ZMIANA W ORGANIZACJI

Opublikowane 8 lutego 2017 przez Marta Dyda w Wpisy

ZMIANA W ORGANIZACJI



Organizacja potrzebuje czasu, aby poradzić sobie na bieżąco z poszczególnymi elementami procesu zmian. Menedżerowie muszą zapewnić odpowiednie środowisko na planowanie, rozmowę i przetwarzanie informacji. Tylko wtedy organizacja może pójść do przodu. 




Często kierownicy decydują się na wprowadzanie zmian znajdując się pod presją czasu i są niezadowoleni z powolnych postępów i obarczają za to winą pracowników, twierdząc, że brakuje im zaangażowania.

Z czego to wynika? Z tego, że pracowników o zmianach informuje się w pośpiechu i na ostatnią chwilę.



Liderzy zmian i członkowie zespołu zmian potrzebują znajomości mechanizmów psychospołecznych rządzących procesem zmiany, skutecznych narzędzi zarządzania oporem oraz kluczowych - z perspektywy roli liderów zmian - kompetencji w obszarze zarządzania relacjami: komunikacji interpersonalnej, przywództwa, efektywnego zarządzania zespołem. Zarządzanie zmianą to przede wszystkim przygotowanie. Jest to zespół narzędzi i metod, które pozwalają na optymalne przeprowadzenie procesu zmiany, uwzględniających ludzki aspekt organizacji. Pozwala on na osiągnięcia założonych rezultatów, ponieważ często ostateczny efekt przeprowadzanej transformacji zależy od pracowników: zrozumienia powodów i celowości co przekłada się na zrozumienie i odpowiedzialność w procesie zmian.

Gdy statystyki stają się w organizacji ważniejsze od potrzeb osobistych osób, które ją tworzą, nie da się realizować jej celów, co doprowadzi do kryzysu.Kiedy organizacją rządzą liczby, a nie ludzie posiadający talent, kryzys staje się nieuchronny.

 

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Wymagające rozmowy z pracownikami, czyli jak dyscyplinować, chwalić i motywować?
Każda rozmowa z pracownikiem wpływa na jakieś określone jego zachowanie. Może zmotywować do skutecznego działania lub wręcz przeciwnie, odnieść całkowicie negatywny skutek. [...]
Zobacz wpis
Masz tylko 11 sekund na pierwsze wrażenie!
Jak wskazują badania tylko tyle potrzeba naszemu rozmówcy, na wyrobienie sobie wstępnej opinie na nasz temat.Czyli masz 11 sekund na pierwsze wrażenie, czy w [...]
Zobacz wpis
Jak motywować ludzi? Kilka wskazówek dla Ciebie !
Pracownicy i produkt są kluczem sukcesu firmy. A jednym z najważniejszych czynników wpływających na jakoś pracy i stosunek pracowników do wykonywanych zadań , a [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.