OFERTA - nie dziękuję

Opublikowane 12 listopada 2019 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

OFERTA - nie dziękuję


Czy chciałby Pan poznać ofertę...?


Mam nadzieję, że nasza oferta...?


Wybierz ofertę...


Nasz oferta handlowa...


Używasz słowa „oferta”? NIE RÓB TEGO!


Unikaj tego sformułowania w rozmowach z potencjalnym klientem - dlaczego?


Dlaczego słowo „oferta” nie jest dobrym słowem w sprzedaży?


To nie jest najlepsze słowo, bo ma złe skojarzenia. Kojarzy się ze wciskaniem - przynajmniej mi z telefonem od kiepskiego telemarketera, który ma dla mnie ofertę noży, pościeli lub super abonamentu czy taniej pożyczki.


Mnie to słowo to jednoznacznie kojarzy się negatywnie. Przeprowadziłam sondę wśród znajomych i mieli skojarzenia podobnie jak ja powyżej i dodatkowo z wyciąganiem od nich pieniędzy.


Chyba nie jest Twoim celem w pracy handlowca czy doradcy, aby inni postrzegali Ciebie jako kogoś, kto wciska.


Klient chce poznać rozwiązanie swojego problemu, a nie chce słyszeć o ofertach promocjach i innych specjalnych cudach.


Słowa, jakich używamy w rozmowie z klientem, mają kreować rzeczywistość, w jakiej on chce się znaleźć. Mają uruchamiać pozytywne skojarzenia w jego głowie, pokazywać mu świat, jaki on chce widzieć. Pokazywać mu wynik, jaki chce zobaczyć.


A przecież Ty dajesz klientom rozwiązania.


Nie oferujesz haczyków do wieszania obrazów czy zdjęć.


Oferujesz galerię obrazów, na jakie Twój klient będzie patrzył ze wzruszeniem :)


Warto w czasie naszej komunikacji mieć świadomość tego, że za słowami w głowach naszych rozmówców stoją inne słowa i skojarzenia, które tworzą pewien obraz.


Czym zastąpić słowo „oferta”:


  • Rozwiązanie
  • Propozycja współpracy
  • Projekt
  • Program
  • Zaproszenie do współpracy

Zakładam, że w swojej pracy handlowca/ doradcy skupiasz się na rozwiązaniu problemów klientów i spełnianiu ich marzeń. Rozwiązania i realizacja marzeń to coś, za co ludzie są gotowi płacić i cena ma znaczenie wtórne.


Jeśli dajesz rozwiązania, dajesz możliwość realizacji celu i spełnienie marzeń, więc wyrzuć ze swojej głowy słowo oferta. Twój produkt to nie oferta - to środek do celu, jaki chce osiągnąć klient.


Mówiąc o swoim produkcie, opisując go, wykazujesz troskę o klienta. Sprawiasz, że klient jest ważny i wart uwagi.


Nie jest Twoim celem wciśnięcie mu oferty za wszelką cenę.


Twoim celem jest danie konkretnego rozwiązania, na którym zależy klientowi. To sprawia, że stajesz się osobą godną zaufania i swoim produktem dajesz pomoc w drodze do celu, jaki obrał klient.


Zastąp słowo oferta powyższym, bazuj swoją wypowiedź na ważnych wartości dla klienta, a zobaczysz, że dzięki temu zbudujesz dobre relacje, a Twoja sprzedaż będzie systematyczna.



Jeśli podobały Ci się przykłady i wskazówki, jakie uzyskałeś w artykule, zapraszam - zapisz się do naszego newslettera, a niczego nie przegapisz.


Będę wdzięczna i zyskasz mój uśmiech i radość, jeśli udostępnisz tekst dalej :)



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Zdenerwowany klient – profesjonalna obsługa trudnego klienta
W każdej branży spotykamy się z tzw. trudnymi klientami. Z łatwością wymienimy ich cechy. Są roszczeniowi, niemili, agresywni, łatwo wzbudzić w nich jakieś skrajne [...]
Zobacz wpis
"JA" HANDLOWIEC
Istnieje wiele opinii na temat wagi cech, które są istotnymi determinantami jakości i efektów pracy handlowca. Poniżej przedstawię kilka z nich. Są one istotne [...]
Zobacz wpis
Rekomendacje i polecenia
Jak pozyskiwać wartościowych klientów? Gdzie szukać klientów? Jednym z elementów decydujących o sukcesie w sprzedaży jest nawyk ciągłego poszukiwania potencjalnych klientów. „Zimne telefony”, najczęściej [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.