiać i dawać informację zwrotną

dowiesz się jak radzić sobie z krytyką wyrażoną nie wprost i będziesz wiedział jak stawiać granice w trudnych sytuacjach


Warsztat pozwala zrozumieć, na czym polega precyzja przekazu, poznać wpływy mowy ciała i wyrażanych emocji na jego skuteczność. Uczy asertywności i reakcji na agresywną krytykę. Pokazuje jak sobie radzić z różnymi typami współpracowników. 



ZOBACZ FILM Z OPINIAMI UCZESTNIKÓW                    ZOBACZ REFERENCJE OD KLIENTÓW



Metodologia: ĆWICZYMY - trenujemy na prawdziwych realnych sytuacjach jakie spotykają uczestników w pracy.




Metodologia: ĆWICZYMY - trenujemy na prawdziwych realnych sytuacjach, jakie spotykają uczestników w pracy.
Szkolenia prowadzone przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi.   
Praca w małych grupach warsztatowych  pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia. Dostaniesz wsparcie i nową energię do pracy, dzięki motywacji. Dostajesz do ręki gotowe narzędzia pracy, które możesz wykorzystać już następnego dnia. 20% czasu szkolenia to teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia, a 80% czasu szkolenia to ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case studies. Warsztaty szkoleniowe są dynamiczne, wypełnione przykładami, symulacjami i praktyką. Każdy uczestnik ma szansę przed szkoleniem wypełnić ankietę przedszkoleniową, by warsztat był jeszcze lepiej dostosowany do jego potrzeb i oczekiwań.

To szkolenie dostępne jest tylko jako szkolenie dedykowane!
To szkolenie zorganizujemy specjalnie dla Państwa firmy. Dopasujemy program, czas i miejsce do Twoich potrzeb. Nie ma możliwości zapisania się na ogólnie dostępny termin.
Aby poznać szczegóły skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 696 918 316 lub złóż zapytanie on-line

Opinie uczestników tego szkolenia

Liliana
Bardzo pozytywne odczucia, zupełnie inne podejście do sprzedaży(...) wyłapywanie swoich błędów
Patrycja
Profesjonalnie, rzeczowo, bardzo miła atmosfera.. dużo ćwiczeń i nowych technik. Sprawdziłam ...działa :)
Paweł z Warszawy
Uważam, że szkolenie to pomoże mi być jeszcze lepszym handlowcem. WIEM ŻE JESTEM NAJDROŻSZY, CIESZY MNIE TO ! - dobrze wydane pieniądze.
Dominika
Chciałabym jeszcze raz podziękować za świetne szkolenie "Skuteczny Handlowiec". Dało do myślenia i pomogło w przeanalizowaniu swojego dotychczasowego podejścia do wielu spraw. Nie tylko pomogło w sferze zawodowej ale zmieniło się ogólnie moje podejście do ludzi. Teraz odnoszę większe sukcesy.
Emilia z Krakowa
Szkolenie przeprowadzone konkretnie z podaniem konkretnych przykładów zachowań Klientów i technik, sposobów radzenia sobie w konkretnej sytuacji.
Ewelina
Szkolenie b.pozytywne, spontaniczne, dające możliwość poruszania indywidualnych problemów.Nie pozostawiono pytań bez odpowiedzi. Ogromny plus- życiowe doświadczenie prowadzącego.
Monika
W pełni profesjonalne szkolenie na dany temat. Szkolenie oraz omówione kwestie dodatkowe zadane przez uczestników. Przykłady pomocne w zrozumieniu sprawy.
Grzegorz
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.
Dominik
Szkolenie prowadzone w bardzo profesjonalny sposób, dużo przykładów...
Marcin
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.

Cele szkolenia

  • Warsztaty szkoleniowe wskażą jak skutecznie komunikować się w różnych sytuacjach biznesowych, jak być wrażliwym na sygnały wysyłane przez współpracowników, jak być przekonującym dla klientów.
  • Zwiększenie kompetencji w zakresie komunikacji międzyludzkiej i wywierania wpływu na ludzi.
  • Zrozumienie istoty komunikacji i wpływ poszczególnych jej składników na proces wywierania wpływu na innych ludzi.
  • Ukazanie jak sobie radzić z psychomanipulacją oraz poznanie praw i technik perswazji.
  • Poznając schemat procesu komunikacyjnego i odkrywając własne nawyki komunikacyjne uczestnicy szkolenia nauczą się świadomie wpływać na jakość osobistych kontaktów.
  • Uczestnicy nauczą się stosować podstawowe zasady komunikacji asertywnej, dzięki czemu unikną wielu niepotrzebnych konfliktów w kontaktach z innymi.

