Zapytaj eksperta
Najczęściej zadawane pytania:
Współpracując z nami zdążyli się już Państwo pewnie przekonać, iż największa wagę przywiązujemy do jakości naszych produktów, by nasi Kontrahenci odczuwali ogromną satysfakcję ze współpracy z nami.
Aby nasza współpraca była satysfakcjonującą dla obu stron a dostarczane przez nas produkty były najlepszej jakości zostaliśmy zmuszeni do regulacji cen ze względu na sytuację rynkową.
Podwyżka jest reakcją na postępujący wzrost cen materiałów wykorzystywanych do produkcji.
Zdajemy sobie sprawę z konsekwencji naszej decyzji, ale wierzymy, że uda nam się częściowo wyeliminować jej negatywny wpływ na nasze relacje poprzez wspieranie Państwa odbiorców działaniami doradczymi.
Wszelkich dodatkowych informacji o wysokości podwyżki poszczególnych produktów przesyłam w załączniku. Proszę dzwonić do mnie w przypadku pytań.
1) Dzień dobry. Marek Kowalski, wytwórnia papieru PIGAS. Planujemy transport dostawy na poniedziałek. Czy wkomponować wysyłkę dla Pana? Będziemy w poniedziałek rano. Czy Panu taki termin pasuje? Można dopytać, o której godzinie możemy przyjechać.
2) Dzwonię z wytwórni papieru PIGAS. Czy dostarczyć Panu dodatkowe zamówienie w poniedziałek (lub inny dzień w zależności do kogo dzwonimy)? Jaką grubość papieru? Ilość? Dziękuję za zamówienie. Dostawa będzie dnia… o godzinie…
3) Zawsze powtarzamy na koniec rozmowy całe zamówienie, by mieć pewność, że dobrze zapisaliśmy.
Pierwsze co przychodzi mi do głowy jako szefowi to refleksja - co mogę zrobić w tej sytuacji by nie poddać się negatywnym emocjom. Uważam, że lepiej podejść do sprawy spokojnie – na początek.
I metoda: W pierwszej kolejności, jeśli sytuacja zdarzyła się pierwszy lub drugi raz to polecam jedną z metod: Głośno podziękuję pracownikowi, który na czas przygotował raport za terminowe wykonanie. Chwalenie lepiej działa niż zwracanie uwagi ponieważ ludzie robią dużo rzeczy by zwrócić na nich uwagę, a szczególnie poczytywaną uwagę. NIE STROFUJ spóźnialskiego od razu – masz inteligentnych ludzi i na pewno się zreflektuje.
II metoda: Jeśli macie wspólny kalendarz biurowy np. na Outlook czy też dysku Google'a – wpisz dwa dni przed terminem przypominanie dla wszystkich. “Przypominam, że do jutra tj. do 23.04.2017 na moją skrzynkę do 15.30 ma trafić raport dotyczący sprzedaży na maj 2017” Jeśli powyższe nie skutkuje, przejdź do rozmowy monitującej.
III metoda: To musimy przejść do rozmowy monitującej ze spóźnialskim i na osobności (sam na sam) uświadomić go, że nie wywiązuję się z obowiązków i ta sytuacja musi ulec zmianie.
Panie Grzegorzu, przygotowałam przykładową propozycję badania potrzeb Klienta:
W pierwszej kolejności polecam nawiązanie dobrej relacji przy wejściu do klienta. Proszę z uśmiechem na twarzy się przedstawić, wtedy łatwiej jest badać potrzeby i rozpocząć rozmowę:
Dzień dobry jestem Grzegorz z firmy XXX. Mam nadzieję, że dobrze mija Panu dzień?
Nie przechodź od razu do pytań – pozwól Klientów mówić i uważnie słuchaj. Proszę pamiętać o pauzach. Potem np. możesz powiedzieć:
Widzę że ma pan tutaj dużo różnego sprzętu. Proszę powiedzieć co najczęściej kupują u państwa klienci?
ODPOWIEDŹ KLIENTA : ……
Kolejne pytanie: Na jakie elementy zwracają, uwagę co jest dla nich ważne przy zakupię? lub: O co najczęściej pytają Klienci jak chcą kupić XXX? (tu proszę wybrać produkt, którym Pan handluje)
Lub jeśli to nie jest sklep z narzędziami tylko klient bezpośrednio używający to proponuję:
Przykładowe pierwsze pytanie: Widzę że ma Pan tutaj dużo różnego sprzętu, czego używa Pan najczęściej?
Kolejne pytanie: Jakie narzędzia są niezbędne w Pana pracy, żeby dobrze wykonywać?
Kolejne pytanie: A jak Pan myśli, jakie narzędzie ułatwiło by Panu pracę?
Kolejne pytanie: Na jakie elementy zwraca Pan uwagę kupując konkretne narzędzie?