Jakie cechy powinien mieć dobry lider?

Opublikowane 28 marca 2019 przez Zespół VIDI w Strefa szefa

Czy zastanawiałeś się kiedyś jakie cechy powinien mieć dobry lider?


Odpowiedź znajdziesz w naszym nowym artykule, w którym Piotr Jankowski porusza ważne kwestie związane z tym stanowiskiem.

Krótki wywiad - Piotr Jankowski - trener efektywności



1. Które branże najbardziej potrzebują liderów? Jeśli tak - jakich?

 

Każda organizacja, w której mamy do czynienia z zespołem ludzi potrzebuje lidera. Ktoś musi wziąć odpowiedzialność za organizację pracy, określenie celów, wsparcie zespołu i usunięcie przeszkód na drodze do celu.

Brak jednostki zarządzającej powoduje rozmycie jakości zadań, wręcz autosabotuje działalność firmy.

Ktoś musi mierzyć mierzyć i zarządzać, w myśl powiedzenia : Nie mierzysz, nie zarządzasz.

Wyobraźmy sobie autobus bez kierowcy :)

 

2. Jaki jest obraz współczesnego lidera. Jaki powinien być?

 

Współczesny lider doskonale rozumie, że nadrzędną wartością w firmie są ludzie, bo to dzięki nim firma może osiągać swoje plany. Rozumie również, że właśnie inwestycja w ludzi to nieograniczona stopa zwrotu. 

Jaki powinien być? Przede wszystkim powinien być członkiem zespołu, identyfikować obszary rozwojowe u swoich podwładnych, dawać im wsparcie oraz prowadzić do celu.



3. Czy bycie liderem to coś, co mamy we krwi, czy to umiejętność, której można się po prostu nauczyć?

 

Brian Tracy powiedział kiedyś „Wszystkie umiejętności biznesowe są nauczalne”, w świetle tych słów faktycznie każdego możemy nauczyć zarządzania. Nie zapominajmy jednak o spójności, jeżeli ktoś „nie czuje” tego co robi, nie powinien się do tego zmuszać, bo efekt będzie zupełnie odwrotny do zamierzonego. Jak we wszystkim, potrzebujemy przekonania do tego, co robimy.

Pamiętajmy jednak, że „aby być dobrym liderem, trzeba być dobrym człowiekiem”.

 

4. Jak rozwijać talent lidera?

 

Przede wszystkim skupiać się na swoich mocnych stronach. Otaczać się ludźmi w zespole, którzy uzupełnią nasze „deficyty”. 

A co najważniejsze - słuchać ludzi. 

Dzisiaj mamy wręcz nieograniczone możliwości na rozwój , szkolenia, książki, konferencje, itp. 

Kto się nie rozwija, ten się zwija.

 

5. Czy lider potrzebuje wsparcia? (Skąd wiadomo, czego lider potrzebuje i czego mu brakuje?)

 

Potrzebuje z pewnością spojrzenia „z boku” kogoś spoza organizacji. Dlaczego? Bo działamy rutynowo, mamy swoje nawyki, schematy i przyzwyczajenia. To tak jak ze zdrowiem, mimo iż czujemy, że jest w porządku i nic nie dolega - warto zrobić od czasu do czasu przegląd.

  

6. Jakie narzędzia wspierają liderów?

 

Szkolenia, seminaria dostarczają wiele skutecznych narzędzi. Tak naprawdę, każdy obszar pracy managera został opisany przez praktyków. Najczęściej rozwiązania naszych problemów stoją na odpowiedniej półce najbliższej księgarni.



7. Kto według Panajest wzorem skutecznego i charyzmatycznego lidera?

  

To zależy, wg jakich kryteriów mielibyśmy dokonać oceny. Jeżeli chodzi o konkretne nazwiska, z pewnością mógłby to być Steve Jobs, Papież Franciszek, czy Jurek Owsiak.

 


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
2 narzędzia budujące odpowiedzialność i zaangażowanie pracowników
Kierowanie zespołem pracowniczym wymaga z obu stron zaangażowania i odpowiedzialność. Jak budować odpowiedzialność pracowników powierzone zadania, co robić by wykonywali swoją pracę z zaangażowaniem? [...]
Zobacz wpis
Sukces w zarządzaniu zespołem: Wyjątkowa rola skutecznej komunikacji i jasnego określania oczekiwań - perspektywa doświadczonej szefowej zespołu
Skuteczne komunikowanie się z pracownikami oraz jasne określanie oczekiwań. Właściwa komunikacja i wydawanie precyzyjnych poleceń mają ogromne znaczenie dla efektywnego zarządzania zespołem. Zapewnienie jasności, [...]
Zobacz wpis
2 najczęstsze problem szefa sprzedaży. Jak zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż?
Odkryj skuteczne strategie zarządzania zespołem sprzedażowym i przezwyciężaj wyzwania działu handlowego! Rozwiąż 2 najczęstsze problemy szefa sprzedaży dzięki naszym praktycznym wskazówkom i zdobądź przewagę [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.