Kto wpływa na odpowiedzialność pracowników?

Opublikowane 15 kwietnia 2021 przez Beata Kubicius w Strefa szefa

Odpowiedzialność i zaangażowanie pracowników to dla mnie moralne i etyczne odpowiadanie za swoją pracę i zadania, za wyniki.

 

Jednak w zespole czasem obserwujemy, że ludzie nie przejmują odpowiedzialność i słyszymy:

 

” TO NIE JA”

“TO NIE MOJA WINA”

”TO NIE MOJE ZADANIE”

 

Niestety wielu członków zespołu nie ma ochoty przyjąć odpowiedzialności za pracę i wykonywać ją z zaangażowaniem.

 

Każdy szef marzy o odpowiedzialnym, zaangażowanym zespole. 

  

O pracownikach z taką postawą, która jest generatorem sukcesu firmy.


  

Marzenia nie wystarczą, konieczne jest odpowiednie działanie.

 

Chcemy uzyskiwać lepsze wyniki w sprzedaży, ale rzadko który pracownik ma odwagę wziąć odpowiedzialność i przyznać, że wykonała się za mało kontaktów z klientami lub nie pozyskał się odpowiednie ilości klientów. Mało który szef przyzna, że za mało wspierał pracowników i dał im odpowiednie narzędzia do działania. Mało kto ma refleksje, by przemyśle działania i sprawdzić co można poprawić i udoskonalić.

Łatwiej zwalić jest na trudny rynek, trudną sytuację, też brak reakcji klientów. Często właśnie nie bierzemy odpowiedzialności za to, co mamy do zrobienia tylko zrzucamy odpowiedzialność na czynniki zewnętrzne.

   

Czy szef może zrobić coś w takiej sytuacji? Tak, i to jest dobra wiadomość

  

SZEF MOŻE ODDZIAŁYWAĆ NA POSTAWĘ PRACOWNIKÓW.

 

Odpowiednie zachowania szefa jak wezwania do działania, kontrola i czujność, które wypracowujemy systematycznym i mądrym działaniem. Kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności to proces, gdzie występują dwie strony szef i pracownik. Ty jako szef dajesz swoje świadome zaangażowanie i systematyczne działania. 

 

Przykładowe narzędzia sprawnego szefa, za którym stoi odpowiedzialny i zaangażowany zespół:

  
  • Jasny i konkretne wytyczne cele i zadania. Pracownik musi DOKŁADNIE I JASNO znać swoje zadania i musi wiedzieć, jaki rezultat końcowy jego dziań jest pożądany. Zadania i cele muszą być również dopasowane do umiejętności, kompetencji, jakie ma pracownik. Jeśli tego nie zrobiłeś to proszę zrób to.


  • Rozmowa monitorująca mająca na celu zobowiązanie pracownika i jasne ustalenie harmonogramu działań, która omawiana i ćwiczona jest na każdym z poniższych szkoleń


  • 5-10 minutówki z pracownikami - regularne spotkania (nie raz na 6 miesięcy), by omawiać postępy i wyniki prac z poszczególnymi pracownikami, co umożliwia kontrolę i czuwanie nad zakresem pracy




Szefie każdy, człowiek jest unikalnym „zamkiem”, do którego musisz znaleźć pasujący „klucz”.

 

To Twoje zachowania, kompetencje i umiejętności mogą wydobyć z pracowników to, co najlepsze. Ty z tymi pracownikami, jakich masz może stworzyć zaangażowany i odpowiedzialny zespół.

  

Wykorzystaj do tego między innymi narzędzia ze szkoleń dla szefów np.:





Dla kogo jest to szkolenie:


  • dla szefów i menedżerów, którzy chcą mieć czas na rozwój firmy

  • dla szefów i menedżerów, którzy chcą zbudować silne, skuteczne zespoły efektywnie realizujące zadania


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
ROLA MENEDŻERA SPRZEDAŻY – CZYM POWINIEN ZARZĄDZAĆ?
Przychody ze sprzedaży, miesięczny plan sprzedaży, ilość odbytych spotkań przez handlowca. Czym tak naprawdę powinien zarządzać menedżer sprzedaży? Na co ma bezpośredni wpływ, a [...]
Zobacz wpis
10 rad jak być dobrym szefem sprzedaży
Pytanie wydaje się banalne, ale to przecież cel każdego menedżera. Bycie dobrym szefem prawie zawsze oznacza dobre wyniki sprzedażowe. [...]
Zobacz wpis
5 zasad skutecznej motywacji
Jak sprawić, by pracownicy w Twoim zespole mieli wiele energii i zapału do pracy? Co zrobić, aby byli podekscytowani swoją rolą w firmie i [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.