Jakie działanie handlowca sprzyja realizacji celów sprzedażowych?

Opublikowane 3 lutego 2019 przez Zespół VIDI w Wpisy

Co jest ważne w pracy handlowca?


Sekret ciągłego dowożenia celów sprzedażowych do końca, to SYSTEMATYCZNE DZIAŁANIA w ZDOBYWANIU NOWYCH KONTAKTÓW (czyli wyszukiwanie leadów) i utrzymywanie z nimi kontaktu.  Pozyskiwanie nowych klientów- prospecting, sprzyja realizacji celów sprzedażowych



Systematyczny kontakt z potencjalnymi klientami – nie tylko tym, u których szansa na sprzedaż jest duża i liczysz na szybką finalizację transakcji i tymi którzy kupili już twój produkt.



Systematyczne przypominanie klientowi o tym, że produkt, który pokazujesz jest ważny dla rozwoju firmy, wpłynie wymiernie na funkcjonowanie przedsiębiorstwa lub działań, które firma podejmuje.



Systematyczny kontakt – niezależnie od tego, czy w danej chwili klient jest zainteresowany (jednak ty dostrzegasz w nim potencjał).  



Jeśli skupiasz swoją uwagę tylko na klientach z dużą szansą na sprzedaż, to po dowiezieniu transakcji do końca musisz rozpocząć pracę od nowa na szukaniu wśród potencjalnych klientów kolejnych dużych szans na sprzedaż. Efekt skupiania uwagi na takich kontaktach prowadzi do tego w jednym miesiącu zrealizujesz cel z zapasem, a w kolejnym będziesz mieć kłopot ze sprzedaniem czegokolwiek.



I zaczynasz swoją wspinaczkę od nowa, dlatego otwieranie nowych klientów na twoje produkty jest ważne.  Musisz stale siać, by systematycznie zbierać plony swoich działań.


Jeśli nie będziesz tego robił po zebraniu obecnych planów, musisz cały proces rozpocząć od nowa – warto w czasie zajmowania się klientami z dużymi szansami na sprzedaż poświecić kilka godzin na otwieranie i budowanie nowych kontaktów- potencjalnych klientów.  A osiągniesz to dzięki systematycznemu działaniu i utrzymując stały kontakt z tym którzy jeszcze nie wiedzą, że twój produkt może im przynieść wiele korzyści.

SYSTEMATYCZNOŚĆ działań w zdobywaniu nowych kontaktów, zapewnia ciągły wzrost.  DBAJ O POTENCJALNYCH klientów i otwieraj nowe źródła. Stale do swoje bazy dodawaj nowe kontakty.




Brak systematyczności w działaniu w otwieraniu nowych źródeł potencjalnych sprzedaży sprawi, że twoje źródło po prostu wyschnie i jak doprowadzisz swoje obecne transakcje do końca, będziesz w punkcie wyjścia.  Systematyczność działań musi być przemyślna. Warto by odbywała się na zasadzie ścieżki edukacyjnej klienta. By ukazywała mu efekty działań twoich produktów.

Codziennie szukaj nowych kontaktów. One są wszędzie – przeznacz na to np. 30 minut każdego dnia. 

Jak możesz pozyskiwać nowych Klientów? To prosty sposób:



Zapewne firmy, z którymi się kontaktujesz mają konkurencje i tu warto poszukać kolejnych zleceń. Możesz wyszukać w Google firmy z wybranej branży, która Cię interesuje i rozpocząć działania – zacząć siać :)

np. wpisując w Google przykładowo „producent kołpaków” dostajesz wyniki wyszukiwania:   

 



Już ma ponad 7 firm, do których możesz zadzwonić/ odwiedzić, jeśli są w twoim rejonie czy też napisać e-mail (wykorzystaj aplikacje email hunter (pamiętaj o RODO, możesz wysłać e-mail na adres z www, jeśli piszesz wiadomość na publicznie dostępny adres (np. jan.kowalski@nazwadanejfirmy.pl) w takim celu, dla którego jest on podany-na niektórych stronach internetowych widnieje taki adres, by na niego wysyłać np. zapytania reklamowe lub oferty).



Możesz też rozwinąć zakres poszukiwań nowych klientów: wpisując nazwę wybranej firmy do wyszukiwarki Google. Google pokaże Ci podobne firmy:   Twoje zadanie 



to tylko kontakt z nimi i sprawdzenie, w czym możesz pomóc :)



Po wstępnym wyszukaniu kontaktów, podejmij następujące działania:

1. wizyta na www

2. analiza potencjału firmy

3. zimny kontakt – zdobycie danych kontaktowych do osoby decyzyjnej

4. wyszukanie informacji o kontakcie -przeszukanie internetu (publikację, wywiady czy LinkedIn) na temat osób kontaktowych – dowiedz się, czym się interesują, co jest dla nich ważne.



Systematycznie buduj bazę potencjalnych klientów- dbaj o nich i przypominają się co jakiś czas – „siej”. Takie działanie na pewno przyczyni się do tego, że po wyczerpaniu dużych szans na sprzedaż będziesz miał kilka otwartych drzwi i nie będziesz zaczynał od początku działań sprzedażowych. W tak zwanym między czasie stworzysz sobie kolejne szanse :) i to niewielkim nakładem pracy.


Warto na te działania poświęcić od 30 minut do 1 godziny dziennie.

  • Uwzględnij w swoim planie dnia – pozyskiwanie nowych klientów.
  • Uwzględnij w swoich nawykach sprzedażowych – 5 nowych kontaktów dziennie.

Ja w swoim codziennym raporcie oznaczam ilość nowych firm, jakie zdobyłam, a jeśli nie nawiązałam kontaktu to mam folder zakładkach w Google – NOWE FIRMY – to awaryjnie jak moja głowa świeci pustką i nie chce mi podpowiedzieć, w jaką branżę uderzyć.


Powodzenia! Pamiętaj, systematyczne poszukiwanie nowych szans sprzedaży, pomoże utrzymać ciągłość sprzedaży i sprawi, że nie będzie przestojów w realizacji celów, jak zamkniesz większe projekty.      


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
KRYTYKA – jak wyrażać i przyjmować trudne słowa
Czasem jako kierownik, szef czy człowiek musisz zmierzyć się z trudnym zadaniem, by wyrazić niepochlebne zdanie o pracy lub postawie drugiej osoby. Poniżej dowiesz się jak przyjmować krytykę [...]
Zobacz wpis
Co daje MINDFULNESS w miejscu pracy?
„Całe nieszczęście ludzi polega na tym, że nie potrafią usiedzieć w jednym pokoju ani chwili spokojnie. W tym czasie wsadziliśmy do tego pokoju cały [...]
Zobacz wpis
List pracującej mamy do świętego Mikołaja
Cały rok byłam bardzo grzeczną mamusią. Karmiłam, myłam i głaskałam na żądanie dwójkę moich dzieci... [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.