1 metoda, która pozwoli Ci budować zaangażowanie pracowników

Opublikowane 10 stycznia 2024 przez Beata Kubicius w Strefa szefa

Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników i całego zespołu?


Bierzesz na siebie za dużo jako szef?


Masz wrażenie, że zajmujesz się wszystkim w firmie?




Poznaj jedną skuteczną metodę, która pozwoli Ci budować większe zaangażowanie zespołu i samodzielność pracowników.

Co robisz, będąc: szefem, kierownikiem, menadżerem, kiedy Twój współpracownik przychodzi do Ciebie i zgłasza problem lub problematyczną sytuację?

 

Czy podejmujesz działania, które budują zaangażowany samodzielny zespół, czy też wyręczasz w swoich pracowników?

 

Jesteś liderem czy zarządcą?

 

Z doświadczenia szefów, z którymi spotykamy się na szkoleniach, jak i własnego doświadczenia wiem, że większość z nas chcę po prostu szybko załatwić sprawę i iść dalej.

W związku z tym najczęściej podsuwa rozwiązanie i mówi, co pracownik ma zrobić, jakie jest rozwiązanie danej sytuacji.

 

Jako szef/kierownik/ menadżer pracujesz często w trybie "działam" i idę do przodu, po drodze rozwiązujesz każdy napotkany problem.

 

To najgorsze rozwiązanie — zachowanie typu: pracownik przychodzi z problem, a Ty mówisz, że się tym zajmiesz. Tym oto sposobem nie jesteś liderem, tylko pracownikiem swoich ludzi. Masz coraz więcej na głowie do zrobienia, a coraz mniej czasu na strategiczne myślenie i zajmowanie się rozwojem swojego działu czy firmą, czy realizacją planów.


Wiem, są wyjątkowe sytuacje, gdy tylko Ty możesz się czymś zająć. Zastanów się jednak, czy zawsze tak jest, czy często nadwyraz nie wyręczasz swoich pracowników?

 

Podawanie rozwiązania i wyręczanie współpracowników prowadzi do tego, że budujesz słaby zespół.

 

Takie działanie prowadzi do tego, że niestety, ale poziom zaangażowania pracowników jest bardzo niski.

Z czasem zanika samodzielność pracowników i inicjatywa do działania. Wiedzą, że jeśli tylko napotkają najmniejszy problem, zgłaszają się oni do Ciebie i ty się tym problemem zajmujesz.

 

Jest jednak skuteczna metoda, która pozwoli ci na:

• budowanie zaangażowania pracowników,

 zwiększy ich samodzielność,

• zmniejszy ilość problemów, z którymi będą do ciebie przychodzić.

 

Ta technika pozwoli Ci na budowanie zaangażowania całego zespołu.

 

Polega ona na tym, że gdy pracownik do Ciebie przychodzi z jakimkolwiek problemem, musisz powstrzymać się przed dawaniem gotowego rozwiązania i zapytać się pracownika:

• jak on to widzi,

• jakie on ma pomysły i propozycje na rozwiązanie danej sytuacji.

 

Oczywiście, nie musisz się zgadzać z każdym zgłoszonym pomysłem. Jednak przede wszystkim i najważniejsze co musisz zrobić w tej sytuacji to docenić to, że pracownik do Ciebie przyszedł. To oznacza, że obdarza Cię zaufaniem i wie, że może do ciebie zgłosi. Niezwykle cenne jest to, że pracownicy przychodzą do Ciebie z problemami, zgłaszają je, a nie zamiatają sprawy pod dywan, tylko pokazują problem, którego Ty mogłeś nie zauważyć.

 

Możesz powiedzieć:

  • Cieszę się, że z tym do mnie przychodzisz. Jaki masz jakiś pomysł na rozwiązanie tej sytuacji.

Niezależnie od tego, co powie Twój pracownik; jaki pomysł się zrodzi w jego głowie, doceń to, że zgłasza rozwiązanie.

  •  Powiedziałabym np.: Podoba mi się twoja inicjatywa i doceniam fakt, że szukasz rozwiązania.

Fakt, że zauważysz starania pracownika, zmotywuje go do tego, żeby kolejny raz przyjść z problem i rozwiązaniem, co buduję zaangażowanie, samodzielność pracowników i szukanie rozwiązań, a nie tylko problemów. To jest niezwykle cenne w funkcjonowaniu skutecznych zespołów.

 

Jeśli tylko możesz, to zaakceptuj rozwiązanie, które proponuję pracownik i zrób go odpowiedzialnym za wdrożenie pomysłu. To zwiększy zdecydowanie jego zaangażowanie w całą pracę, ponieważ będzie czuł się wartościowym członkiem zespołu.

 

Jestem przekonana, że ta metoda motywacji pozwoli Ci skutecznie zarządzać i motywować ludzi.


Szefie każdy, człowiek jest unikalnym „zamkiem”, do którego musisz znaleźć pasujący „klucz”.

 

To Twoje zachowania, kompetencje i umiejętności mogą wydobyć z pracowników to, co najlepsze. Ty z tymi pracownikami, jakich masz może stworzyć zaangażowany i odpowiedzialny zespół.

  

Pomogą Ci w tym narzędzia, które pokazujemy i których obsługi nauczymy Cię na szkoleniach dla szefów:



Dla są te szkolenia:

  • dla szefów i menadżerów, którzy chcą mieć czas na rozwój firmy
  • dla szefów i menadżerów, którzy chcą zbudować silne, skuteczne zespoły efektywnie realizujące zadania
 

W czasie szkolenia pokazujemy i ćwiczymy między innymi jak: 

➡️ skutecznie porozumiewać się z ludźmi w Twoim zespole

➡️ umiejętnie  delegować zdania i kontrolować ich wykonanie 

➡️ motywować ludzi do pracy

➡️ udzielać konstruktywną informację zwrotną

➡️ umiejętnie kierować pracą zespołu


Zapraszamy, sprawdź terminy już teraz >>> KALENDARIUM


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Poznaj prawa motywowania pracowników
Skuteczny menedżer wie, że ludzie lepiej pracują i osiągają lepsze wyniki, jeśli są zmotywowani, zaangażowani i identyfikują się z firmą. Menedżer, który stoi na [...]
Zobacz wpis
Wypalenie - jak się bronić?
Wypalenie zawodowe to specjalny typ stresu w pracy - stan fizyczny, emocjonalny lub umysłowy. Osłabia Cię. [...]
Zobacz wpis
Czas na podsumowanie - zobacz na co warto zwrócić uwagę?
Gdy wchodzimy w ostatni kwartał roku zazwyczaj czeka nas sprawozdanie z wydajności firmy. Nawet jeśli Twoja firma ma już określoną strukturę w codziennym funkcjonowaniu, [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.