Efektywność osobista - dwa szybkie sposoby, by nie odkładać na później
Nasza efektywność osobista przekłada się na realizację zadań, nasze wyniki, na realizację marzeń.
By realizować swoje zadania i mieć umiejętność osiągania najlepszych możliwych rezultatów, każdego dnia musimy podjąć decyzję o ważności zadań jakie do nas spływają. Musimy zdecydować na czym skupić swoje działania, szczególnie teraz jest to wymagające działanie, gdzie z każdej strony jesteśmy narażeni na pokusy social mediów, kolegów z pracy czy inne bodźce z otoczenia. Łatwo rozproszyć swoją uwagę, na czym traci nasza efektywność.
Efektywne wykorzystanie czasu to jeden z filarów naszej efektywności osobistej.
Efektywność osobista wpływa na twoje samopoczucie i pewność siebie. Daje motywację i satysfakcję wewnętrzną jeśli czujesz swoją moc sprawczą. Twoja umiejętność zarządzania czasem i energią, czyli produktywność przekłada się na rezultaty i wyniki w pracy.
Dobra wiadomość jest taka, że możesz szybko i skutecznie poprawić swoją efektywność osobistą. Możesz pracować nad swoim wykorzystaniem zasobów jakimi jest czas i energia, aby zyskać satysfakcję z wykonywanej pracy i mieć czas dla siebie.
Pokażemy ci szybkie sposoby na prokrastynację, czyli dzięki tej metodzie wiele zadań przestaniesz odkładać na później.
📌I sposób
Poznaj jeden, szybki i niezwykle prosty sposób, który wyczyści twoją listę zadań.
Ta metoda pozwoli ci na pozbycie się wielu zadań z twojej listy, "tzw minutówka".
Zasada 2 minut:
Jeśli czynność, jaką należy wykonać, nie zajmie ci więcej niż 2 minuty, powinieneś to natychmiast wykonać.
– David Allen, Getting Things Done
Metoda ta polega na tym:
Jeśli pojawia się do wykonania jakieś zadanie, którego realizacja będzie trwała krócej niż 2 minuty to zrealizuj natychmiast.
Ważne! To mają być proste zadania nie wymagające kreatywności, dużego zaangażowania.
To sprawi, że nie będziesz dopisywał do swojej listy zadań typu:
telefon do kogoś
napisać maila
sprawdzić coś
przygotować kawę - w biurach czasem to jest wyzwanie - spotkania, ploteczki, wymiana informacji :)
kupić bilet do kina
tylko po prostu od razu to zrobisz.
METODA POLEGA NA ANALIZIE ZADAŃ przy założeniu, że:
Zajmujesz się tylko jedną sprawą jednocześnie. Do danego zdania przypisujesz czynność i nie wracasz już do tego zadania.
Zasadnicza jest reguła dwóch minut: jeśli zrobienie czegoś zajmuje mniej niż 2 minuty, należy to zrobić od razu, a nie przenosić tego zadania do dalszego etapu.
Przykład:
W bloku działań, np. sprawdzanie poczty e-mail
Dostajesz e-maile z zapytaniem i jest to proste pytanie, np. Kiedy jest szkolenie Skuteczny handlowiec
odpowiedź na tego e-maila zajmie mniej niż 2 minuty więc robisz to od razu
lub
dzwonisz do klienta z odpowiedzią na jego pytanie :)
Dostajesz e-mail z zapytaniem o ofertę szkolenia dedykowanego
dzwonisz do klienta z podziękowaniem za zapytanie, dopytujesz o istotne dla ciebie szczegóły i ustalasz termin przygotowania oferty, np. na piątek
na listę zadań wpisujesz wykonanie oferty do czwartku - bezpieczny bufor czasowy :)
Oba te przykłady pokazują, że metoda 2 minut jest skuteczna, bo masz już zadanie wykonane, nie zapisujesz go nigdzie na karteczkę, nie musisz o nim pamiętać, nie ma obaw, że o nim zapomnisz i masz ustalone już dalsze kroki działania.
Pilnuj tylko, żeby nie zajmowało to więcej niż dwie minuty ;)
STOSUJECIE TĘ METODĘ?
A MOŻE MACIE USPRAWNIENIA?
CHĘTNIE POZNAM UDOSKONALENIA TEJ METODY!
Napisz, czy stosujesz u siebie zasadę 2 minut i jakie są tego rezultaty.
📌II sposób
Dzięki nim możesz wykonywać swoje zadania szybko, skutecznie i efektywnie, a rezultaty działań przerosną nawet TWOJE oczekiwania.
OTO JEDEN Z PATENTÓW:
ZAPLANUJ 3 NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁANIA.
3 MIT, czyli Most Important Task (MIT to ważne zadanie do wykonania).
Jakie są Twoje 3 najważniejsze zadania (MIT)?
1️⃣
2️⃣
3️⃣
PROSTE I SKUTECZNE!
❌Wyznaczenie 3 najważniejszych zadań na dziś pomoże ci być bardziej produktywnym i skoncentrowanym na pracy.
Po zapisaniu 3 MIT skoncentruj całą energię na wykonaniu pierwszego zadania. Jak go wykonasz, możesz ruszać dalej z kolejnym zadaniem albo zrobić sobie kawę, czy przerwę (bo zakładam, że jeśli to było ważne zadanie, to nie było też łatwe).
➡️Wiem, tych zadań może być więcej i zapytasz, dlaczego nie 7 czy 10.
➡️Wiem z doświadczenia menedżerów i handlowców, z którymi współpracujemy, że tych zadań na liście może być nieskończenie wiele, ale wówczas masz do czynienia z LISTĄ (ważnych) ZADAŃ DO WYKONANIA. MIT są najważniejszymi rzeczami, nie wszystkimi.
Cała technika polega na wybraniu
▶NAJWAŻNIEJSZYCH 3 ZADAŃ i
▶SKUPIENIU NA NICH SWOJEJ UWAGI DANEGO DNIA.
WYPRÓBUJ I PODZIEL SIĘ EFEKTAMI!
Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.
Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.
To już wszystkie komentarze