Jakie działanie handlowca sprzyja realizacji celów sprzedażowych?

Opublikowane 3 lutego 2019 przez Zespół VIDI w Strefa handlowca

Co jest ważne w pracy handlowca?


Sekret ciągłego dowożenia celów sprzedażowych do końca to SYSTEMATYCZNE DZIAŁANIA.



Działania na dwóch polach:


1. Systematyczny kontakt z potencjalnymi klientami – nie tylko tym, u których szansa na sprzedaż jest duża i liczysz na szybką finalizację transakcji i tymi, którzy kupili już twój produkt. 

Systematyczne przypominanie klientowi o tym, że produkt, który pokazujesz jest ważny dla rozwoju firmy, wpłynie wymiernie na funkcjonowanie przedsiębiorstwa lub działań, które firma podejmuje.

Jeśli skupiasz swoją uwagę tylko na klientach z dużą szansą na sprzedaż, to po dowiezieniu transakcji do końca musisz rozpocząć pracę od nowa na szukaniu wśród potencjalnych klientów kolejnych dużych szans na sprzedaż. Efekt skupiania uwagi na takich kontaktach prowadzi do tego w jednym miesiącu zrealizujesz cel z zapasem, a w kolejnym będziesz mieć kłopot ze sprzedaniem czegokolwiek.


I zaczynasz swoją wspinaczkę od nowa, dlatego otwieranie nowych klientów na twoje produkty jest ważne.  Musisz stale siać, by systematycznie zbierać plony swoich działań.


Jeśli nie będziesz tego robił po zebraniu obecnych planów, musisz cały proces rozpocząć od nowa – warto w czasie zajmowania się klientami z dużymi szansami na sprzedaż poświecić kilka godzin na otwieranie i budowanie nowych kontaktów- potencjalnych klientów.  A osiągniesz to dzięki systematycznemu działaniu i utrzymując stały kontakt z tym którzy jeszcze nie wiedzą, że twój produkt może im przynieść wiele korzyści.


Brak systematyczności w działaniu w otwieraniu nowych źródeł potencjalnych sprzedaży sprawi, że twoje źródło po prostu wyschnie i jak doprowadzisz swoje obecne transakcje do końca, będziesz w punkcie wyjścia.  Systematyczność działań musi być przemyślna. Warto by odbywała się na zasadzie ścieżki edukacyjnej klienta. By ukazywała mu efekty działań twoich produktów.


2. Systematyczny kontakt z klientami, którzy już kupili – niezależnie od tego, czy w danej chwili klient jest zainteresowany (jednak ty dostrzegasz w nim potencjał). 


W 50% skup swoją aktywność na klientach, którzy kupują systematycznie, dbaj o nich i dopieszczaj. Buduj ich lojalność i relację z nimi - po prostu troszcz się o to by czuli się ważni. Buduj z nimi relacje, podtrzymuj kontakt tak, żeby wiedzieli, że zawsze o nich dbasz i pamiętasz. Śledź systematycznie ich poczynania i kontaktuj się z nimi nie tylko, wtedy gdy chcesz z nimi tylko wtedy kiedy chcesz mi coś sprzedać.


Możesz zadzwonić np. z gratulacjami lub z informacją, że wasza firma ma dla nich przygotowany prezent.


Powodzenia! Pamiętaj, systematyczne poszukiwanie nowych szans sprzedaży i dbanie o dotychczasowych klientów pomoże utrzymać ciągłość sprzedaży i sprawi, że nie będzie przestojów w realizacji celów, jak zamkniesz większe projekty.      

SYSTEMATYCZNOŚĆ działań w zdobywaniu nowych kontaktów zapewnia ciągły wzrost. Dbanie o dotychczasowych Klientów stałą sprzedaż. 

DBAJ o obecnych klientów i otwieraj nowe źródła. Stale do swojej bazy dodawaj nowe kontakty.


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
"JA" HANDLOWIEC
Istnieje wiele opinii na temat wagi cech, które są istotnymi determinantami jakości i efektów pracy handlowca. Poniżej przedstawię kilka z nich. Są one istotne [...]
Zobacz wpis
Rekomendacje i polecenia
Jak pozyskiwać wartościowych klientów? Gdzie szukać klientów? Jednym z elementów decydujących o sukcesie w sprzedaży jest nawyk ciągłego poszukiwania potencjalnych klientów. „Zimne telefony”, najczęściej [...]
Zobacz wpis
Jak budzić pozytywne relacje w sprzedaży przez telefon?
Kontakt z Klientem przez telefon to dziś ważny element działań biznesowych. Skuteczna rozmowa telefoniczna to baza dla naszych działań handlowych, biznesowych i nawet osobistych. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.