7 błędów, które popełnia wielu handlowców cz. 1

Opublikowane 17 listopada 2020 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

Sprzedaż to proces składający się z licznych działań i elementów, które wzajemnie na siebie wpływają. Jeśli jeden z tych elementów jest słaby, to w zdecydowany sposób wpływa na pozostałe. 


Przykładowo, jeśli u handlowców kuleje analiza potrzeb klienta, to przekłada się ona na jakość prezentacji. Handlowiec, nie jest w stanie zbudować wartości w oczach klienta, na bazie tego, co dla klienta ważne, bo przeprowadził słabo analizę potrzeb klienta.


Handlowcy mają milion wymówek

➡ "Klienci nie są zainteresowani"

➡ „Teraz jest trudny czas, mamy COVID”

➡ "Szefie, ale ja się tak staram, jednak rynek jest trudny


Myślałeś kiedyś o tym, że swoim działaniem Twoi handlowcy sabotują nieświadomie cele sprzedażowe. Nie osiągają celów sprzedażowych, bo brak im pewnych umiejętność i brak w ich działaniach sprawdzonych elementów, które można poznać, biorąc udział w szkoleniu "Skuteczny handlowiec"




Z doświadczenia wiem, że wielu handlowców popełnia minimum 1 z tych 7 błędów, które wpływają na ich wyniki sprzedażowe.


Dowiedz się, co trzeba zmienić, żeby Twoi handlowcy zaczęli zwiększać sprzedaż, systematycznie miesiąc w miesiąc.


Odkryj 7 błędów, które popełnia wielu handlowców, przedsiębiorców i szefów sprzedaży (być może Ty także), przez które TWOI HANDLOWCY I TY SAM tracisz szansę na sprzedaż i finalizację transakcji.


 1 BŁĄD:  Brak przygotowania.


Pierwszy podstawowy błąd to brak przygotowania do rozmowy telefonicznej, jaki bezpośredniej wizyty u klienta.


Dzisiejszy klient jest bardzo świadomy tego, czego szuka, a jeśli nie to łatwo może znaleźć informacje w INTERNECIE, przeczytać opinie i rekomendację innych klientów, dlatego samo spotkanie z handlowcem powinno być dla klienta wartością.

Dla klientów nie ma nic bardziej frustrujące i zniechęcającego do zakupu jak strata czasu na rozmowę z nieprzygotowanym handlowcem. Dlaczego: bo traci on swój cenny czas, jako menadżer czy przedsiębiorca.

Brak przygotowania do rozmowy z klientem jest zamachem na cel sprzedażowy!



Często wystarczy:

  • krótka wizyta na stronie klienta,

  • sprawdzenie o nim informacji w Internecie

i odpowiedź na zasadnicze pytanie:

    • W czym mogę mu pomóc?

    • Jak mój produkt może się wpasować w działalność klienta i ułatwiając mu życie?

 

Pamiętaj!

 Przygotowanie jest ważne w dwóch aspektach: 

  1.  Znajomość produktu, korzyści i rozwiązania, jakie daje.

  2.  Zdobycia informacji o kliencie.





2 BŁĄD:  „MY MAMY”, który kasuje sprzedaż wielu handlowców już na początku spotkania czy rozmowy.


OPOWIADANIE O SWOIM PRODUKCIE I FIRMIE NA POCZĄTKU ROZMOWY.

„My mam”, czyli zorientowanie na siebie, na swoją firmę na to, co ja oferuję.


Sami zastanówcie się i odpowiedzcie na to pytanie:


Jak często spotykacie się z handlowcami ofertami, wizytami, telefonami, e-maila, które zaczynają się od:


My mamy ...

Oferujemy...

Nasz produkt to rewelacyjne ....

Jesteśmy wiodącym producentem, działamy od 20 lat

Nasza oferta handlowa

Chciałabym przedstawić państwu naszą ofertę handlową.


Dostajecie takie zapytania, oferty, telefony i co?