Program szkolenia

Komunikacja w zespole.
  • Filtry, zakłócenia, bariery komunikacyjne wg Gibba.
  • Cechy skutecznego komunikatu.
  • Informacja zwrotna jako istota procesu komunikacji między ludźmi.
  • Komunikaty otwarte wg Gibba.
Informacja zwrotna w zespole
  • Znaki rozpoznania, czyli jak i dlaczego jednych akceptujemy a innych nie.
  • Jak dawać i odbierać znaki rozpoznania wg E. Berne.
  • Jak prosić o informacje zwrotne?
  • Style komunikowania się - poznaj swój styl komunikowania się - test dla uczestników.
Analiza własnych filtrów komunikacyjnych
  • Kłody pod nogi, czyli bariery w komunikacji
  • Stereotypy – przed czym nas chronią, a przed czym powstrzymują?
  • Ciotka-Plotka i jej rola w procesie komunikacji oraz sposoby reagowania na nią
  • Rola przekonań ograniczających i wspierających w procesie komunikacji interpersonalnej
  • Ach, ten temperament! – rola temperamentu i aspektów osobowościowych w komunikacji
Style komunikowania się – autoanaliza
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej (gesty, mimika, postawy) – analiza znaczenia
  • Dobór słów - zwrotny „parzące” i zwrotny „kojące”
  • Nie tym tonem! - Znaczenie komunikacji wokalnej.
  • Coś tu nie gra? - Dysonanse w komunikatach werbalnych i niewerbalnych
  • Aktywne słuchanie drogą do zrozumienia – podstawowe zasady i techniki aktywnego słuchania
  • Zasada KISS – czyli jak krótko i zwięźle przekazać komunikat
Zarządzanie konfliktem.
  • Źródła konfliktu w zespole.
  • Zachowania obronne w zespole i zachowania wspierające.
  • Detonator konfliktu - model osobowościowych stylów reagowania na konflikt.
  • Sposoby wychodzenia z konfliktu - konstruktywne i destrukcyjne.
  • Kompromis czy kooperacja?
  • Jak wyrażać swoją niezgodę pożytecznie?
  • Fazy konfliktu i sposoby na przełamanie.
  • Trójkąt dramatyczny Karpmana – rola ofiary, rześladowcy i wybawcy
Asertywność wobec szefa i kolegi
  • Asertywność w rozmowie ze współpracownikami
  • Najczęstsze błędy komunikacyjne kierowników i podwładnych
  • Problemy związane z różnymi typami charakterów
  • Czy wszystko nadaje się do powiedzenia? – nieumyślne wzniecanie pożarów komunikacyjnych.
  • Umiejętność przekazywani i przyjmowania konstruktywnej krytyki.
Udzielanie porad pracownikowi.
  • Udzielanie porad pracownikowi.
  • Komunikowanie obaw i oczekiwań.
  • Proces komunikacji z podwładnymi.
  • Pozyskiwanie i przetwarzanie informacji.
  • Sztuka zadawania właściwych pytań.
Trudne rozmowy z pracownikami.
  • Udzielanie nagany.
  • Rozmowa upominając i oceniająca.
  • Rozmowa monitorująca i podsumowująca.
  • Rozmowa motywująca - Jak rozmawiać kiedy efekty nie są dla nas zadowalające?
  • Rozmowa dyscyplinująca.
Jak prowadzimy takie szkolenie i kto to robi?
  • CAŁOŚĆ szkolenia prowadzona warsztatowo. Szkolenie prowadzi psycholog i psychoterapeuta, trener w obszarze psychologii organizacji i zarządzania, praktyk Analizy Transakcyjnej dla organizacji.
  • KAŻDY moduł zawiera pracę indywidualną każdego uczestnika oraz pracę grupową w postaci, symulacji, gier, quizów i analiz. Każdy moduł oparty o fachową wiedzę z zakresu problematyki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
  • SZKOLENIE wyłącznie w formie dwudniowej, ze względu na szerokość poruszanej tematyki oraz ze względu na przebiegający proces grupowy.

Na szkolenie można zgłaszać zagadnienia,które chcą Państwo poruszyć z danego zakresu tematycznego.

Program partnerski VIDI

Zbuduj swoją niezależność finansową, dzięki swoim kontaktom.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami uczestnictwa w programie
Szczegóły programu

Kontakt

ul. P. Skargi 6B

44-337 Jastrzębie-Zdrój

NIP: 651-102-47-89

Formularz kontaktowy

Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać telefon kontaktowy
Proszę podać adres e-mail
Proszę wpisać treść wiadomości
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest wymagana do przesłania zapytania.
© VIDI - Centrum Rozwoju Kadr. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Realizacja WirtuoziKodu.pl