Jakie działanie handlowca sprzyja realizacji celów sprzedażowych?
Co jest ważne w pracy handlowca?
Sekret ciągłego dowożenia celów sprzedażowych do końca to SYSTEMATYCZNE DZIAŁANIA.
Działania na dwóch polach:
1. Systematyczny kontakt z potencjalnymi klientami – nie tylko tym, u których szansa na sprzedaż jest duża i liczysz na szybką finalizację transakcji i tymi, którzy kupili już twój produkt.
Systematyczne przypominanie klientowi o tym, że produkt, który pokazujesz jest ważny dla rozwoju firmy, wpłynie wymiernie na funkcjonowanie przedsiębiorstwa lub działań, które firma podejmuje.
Jeśli skupiasz swoją uwagę tylko na klientach z dużą szansą na sprzedaż, to po dowiezieniu transakcji do końca musisz rozpocząć pracę od nowa na szukaniu wśród potencjalnych klientów kolejnych dużych szans na sprzedaż. Efekt skupiania uwagi na takich kontaktach prowadzi do tego w jednym miesiącu zrealizujesz cel z zapasem, a w kolejnym będziesz mieć kłopot ze sprzedaniem czegokolwiek.
I zaczynasz swoją wspinaczkę od nowa, dlatego otwieranie nowych klientów na twoje produkty jest ważne. Musisz stale siać, by systematycznie zbierać plony swoich działań.
Jeśli nie będziesz tego robił po zebraniu obecnych planów, musisz cały proces rozpocząć od nowa – warto w czasie zajmowania się klientami z dużymi szansami na sprzedaż poświecić kilka godzin na otwieranie i budowanie nowych kontaktów- potencjalnych klientów. A osiągniesz to dzięki systematycznemu działaniu i utrzymując stały kontakt z tym którzy jeszcze nie wiedzą, że twój produkt może im przynieść wiele korzyści.
Brak systematyczności w działaniu w otwieraniu nowych źródeł potencjalnych sprzedaży sprawi, że twoje źródło po prostu wyschnie i jak doprowadzisz swoje obecne transakcje do końca, będziesz w punkcie wyjścia. Systematyczność działań musi być przemyślna. Warto by odbywała się na zasadzie ścieżki edukacyjnej klienta. By ukazywała mu efekty działań twoich produktów.
2. Systematyczny kontakt z klientami, którzy już kupili – niezależnie od tego, czy w danej chwili klient jest zainteresowany (jednak ty dostrzegasz w nim potencjał).
W 50% skup swoją aktywność na klientach, którzy kupują systematycznie, dbaj o nich i dopieszczaj. Buduj ich lojalność i relację z nimi - po prostu troszcz się o to by czuli się ważni. Buduj z nimi relacje, podtrzymuj kontakt tak, żeby wiedzieli, że zawsze o nich dbasz i pamiętasz. Śledź systematycznie ich poczynania i kontaktuj się z nimi nie tylko, wtedy gdy chcesz z nimi tylko wtedy kiedy chcesz mi coś sprzedać.
Możesz zadzwonić np. z gratulacjami lub z informacją, że wasza firma ma dla nich przygotowany prezent.
Powodzenia! Pamiętaj, systematyczne poszukiwanie nowych szans sprzedaży i dbanie o dotychczasowych klientów pomoże utrzymać ciągłość sprzedaży i sprawi, że nie będzie przestojów w realizacji celów, jak zamkniesz większe projekty.
SYSTEMATYCZNOŚĆ działań w zdobywaniu nowych kontaktów zapewnia ciągły wzrost. Dbanie o dotychczasowych Klientów stałą sprzedaż.
DBAJ o obecnych klientów i otwieraj nowe źródła. Stale do swojej bazy dodawaj nowe kontakty.
Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.
Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.