1 metoda, która pozwoli Ci budować zaangażowanie pracowników
Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników i całego zespołu?
Bierzesz na siebie za dużo jako szef?
Masz wrażenie, że zajmujesz się wszystkim w firmie?
Poznaj jedną skuteczną metodę, która pozwoli Ci budować większe zaangażowanie zespołu i samodzielność pracowikow.
Co robisz, będąc: szefem, kierownikiem, menadżerem, kiedy Twój współpracownik przychodzi do Ciebie i zgłasza problem lub jakąś zaistniałą sytuację?
Czy podejmujesz działania, które budują zaangażowany samodzielny zespół czy też wyręczasz w swoich pracowników?
Jesteś liderem czy zarządcą?
Z doświadczenia szefów, z którymi spotykamy się na szkoleniach, jak i własnego doświadczenia wiem, że większość z nas chcę po prostu szybko załatwić sprawę i iść dalej.
W związku z tym najczęściej podsuwa rozwiązanie i mówi, co pracownik ma zrobić, jakie jest rozwiązanie danej sytuacji.
Jako szef/kierownik/ menadżer pracujesz często w trybie "działam" i idę do przodu, po drodze rozwiązują każdy napotkany problem.
Najgorsze rozwiązanie to zachowanie typu: pracownik przychodzi z problem, a Ty mówisz, że się tym zajmiesz. Tym oto sposobem nie jesteś lider, tylko pracownikiem swoich ludzi. Masz coraz więcej na głowie do zrobienia, a coraz mniej czasu na strategiczne myślenie i zajmowanie się rozwojem swojego działu czy firmą, czy realizacją planów.
Wiem, są wyjątkowe sytuacje, gdy tylko Ty możesz się czymś zając. Jednak czy tak jest zawsze?
Podawanie rozwiązania i wyręczanie współpracowników prowadzi do tego, że budujesz słaby zespół.
Takie działanie prowadzi do tego, że niestety, ale poziom zaangażowania pracowników jest bardzo niski.
Z czasem zanika samodzielność pracowników i inicjatywa do działania.
Jest jednak skuteczna metoda, która pozwoli ci na:
• budowanie zaangażowania pracowników
• zwiększy ich samodzielność
• zmniejszy ilość problemów, z którymi będą do ciebie przychodzić.
Ta technika pozwoli Ci na budowanie zaangażowania całego zespołu.
Polega ona na tym, że gdy pracownik do Ciebie przychodzi z jakimkolwiek problemem, musisz powstrzymać się przed dawaniem gotowego rozwiązania i zapytać się pracownika:
• jak on to widzi
• jakie on ma pomysły i propozycje na rozwiązanie danej sytuacji
Oczywiście, nie musisz się zgadzać z każdym zgłoszonym pomysłem. Jednak przede wszystkim i najważniejsze co musisz zrobić w tej sytuacji to docenić to, że pracownik do Ciebie przyszedł. To oznacza, że obdarza Cię zaufaniem i wie, że może do ciebie zgłosi. Co jest cenne ze strony Twoich ludzi, że nie zamiatają spraw pod dywan, tylko pokazują problem, którego Ty mogłeś nie zauważyć.
Możesz powiedzieć:
Cieszę się, że z tym do mnie przychodzisz. Jaki masz jakiś pomysł na rozwiązanie tej sytuacji.
Niezależnie od tego, co powie Twój pracownik; jaki pomysł się zrodzi w jego głowie, doceń to, że zgłasza rozwiązanie.
Powiedziałabym np.: Podoba mi się twoja inicjatywa i doceniam fakt, że szukasz rozwiązania.
Fakt, że zauważysz starania pracownika, zmotywuje go do tego, żeby kolejny raz przyjść z problem i rozwiązaniem, co buduję zaangażowanie, samodzielność pracowników i szukanie rozwiązań, a nie tylko problemów. To jest niezwykle cenne w funkcjonowaniu skutecznych zespołów.
Jeśli tylko możesz, to zaakceptuj rozwiązanie, które proponuję pracownik i zrób go odpowiedzialnym za wdrożenie pomysłu. To zwiększy zdecydowanie jego zaangażowanie w całą pracę, ponieważ będzie czuł się wartościowym członkiem zespołu.
Jestem przekonana, że ta metoda motywacji pozwoli Ci skutecznie zarządzać i motywować ludzi.
Szefie każdy, człowiek jest unikalnym „zamkiem”, do którego musisz znaleźć pasujący „klucz”.
To Twoje zachowania, kompetencje i umiejętności mogą wydobyć z pracowników to, co najlepsze. Ty z tymi pracownikami, jakich masz może stworzyć zaangażowany i odpowiedzialny zespół.
Wykorzystaj do tego między innymi narzędzia ze szkoleń dla szefów np.:
Dla kogo jest to szkolenie:
dla szefów i menedżerów, którzy chcą mieć czas na rozwój firmy
dla szefów i menedżerów, którzy chcą zbudować silne, skuteczne zespoły efektywnie realizujące zadania
W czasie szkolenia pokażemy, przećwiczmy między innymi jak:
➡️ skutecznie porozumiewać się z ludźmi w Twoim zespole
➡️ umiejętnie delegować zdania i kontrolować ich wykonanie
➡️ motywować ludzi do pracy
➡️ udzielać konstruktywną informację zwrotną
➡️ umiejętnie kierować pracą zespołu
Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.
Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.
