ZMIANA W ORGANIZACJI

Opublikowane 8 lutego 2017 przez Marta Dyda w Wpisy

ZMIANA W ORGANIZACJI



Organizacja potrzebuje czasu, aby poradzić sobie na bieżąco z poszczególnymi elementami procesu zmian. Menedżerowie muszą zapewnić odpowiednie środowisko na planowanie, rozmowę i przetwarzanie informacji. Tylko wtedy organizacja może pójść do przodu. 




Często kierownicy decydują się na wprowadzanie zmian znajdując się pod presją czasu i są niezadowoleni z powolnych postępów i obarczają za to winą pracowników, twierdząc, że brakuje im zaangażowania.

Z czego to wynika? Z tego, że pracowników o zmianach informuje się w pośpiechu i na ostatnią chwilę.



Liderzy zmian i członkowie zespołu zmian potrzebują znajomości mechanizmów psychospołecznych rządzących procesem zmiany, skutecznych narzędzi zarządzania oporem oraz kluczowych - z perspektywy roli liderów zmian - kompetencji w obszarze zarządzania relacjami: komunikacji interpersonalnej, przywództwa, efektywnego zarządzania zespołem. Zarządzanie zmianą to przede wszystkim przygotowanie. Jest to zespół narzędzi i metod, które pozwalają na optymalne przeprowadzenie procesu zmiany, uwzględniających ludzki aspekt organizacji. Pozwala on na osiągnięcia założonych rezultatów, ponieważ często ostateczny efekt przeprowadzanej transformacji zależy od pracowników: zrozumienia powodów i celowości co przekłada się na zrozumienie i odpowiedzialność w procesie zmian.

Gdy statystyki stają się w organizacji ważniejsze od potrzeb osobistych osób, które ją tworzą, nie da się realizować jej celów, co doprowadzi do kryzysu.Kiedy organizacją rządzą liczby, a nie ludzie posiadający talent, kryzys staje się nieuchronny.

 

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Trudni i toksyczni współpracownicy - jak sobie z nim poradzić?
Tworząc zespoły marzymy o tym, by mieć zgrany personel, stojący za sobą murem, by pracowało się ze sobą dobrze, a przebywanie we własnym towarzystwie [...]
Zobacz wpis
Delegowanie zadań pracownikom. Jak robić to efektywnie?
Delegowanie zadań uprawnień obowiązków to jedno z najważniejszych narzędzi, jakie w swoim oranżu ma manager, szef. Delegowanie ma może rozwijać potencjał zespołu, wzmacniać kompetencje pracowników [...]
Zobacz wpis
Jak zbudować dobrą atmosferę w pracy?
Dobra atmosfera w pracy w zespole przekłada się na efektywność wykonywanej pracy, wpływa na skuteczność naszych działań, na nasze dobre samopoczucie, które odzwierciedla się [...]

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.