Kto wpływa na odpowiedzialność pracowników?

Opublikowane 15 kwietnia 2021 przez Beata Kubicius w Strefa szefa

Odpowiedzialność i zaangażowanie pracowników to dla mnie moralne i etyczne odpowiadanie za swoją pracę i zadania, za wyniki.

 

Jednak w zespole czasem obserwujemy, że ludzie nie przejmują odpowiedzialność i słyszymy:

 

” TO NIE JA”

“TO NIE MOJA WINA”

”TO NIE MOJE ZADANIE”

 

Niestety wielu członków zespołu nie ma ochoty przyjąć odpowiedzialności za pracę i wykonywać ją z zaangażowaniem.

 

Każdy szef marzy o odpowiedzialnym, zaangażowanym zespole. 

  

O pracownikach z taką postawą, która jest generatorem sukcesu firmy.


  

Marzenia nie wystarczą, konieczne jest odpowiednie działanie.

 

Chcemy uzyskiwać lepsze wyniki w sprzedaży, ale rzadko który pracownik ma odwagę wziąć odpowiedzialność i przyznać, że wykonała się za mało kontaktów z klientami lub nie pozyskał się odpowiednie ilości klientów. Mało który szef przyzna, że za mało wspierał pracowników i dał im odpowiednie narzędzia do działania. Mało kto ma refleksje, by przemyśle działania i sprawdzić co można poprawić i udoskonalić.

Łatwiej zwalić jest na trudny rynek, trudną sytuację, też brak reakcji klientów. Często właśnie nie bierzemy odpowiedzialności za to, co mamy do zrobienia tylko zrzucamy odpowiedzialność na czynniki zewnętrzne.

   

Czy szef może zrobić coś w takiej sytuacji? Tak, i to jest dobra wiadomość

  

SZEF MOŻE ODDZIAŁYWAĆ NA POSTAWĘ PRACOWNIKÓW.

 

Odpowiednie zachowania szefa jak wezwania do działania, kontrola i czujność, które wypracowujemy systematycznym i mądrym działaniem. Kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności to proces, gdzie występują dwie strony szef i pracownik. Ty jako szef dajesz swoje świadome zaangażowanie i systematyczne działania. 

 

Przykładowe narzędzia sprawnego szefa, za którym stoi odpowiedzialny i zaangażowany zespół:

  
  • Jasny i konkretne wytyczne cele i zadania. Pracownik musi DOKŁADNIE I JASNO znać swoje zadania i musi wiedzieć, jaki rezultat końcowy jego dziań jest pożądany. Zadania i cele muszą być również dopasowane do umiejętności, kompetencji, jakie ma pracownik. Jeśli tego nie zrobiłeś to proszę zrób to.


  • Rozmowa monitorująca mająca na celu zobowiązanie pracownika i jasne ustalenie harmonogramu działań, która omawiana i ćwiczona jest na każdym z poniższych szkoleń


  • 5-10 minutówki z pracownikami - regularne spotkania (nie raz na 6 miesięcy), by omawiać postępy i wyniki prac z poszczególnymi pracownikami, co umożliwia kontrolę i czuwanie nad zakresem pracy




Szefie każdy, człowiek jest unikalnym „zamkiem”, do którego musisz znaleźć pasujący „klucz”.

 

To Twoje zachowania, kompetencje i umiejętności mogą wydobyć z pracowników to, co najlepsze. Ty z tymi pracownikami, jakich masz może stworzyć zaangażowany i odpowiedzialny zespół.

  

Wykorzystaj do tego między innymi narzędzia ze szkoleń dla szefów np.:





Dla kogo jest to szkolenie:


  • dla szefów i menedżerów, którzy chcą mieć czas na rozwój firmy

  • dla szefów i menedżerów, którzy chcą zbudować silne, skuteczne zespoły efektywnie realizujące zadania


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Wrogość i negatywne nastawienie członków zespołu - jak sobie z tym poradzić?
Niechęć, nieufność czy negatywne nastawienie do osób, z którymi współpracujemy często jest nieświadomym działaniem naszych współpracowników. Dlaczego nieświadomym? ✨ Odkryj sprawdzone strategie, które pomogą [...]
Zobacz wpis
TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI >>> Pobierz bezpłatnie e-booka i przygotuj się!
Przed Tobą trudna rozmowa o wynikach. Twój pracowników znów nie zrobił zadania na czas? Musisz udzielić komuś nagany? [...]
Zobacz wpis
Jak przygotować swój dział handlowy do sprzedaży przez telefon?
Przygotuj swój dział handlowy do sprzedaży przez telefon. Dajemy Ci konkretne wskazówki, co robić. Masz ogromny wpływ na to, czy Twoi handlowcy odważą się [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.