Jak narzekanie wpływa na jakość naszej pracy i życia osobistego?

Opublikowane 17 listopada 2016 przez Zespół VIDI w Twoja extra strefa

W pierwszej chwili narzekanie podnosi samoocenę, bo przecież my jesteśmy tacy idealni i tacy perfekcyjni i świetnie wykonujemy naszą pracę, a cały świat dookoła kładzie nam kłody pod nogi.



Przykłady:


W pracy po zebraniu:

Szef znów coś wymyślił, co się nie sprawdzi w działaniu on nie zna realiów naszego działania.

Siedząc w samochodzie za kierownicą: to ten kierowca jeździ jak osioł.

Rozumiem twoje pomysły są doskonałe, jesteś doskonałym kierowcą, nigdy nie popełniasz błędów zawsze jedziesz zgodnie z przepisami (chociaż i te bywają czasami durne;))

Narzekanie pozwala rozładować stres, nasze napięcie, koi nasze nerwy ale tylko do pewnego stopnia.

Pamiętaj, że narzekając wysyłasz do siebie sygnały negatywnego świata twój poziom stresu zostaje obniżony na chwilę, a później na nowo się nakręca. A jeśli narzekasz stale utrwala się negatywny obraz świata, życia, tego co się w nim spotyka i tego w jaki sposób odbierasz to co się dzieje wokół ciebie.

Po prostu swoim negatywnym nastawieniem i narzekaniem przyciągasz do siebie te wszystkie sytuacje i dostrzegasz negatywne rzeczy, które cię spotykają, nie skupiasz swojej uwagi na pozytywnych aspektach twojego życia na przykład takim, że masz szefa, że masz wypłatę , że możesz przedstawić swoje pomysły i nowe rozwiązania. Są tacy ludzie na świecie którzy marzą o tym żeby mieć pracę.



Przez narzekanie i utyskiwanie na zastaną rzeczywistość nie szukasz rozwiązania- poddajesz się sytuacji, a narzekanie jest usprawiedliwieniem, by nie działać i poddać się zastanej sytuacji.



Gdybyś włożył jedną dziesiątą energii jaką wkładasz w narzekanie, w rozwiązanie swojego problemu, byłbyś zaskoczony, jak dobrze mogą wyglądać sprawy… Narzekanie nie sprawdza się jako strategia. Mamy ograniczony czas i energię. A każdy czas spędzony na marudzeniu nie zbliża nas do osiągnięcia naszych celów. I nie czyni nas szczęśliwymi” Randy Paulsch



Krytykując innych wytykając brak profesjonalizmu, negowanie czyichś pomysłów sami czujemy się lepiej, ale to jest zamknięte koło.

Dlaczego: bo narzekaniem nic nie zmienisz tylko utwierdzać się będziesz tym że jest źle,  ble, i do d....

Sam zaczynasz siebie nakręcać masz negatywny wpływ na twój nastrój na twój umysł na twoją postawę.

Nie myślisz, żeby pójść do szefa i usprawnić jego pomysły co może wpłynąć na awans,

nie myślisz o tym jak zmienić swoją prezentację, żeby klienci więcej od ciebie kupowali tylko narzekasz na nich.

Z czasem tak się przyzwyczaisz do narzekania, że nawet nie zauważysz, że to robisz i sam będziesz się zapewniał sobie w negatywne nastawienie.

Pomyśl jak narzekanie wpływa na ciebie, twoją pracę, twoje życie, twoje szczęście, twoje dobre samopoczucie.

Jeśli cały czas narzekasz na to, że klienci nie kupują, że szef wymyślił głupie zadanie.

Możesz myśleć – mnie to nie dotyczy, ja nie narzekam. Naprawdę? Przeanalizuj swój dzień i sam sobie szczerze odpowiedz na pytanie narzekam, czy szukam rozwiązań, marudzę czy działam :)?
Pomyśl dlaczego to dzieje się i spotyka to wszystko ciebie?



Jak narzekanie wpływa negatywnie na twoje życie, na twoją pracę?

