7 sekretów prezentowania ceny

Opublikowane 28 marca 2019 przez Zespół VIDI w Strefa handlowca

Miałeś świetne spotkanie sprzedażowe, klient jest zmotywowany, gotowy do dokonania zakupu, a Ty wiesz, że możesz zamknąć sprzedaż.


Oto 7 sekretów, które powinieneś wziąć pod uwagę, by mieć pewność, że dostajesz pożądaną cenę:


Bądź pewny siebie, gdy prezentujesz cenę

Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to wyglądać i zachowywać się niepewnie. Pewność siebie to mowa ciała, kontakt wzrokowy, barwa głosu.



Czas obowiązywania ceny

Daj klientowi stanowczo do zrozumienia, że oferta, którą właśnie złożyłeś będzie aktualna tylko przez pewien okres czasu.



Nie zadawaj głupich pytań w stylu:

„Co Pan/Pani o tym sądzi?”, gdy złożysz ofertę. Po prostu bądź cicho. Stara zasada ma słuszność: Ten, kto odezwie się pierwszy, przegrywa.



Nie negocjuj

Prezentując cenę bądź gotów odpuścić sprzedaż, jeśli twoja propozycja zostanie odrzucona. Moją zasadą jest: Najpierw zamykasz sprzedaż, a potem negocjujesz. Innymi słowy, zanim zaczniesz cokolwiek negocjować, klient musi dwukrotnie odrzucić Twoją ofertę. Bądź gotów, by odpuścić sobie dalsze rozmowy. Jeśli dobrze wykonałeś swoją pracę i oparłeś swoją ofertę na prawdziwych potrzebach klienta, to istnieje duża szansa, że klient sam do ciebie wróci.



Miej opcje. Przynajmniej dwie

Po pierwsze oferta z wysoką ceną druga z ceną, którą chcesz uzyskać. Uzyskasz niezbędny kontrast pomiędzy ofertami. Tym sposobem pozwalasz klientowi decydować, to on podejmuje decyzję i czuje, że ma kontrolę nad sytuacją.



Pozwól decydować klientowi 

Pozwól klientowi zdecydować np. o dacie dostawy, ewentualnych terminach płatności i innych obszarach, tak, by klient poczuł, że dostaje coś wyjątkowego w zamian za cenę, którą Ty chcesz uzyskać. Musisz jednak wiedzieć, co możesz zaoferować zanim przejdziesz do prezentacji produktu i jego ceny. Upewnij się również, że nic, co proponujesz nie będzie miało negatywnego wpływu na cenę i Twoją marżę.



Używaj techniki wstępnego zamknięcia sprzedaży

Zaprezentuj cenę i powiedz np. „Proszę pozwolić mi, bym na chwilę przestał być sprzedawcą i stał się doradcą/konsultantem…”




Oto 7 sekretów dotyczących prezentowania ceny, które okażą się skutecznym narzędziem w uzyskiwaniu pożądanej marży. 



 Źródło: *http://thesaleshunter.com/7-secrets-to-successfully-presenting-your-price-and-getting-it/


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Dlaczego Ludzie Kupują
Co motywuje klienta do zakupów? Czego szukają klienci? Co przekonuje klienta do zakupów? [...]
Zobacz wpis
Sprawdzanie Lojalności Klienta
Mały chłopiec wszedł do sklepu i zapytał właściciela, czy może skorzystać z telefonu. [...]
Zobacz wpis
Jak zbudować przewagę nad konkurencją już na początkowym etapie rozmów?
Analiza problemów kluczowym etapem sprzedaży i budowaniu konkurencji. Jakie zadawać pytania by dojść do ukrytych problemów klienta? Metoda SPIN [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.