Odpowiadacie na nie?


Zastanawia mnie ilu z waszych handlowców po takim wstępie, znów słyszy: "Nie dziękuję, nie jestem zainteresowany"


Ten błąd sprawia, że handlowiec jest postrzeganych, jak ktoś, kto chce coś wcisnąć, ma coś do sprzedania i jest skupiony tylko na sobie. 


Handlowiec w rozmowie z klientem powinien skupiać się na kliencie, na rozwiązaniu, jakiemu dostarcza.

  

I tutaj odpowiedz sobie na pytanie:


Od czego zaczynają Twoi handlowcy. Jak brzmi ich początek rozmowy z klientem.

Czy mówią o rozwiązaniach, jakie możesz dostarczyć klientowi i mówią o potencjalnych potrzebach klienta.


Ich komunikat jest o kliencie czy o was.


Pamiętaj:  Mów o rozwiązaniach ważnych dla klienta, a nie o funkcjach czy o tym, jaki twój produkt jest wspaniały lub co robisz?

 





3 BŁĄD. BRAK ZNAJOMOŚĆ PROFILU IDEALNEGO KLIENTA.


Nie ma tu na myśli danych demograficznych, bo one istotne, ale nie wystarczają. Dotychczasowy sposób analizy klienta już się nie sprawdza.


AVATAR IDEALNEGO KLIENTA, czyli dokładnie określ swoją grupę docelową. To jest kluczowy czynnik sukcesu w sprzedaży. Poznanie profilu idealnego klienta to kamień milowy twojego działania i twojego zespołu handlowców. WYBIERZ  I OPISZ bardzo dokładnie grupę docelową. Masz 24 h każdego dnia, pracujesz 8 do 10 godzin, dlatego szanuj swój czas i pracuj z najlepszą grupą dla Ciebie. Tutaj odsyłam Cię do naszego artykułu: Dlaczego warto stworzyć Avatar idealnego klienta i jak go stworzyć. Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć. Wskazówki znajdziesz poniżej.


Przeczytaj:  Dlaczego warto mieć określony avatar "idealnego klienta"?

Przeczytaj: Jak określić idealnego klienta?


Dzięki temu nauczysz się rozpoznawać jego prawdziwe potrzeby i marzenia. To nowe spojrzenie na klienta pomaga zbudować autentyczne relacje i zdobyć pozytywne rekomendacje na temat Twoich produktów i usług.

 

CDN....


Jak przygotować się do rozmowy z klientem?

Jak mówić językiem korzyści i budować relację z  klientem?

Jak określić avatar idealnego klienta (swoją grupę docelową)?

Dowiesz się na szkoleniu  ➡️ SKUTECZNY HANDLOWIEC - jak budować wartość i efektywnie sprzedawać? 



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż doradczą: Kluczowe jest badanie potrzeb klienta
Skuteczne techniki badania potrzeb klienta w procesie sprzedaży. Klient zdecyduje się na zakup naszego produktu, gdy uświadomi sobie, że faktycznie go potrzebuje. Jak sprawić, [...]
Zobacz wpis
TYPOLOGIA KLIENTÓW – JAK SIĘ DOPASOWAĆ?
Handlowcy spotykają w swojej pracy wielu klientów. Jak to jest, że czasem bardzo szybko znajdują z klientem „wspólny język”, gdy innym razem zupełnie im [...]
Zobacz wpis
Najczęstsze błędy sprzedawców
To, że właściwe słuchanie swojego rozmówcy jest ważne, wie każdy. No dobrze, prawie każdy. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (1)
KA
Kamil · 26 listopada 2020
Trafne ;)
Beata Kubicius · 30 listopada 2020
undefined
KA
Kamil · 19 kwietnia 2022
Dziękuję
Twoja odpowiedź:
Uzupełnij wszystkie pola formularza
Odpowiedź została dodana. Będzie ona widoczna dla innych użytkowników po automatycznej weryfikacji.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.