  1. Narzekanie może wzmagać stres napięcie i uczucie ciężaru
  2. Zwykle ludzie nie lubią narzekać unikamy ich i staramy się nie przebywać w ich towarzystwie zastanów się:

  • dlaczego klienci od ciebie nie kupują
  • dlaczego nie zamknąłeś udanej transakcji sukcesem
  • dlaczego szef ominął cię przy awansie

  1. Narzekanie może doprowadzić do poczucia bezsilności na stale utwierdzić się w negatywnym nastawieniu, a jak wiesz to dobrze nie wpływa na jakość twojego życia
  2. Skupianie uwagi na negatywnych rzeczach sprawia, że nie dostrzegasz okazji i zabija twoją kreatywność
  3. Skupianie na negatywach – nie powala dostrzec dobry stron.
 

Jak walczyć z narzekaniem ?

  • Zamiast narzekać i zacznij dostrzegać dobre strony medalu- nie jest to łatwe i wymaga kontroli własnych myśli i słów

Jednak wychodzę z założenia, że to ja jestem szefem w mojej głowie i ja kieruję swoimi myślami.

Jeśli pojawia się negatywne myślenie mówię STOP – pomyśl inaczej!

Wiem wymaga to wysiłku ale daje też ogromną satysfakcję.

  • Postaw na wdzięczność.
    • Co wieczór staraj się przypomnieć sobie przyjemne rzeczy, które spotkały się w ciągu dnia i za które możesz być wdzięczny.
    • Ciesz się, że masz pracę, postaraj  się dostrzec tego pozytywy pomyśl jak ją usprawnić i udoskonalić, jakie działania sprawią że będziesz chętniej chodził do pracy.
    • Ciesz się, że klient poświęcił czas na spotkanie z tobą, skup się na pozytywnych aspektach. Nawet mimo nie  zawartej transakcji  masz możliwości analizy spotkania gdzie popełniłem  błędy, żebyś mógł następnym razem je wyeliminować
    • nowość , którą wymyślił szef może prowadzić ciekawe zmiany w twojej pracy.
    • Jeśli masz ciekawe pomysły możesz usprawnić zmianę którą szef wprowadził i dzięki temu pokazać mu,że jesteś zaangażowanym, oddanym pracownikiem co zapewne w przyszłości wpłynie na twój awans.
  • Mniej osądzaj miej otwarty umysł i dostrzegaj różnice w odbieraniu sytuacji którą ktoś może widzieć inaczej niż ty.

Myślę, że najlepszą metodą na poradzenie sobie z narzekaniem jest dostrzeżenie i autorefleksja związana z tym jak postrzegamy innych narzekaczy – TAK SAMO MOŻE KTOŚ POSTRZEGAĆ CIEBIE – LUBISZ NARZEKACZY, JAK SIĘ CZUJESZ PO SPOTKANIU Z NIMI.

Daj sobie zakaz narzekania.

Bądź uważny!

Kontroluj sytuacje jakie spotykają cię w życiu, powiedz sobie natychmiast stop jak tylko otworzy się w twoim umyśle furtka "narzekanie".

Znacznie więcej pozytywnej energii dostarczyć wdzięczność oraz dostrzeganie dobrych stron i szukania rozwiązań.

Dzięki tym drobnym zmianą zdecydowane poprawi się jakość twojego życia :)

ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE "Zostań swoim własnym coachem"


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Jak radzić sobie ze stresem?
Praca może być źródłem wielu radości, ale także wielu frustracji. Może to być spowodowane przez szefa, który jest wymagający i ambitny. Albo przez [...]
Zobacz wpis
Jak skutecznie zaplanować i przeprowadzić szkolenie dla pracowników?
Aby szkolenia dla pracowników były skuteczne, należy je dokładnie zaplanować i przeprowadzić, a także zapewnić odpowiednie działania po szkoleniu. [...]
Zobacz wpis
Jak rozmawiać i mówić do trudnego, toksycznego współpracownika?
Jak rozmawiać i mówić do trudnego toksycznego współpracownika? [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.