Jak zyskać dodatkowy czas w ciągu dnia?

Opublikowane 5 kwietnia 2017 przez Zespół VIDI w Twoja extra strefa

Kto z nas nie marzy, by mieć więcej czasu dla siebie, na wykonie zadań czy swoje podstawowe obowiązki...






Wystarczy że zastosuje się do dwóch prostych rad.

1. Przestań robić pewne rzeczy
2. Inne rzeczy zacznij robić szybciej.


Proste, prawda - oczywiście, że nie dlatego ważne jest, by w swoją codzienność wprowadzić kilka elementów . Jedną z nich jest planowanie. Jak to zrobić – oto kilka wskazówek.



Planuj codziennie – 10 minut przeznaczone na planowanie pomoże ci zyskać 1 godzinę w ciągu dnia.


Sporządź listę zadań, umieszczając na niej sprawy, które powinieneś, chcesz i możesz załatwić, uwzględnij także zadania niewykonane z dni poprzednich - plan dnia powinien być przede wszystkim realistyczny. Jeśli postawisz sobie zbyt wygórowane wymagania, wpadniesz we frustrację i niechęć do planowania w ogóle.


Określ priorytety, wykorzystując jedną ze służących do tego metod ( wystarczy oznaczyć zadanie A( pilne) B ( ważne) C (do zrobienia) )


Ustal ramy czasowe na określone działania, np. na spotkanie z klientem od 11.30. do 12.00. Limitowanie czasu powoduje staranie, by nie przekraczać wyznaczonych ram.

Zachowaj rezerwę czasową – Zaplanuj 60% swojego czasu, ok.20% czasu zarezerwuj na sprawy nieoczekiwane, różnego rodzaju zakłócenia i złodziei czasu; pozostałe, ok. 20% przeznacz na działania spontaniczne.



Pamiętaj o zadaniach koniecznych do realizacji Twoich celów życiowych (!)



Uwzględniaj swoją krzywą wydajności – zadania najważniejsze wykonuj
w godzinach najwyższej swojej koncentracji. Chroń swe godziny przeznaczone na cichą pracę. Tu ważne by ustalić porę dnia w jakiej najlepiej Ci się pracuję i określ warunki jakie temu sprzyjają i co może ten czas zakłócić – to ważne by móc to wcześniej wyeliminować.


Ustal czas (np. godzinę) na niezmącony relaks, aby podtrzymać swoją produktywność. W ciągu dnia rób krótkie 5-10-minutowe przerwy, aby utrzymać wysoki poziom koncentracji.


Grupuj niewielkie zadania o podobnym charakterze – zajmą Ci mniej czasu.


Ważne i skomplikowane zadania realizuj możliwie wcześnie, aby od samego rana mieć poczucie wykonania ważnej części dziennych planów.




Skontroluj wieczorem (lub przed wyjściem z pracy) wykonanie zadań.

Niewykonane zadania koniecznie przepisz na następny dzień !

* materiał przygotowany na podstawie materiałów szkoleniowych



POLECAMY KSIĄŻKĘ

15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?

 cd2a0608f498f03a1d496a58882665ff,15taza

Opis książki

Odzyskaj swoje bezcenne minuty!

Każdy z nas ma jednakową ilość czasu na dobę: 1440 minut. Ani więcej, ani mniej. Nie można pożyczyć ani dokupić brakującego czasu. To właśnie on jest najcenniejszym zasobem, dlatego warto nauczyć się nim właściwie gospodarować. Żadnej z utraconych, bezcennych minut nie można odzyskać. Wielu z nas stosuje zasady zawarte w poradnikach zarządzania czasem, lecz i tak odczuwa przemęczenie oraz narastającą frustrację, bo mimo starań nie udaje się nam ukończyć wszystkich zaplanowanych zadań.

 

Fragment książki dostępny pod linkiem poniżej zapraszamy do lektury:

>>>KLIKNIJ TUTAJ

 

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Masz tylko 11 sekund na pierwsze wrażenie!
Jak wskazują badania tylko tyle potrzeba naszemu rozmówcy, na wyrobienie sobie wstępnej opinie na nasz temat.Czyli masz 11 sekund na pierwsze wrażenie, czy w [...]
Zobacz wpis
NIE JEST ZA PÓŹNO – nasz patent na realizację celu.
NIE JEST ZA PÓŹNO – nasz patent na realizację celu. Mamy luty... na pewno w styczniu wyznaczyłeś sobie jakieś cele, albo pomyślałeś o tym co [...]
Zobacz wpis
Jak zmniejszyć stres?
Przeciążenie stresem w pracy może prowadzić do wypalenia zawodowego. Pracownik traci zainteresowanie pracą, jest coraz mniej aktywny, nie odczuwa satysfakcji z wykonywanych zadań. Wcześniej zaangażowany [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.