POKOLENIE „Y” W PRACY.

Opublikowane 17 października 2018 przez Zespół VIDI w Wpisy

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej badań i publikacji na temat pokolenia dwudziestoparolatków, którzy weszli w dorosłe życie w nowym stuleciu, określanych jako Pokolenie Y (lub generacja millenium).


Zasady wykorzystania cech przedstawicieli Pokolenia Y:


Rekrutacja

Y czerpie informacje z rynku pracy głównie z Internetu oraz nieformalnych kontaktów. Większość z nich na bieżąco śledzi, co dzieje się w ich branży, przeglądają ogłoszenia o pracy, wymieniają na forach dyskusyjnych informacje nt. pracodawców oraz doświadczeń z rekrutacji. Istotne jest więc, aby wizerunek pracodawcy oraz oferta pracy były prawdziwe i zarazem odzwierciedlały naturalne oczekiwania Y co do stałego rozwoju i wynagradzania za wyniki. Ważne znaczenie ma również przebieg procesu rekrutacji oraz adaptacji w firmie – przeprowadzone nieprofesjonalnie i niedbale skutecznie zniechęcą Y do danej pracy.


Komunikacja

Wychowany przez media elektroniczne Y przyzwyczajony jest do krótkich i konkretnych komunikatów. Wszelkie prezentacje i szkolenia muszą mieć urozmaiconą formę. Delegując mu zadania należy zawsze wyjaśniać zależności przyczynowo-skutkowe, aby rozumiał znaczenie swojej pracy i sposób funkcjonowania firmy. Y ceni też możliwość wyrażania swoich opinii i propozycji zmian dotychczasowych standardów – należy zawsze chwalić jego inicjatywę i informować, czy i w jakim zakresie zmiany te mogą zostać zrealizowane.


Motywacja

Y koncentruje się na wynikach, należy więc ściśle powiązać nagradzanie jego pracy z konkretnymi osiągnięciami, wyjaśniać te zależności i przypominać o celu, do którego dąży (czyli odpowiadać na jego ulubione pytanie „A co ja z tego będę miał?”). Cele zawsze powinny być ambitne, ale realistyczne. Szef Y-ka musi być przygotowany, że artykułuje on swoje oczekiwania wprost i nie ma problemów z upominaniem się o awans czy podwyżkę.  


Podejście indywidualne

Y potrzebuje stałej stymulacji i nowości – w jego miejscu pracy musi się coś dziać, powinien od czasu do czasu otrzymywać nowe zadania lub większy zakres odpowiedzialności, aby nie miał wrażenia, że stoi w miejscu. Pół roku czy rok na tym samym stanowisku to dla niego dużo. Krytyczny jest drugi rok pracy u danego pracodawcy – jeśli Y czuje, że nie rozwija się, nie otrzymał podwyżki, wtedy szybko decyduje się na zmianę pracy.


Słabe strony pracowników Pokolenia Y:


  • Niechęć do podporządkowania się regułom
  • Postawa roszczeniowa wobec pracodawcy - „A co ja z tego będę miał?”
  • Potrzeba stałej informacji zwrotnej i stymulacji (nie znoszą rutyny)
  • Trudności w kontaktach bezpośrednich (preferują komunikację elektroniczną)
  • Skłonność do ryzyka
  • Problemy z przyjmowaniem krytyki
  • Mniejsza skłonność do lojalności
  • Własny komfort i wygoda zamiast poświęcania się dla pracodawcy

Mocne strony pracowników Pokolenia Y:


  • Znajomość nowych technologii ICT
  • Zadaniowe podejście do pracy
  • Niezależność i ambicja
  • Duże znaczenie osobistego rozwoju i sukcesu finansowego
  • Poszukiwanie zmian, innowacyjność
  • Pewność siebie i jasne określanie swoich oczekiwań
  • Duże zaangażowanie w pracę, która naprawdę interesuje i daje satysfakcję
  • Duże znaczenie reputacji firmy oraz dobrej atmosfery pracy
  • Dbanie o równowagę praca - życie

Jak zatrzymać ludzi przy sobie?


  • Twórz interesujące projekty, które będę wymagały zdobycia dodatkowej wiedzy.
  • Doceniaj i szybko nagradzaj ciężką pracę.
  • Oferuj konkurencyjne płace.
  • Oferuj ciągłe szkolenia.
  • Bądź otwarty na dyskusje i propozycje.
  • Stwórz przyjazną atmosferę w miejscu pracy.
  • Pokaż, że zależy ci na ludziach, nie tylko na firmie.
  • Oferuj potrzebne narzędzia.
  • Oferuj możliwość dalszego rozwoju.
  • Upewnij się, że pracownicy mają dość czasu i możliwości, by robić to, co potrafią najlepiej.

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Po co nam rozwój?
Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne? Własny rozwój, a więc inwestowanie w swoją edukację, progres zawodowy czy pasje, może się [...]
Zobacz wpis
Jak nie odpuscić sobie w nowym roku?
Jak co roku każdy z nas (przynajmniej wielu z nas) obiecuje sobie wiele na początku Nowego Roku. Traktując to jako nowy start, nowy początek, [...]
Zobacz wpis
Jak przygotować prezentację?
Przygotowując prezentację warto jest zwrócić uwagę na zakres treści, które chcemy przekazać i na sposób uporządkowania tych treści. Jeżeli chcemy, żeby ludzie coś zapamiętali [...]

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.