OFERTA - nie dziękuję

Opublikowane 12 listopada 2019 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

OFERTA - nie dziękuję


Czy chciałby Pan poznać ofertę...?


Mam nadzieję, że nasza oferta...?


Wybierz ofertę...


Nasz oferta handlowa...


Używasz słowa „oferta”? NIE RÓB TEGO!


Unikaj tego sformułowania w rozmowach z potencjalnym klientem - dlaczego?


Dlaczego słowo „oferta” nie jest dobrym słowem w sprzedaży?


To nie jest najlepsze słowo, bo ma złe skojarzenia. Kojarzy się ze wciskaniem - przynajmniej mi z telefonem od kiepskiego telemarketera, który ma dla mnie ofertę noży, pościeli lub super abonamentu czy taniej pożyczki.


Mnie to słowo to jednoznacznie kojarzy się negatywnie. Przeprowadziłam sondę wśród znajomych i mieli skojarzenia podobnie jak ja powyżej i dodatkowo z wyciąganiem od nich pieniędzy.


Chyba nie jest Twoim celem w pracy handlowca czy doradcy, aby inni postrzegali Ciebie jako kogoś, kto wciska.


Klient chce poznać rozwiązanie swojego problemu, a nie chce słyszeć o ofertach promocjach i innych specjalnych cudach.


Słowa, jakich używamy w rozmowie z klientem, mają kreować rzeczywistość, w jakiej on chce się znaleźć. Mają uruchamiać pozytywne skojarzenia w jego głowie, pokazywać mu świat, jaki on chce widzieć. Pokazywać mu wynik, jaki chce zobaczyć.


A przecież Ty dajesz klientom rozwiązania.


Nie oferujesz haczyków do wieszania obrazów czy zdjęć.


Oferujesz galerię obrazów, na jakie Twój klient będzie patrzył ze wzruszeniem :)


Warto w czasie naszej komunikacji mieć świadomość tego, że za słowami w głowach naszych rozmówców stoją inne słowa i skojarzenia, które tworzą pewien obraz.


Czym zastąpić słowo „oferta”:


  • Rozwiązanie
  • Propozycja współpracy
  • Projekt
  • Program
  • Zaproszenie do współpracy

Zakładam, że w swojej pracy handlowca/ doradcy skupiasz się na rozwiązaniu problemów klientów i spełnianiu ich marzeń. Rozwiązania i realizacja marzeń to coś, za co ludzie są gotowi płacić i cena ma znaczenie wtórne.


Jeśli dajesz rozwiązania, dajesz możliwość realizacji celu i spełnienie marzeń, więc wyrzuć ze swojej głowy słowo oferta. Twój produkt to nie oferta - to środek do celu, jaki chce osiągnąć klient.


Mówiąc o swoim produkcie, opisując go, wykazujesz troskę o klienta. Sprawiasz, że klient jest ważny i wart uwagi.


Nie jest Twoim celem wciśnięcie mu oferty za wszelką cenę.


Twoim celem jest danie konkretnego rozwiązania, na którym zależy klientowi. To sprawia, że stajesz się osobą godną zaufania i swoim produktem dajesz pomoc w drodze do celu, jaki obrał klient.


Zastąp słowo oferta powyższym, bazuj swoją wypowiedź na ważnych wartości dla klienta, a zobaczysz, że dzięki temu zbudujesz dobre relacje, a Twoja sprzedaż będzie systematyczna.



Jeśli podobały Ci się przykłady i wskazówki, jakie uzyskałeś w artykule, zapraszam - zapisz się do naszego newslettera, a niczego nie przegapisz.


Będę wdzięczna i zyskasz mój uśmiech i radość, jeśli udostępnisz tekst dalej :)



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
SKUTECZNE NEGOCJACJE - KLUCZOWE ZASADY UDANYCH ROZMÓW
Negocjacje kojarzone są z procesem sprzedaży, rozmową z klientem, czy rolą przedstawiciela handlowego. Osiągnięcie porozumienia jest jednak nieodłącznym elementem wielu relacji biznesowych, zarówno w [...]
Zobacz wpis
JAK OBUDZIĆ POTENCJAŁ U HANDLOWCÓW? (zwiększenie sprzedaży)
Do podstawowych zadań kierownika sprzedaży należy zwiększenie wydajności zespołu i zadbanie o to, by wykorzystał on maksimum swoich możliwości. Dzięki temu dział sprzedaży osiąga [...]
Zobacz wpis
Gorące techniki telefonowania „na zimno”
Sprzedaż oparta na poleceniach oraz bazująca na kontaktach biznesowych jest bardzo skuteczna. Ale co zrobić jeśli ilość poleceń nie jest wystarczająca do realizacji planu [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.