Zapytaj eksperta

Zapytaj eksperta

Najczęściej zadawane pytania:

Jak poinformować klienta o podwyżce cen w naszej firmie?

Współpracując z nami zdążyli się już Państwo pewnie przekonać, iż największa wagę przywiązujemy do jakości naszych produktów, by nasi Kontrahenci odczuwali ogromną satysfakcję ze współpracy z nami.

Aby nasza współpraca była satysfakcjonującą dla obu stron a dostarczane przez nas produkty były najlepszej jakości zostaliśmy zmuszeni do regulacji cen ze względu na sytuację rynkową.

Podwyżka jest reakcją na postępujący wzrost cen materiałów wykorzystywanych do produkcji.

Zdajemy sobie sprawę z konsekwencji naszej decyzji, ale wierzymy, że uda nam się częściowo wyeliminować jej negatywny wpływ na nasze relacje poprzez wspieranie Państwa odbiorców działaniami doradczymi.

Wszelkich dodatkowych informacji o wysokości podwyżki poszczególnych produktów przesyłam w załączniku. Proszę dzwonić do mnie w przypadku pytań.

Proszę o przykład rozmowy z klientem jeśli chcemy zaproponować mu dodatkowy transport towaru mimo stałych ustaleń.

1) Dzień dobry. Marek Kowalski, wytwórnia papieru PIGAS. Planujemy transport dostawy na poniedziałek. Czy wkomponować wysyłkę dla Pana? Będziemy w poniedziałek rano. Czy Panu taki termin pasuje? Można dopytać, o której godzinie możemy przyjechać.

2) Dzwonię z wytwórni papieru PIGAS. Czy dostarczyć Panu dodatkowe zamówienie w poniedziałek (lub inny dzień w zależności do kogo dzwonimy)? Jaką grubość papieru? Ilość? Dziękuję za zamówienie. Dostawa będzie dnia… o godzinie…

3) Zawsze powtarzamy na koniec rozmowy całe zamówienie, by mieć pewność, że dobrze zapisaliśmy.

Co zrobić gdy jeden z pracowników nie oddaje raportów na czas? Zawsze ma wymówki, że miał dużo pracy, że musiał wykonać ofertę dla klienta itp.

Pierwsze co przychodzi mi do głowy jako szefowi to refleksja - co mogę zrobić w tej sytuacji by nie poddać się negatywnym emocjom. Uważam, że lepiej podejść do sprawy spokojnie – na początek.

I metoda: W pierwszej kolejności, jeśli sytuacja zdarzyła się pierwszy lub drugi raz to polecam jedną z metod: Głośno podziękuję pracownikowi, który na czas przygotował raport za terminowe wykonanie. Chwalenie lepiej działa niż zwracanie uwagi ponieważ ludzie robią dużo rzeczy by zwrócić na nich uwagę, a szczególnie poczytywaną uwagę. NIE STROFUJ spóźnialskiego od razu – masz inteligentnych ludzi i na pewno się zreflektuje.

II metoda: Jeśli macie wspólny kalendarz biurowy np. na Outlook czy też dysku Google'a – wpisz dwa dni przed terminem przypominanie dla wszystkich. “Przypominam, że do jutra tj. do 23.04.2017 na moją skrzynkę do 15.30 ma trafić raport dotyczący sprzedaży na maj 2017” Jeśli powyższe nie skutkuje, przejdź do rozmowy monitującej.

III metoda: To musimy przejść do rozmowy monitującej ze spóźnialskim i na osobności (sam na sam) uświadomić go, że nie wywiązuję się z obowiązków i ta sytuacja musi ulec zmianie.

Pracuję w handlu (branża narzędziowa) od 3 lat. Jednak od niedawna mam szansę pracować jako Handlowiec (terenowy). Dowiedziałem się, że trzeba wybadać potrzeby klienta. Jednak mam problem z ułożeniem kilku pytań, które by mi w tym pomogły.

Panie Grzegorzu, przygotowałam przykładową propozycję badania potrzeb Klienta:

W pierwszej kolejności polecam nawiązanie dobrej relacji przy wejściu do klienta. Proszę z uśmiechem na twarzy się przedstawić, wtedy łatwiej jest badać potrzeby i rozpocząć rozmowę:
Dzień dobry jestem Grzegorz z firmy XXX. Mam nadzieję, że dobrze mija Panu dzień?

Nie przechodź od razu do pytań – pozwól Klientów mówić i uważnie słuchaj. Proszę pamiętać o pauzach. Potem np. możesz powiedzieć:

Widzę że ma pan tutaj dużo różnego sprzętu. Proszę powiedzieć co najczęściej kupują u państwa klienci?
ODPOWIEDŹ KLIENTA : ……

Kolejne pytanie: Na jakie elementy zwracają, uwagę co jest dla nich ważne przy zakupię? lub: O co najczęściej pytają Klienci jak chcą kupić XXX? (tu proszę wybrać produkt, którym Pan handluje)

Lub jeśli to nie jest sklep z narzędziami tylko klient bezpośrednio używający to proponuję:
Przykładowe pierwsze pytanie: Widzę że ma Pan tutaj dużo różnego sprzętu, czego używa Pan najczęściej?

Kolejne pytanie: Jakie narzędzia są niezbędne w Pana pracy, żeby dobrze wykonywać?

Kolejne pytanie: A jak Pan myśli, jakie narzędzie ułatwiło by Panu pracę?

Kolejne pytanie: Na jakie elementy zwraca Pan uwagę kupując konkretne narzędzie?

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszego eksperta!

Proszę podać adres e-mail, na który będziemy mogli wysłać odpowiedź na zapytanie
Proszę podać temat wiadomości
Proszę podać treść wiadomości

* - pole wymagane

Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale wymagana do przesłania zapytania.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.