Co możesz zrobić i jak zadbać o rozwój firmy i pracowników jako menedżer?
Co możesz zrobić i jak zadbać o rozwój firmy i pracowników jako menedżer?
Ustal, jakie kompetencje (miękkie i twarde) są szczególnie cenione w Twoim zespole.
Sprawdź, które z nich możesz wzmocnić samodzielnie i w jaki sposób. Ustal kompetencje, które wymagają szkoleń. Szkolenia zawsze są niezbędne w pracy, między innym dlatego, że jako menedżer nie zawsze masz wiedzę na temat techniki negocjacji czy sprzedaży w takim zakresie, jak specjaliści z tego zakresu. W celu wsparcia rozwoju pracownika możesz skorzystać z różnych form i metod podnoszenia
kwalifikacji - firmy szkoleniowe oferują zarówno szkolenia zawodowe, techniczne, jak i szkolenia dotyczące kompetencji miękkich: od komunikacji i współpracy po zarządzanie i techniki negocjacji czy techniki sprzedaży. Wybrane szkolenia dopasuj zarówno do potrzeb firmy, jak i do zainteresowań i kompetencji pracowników.
Ustal plan rozwoju poszczególnych pracowników. Poznaj swoich pracowników, staraj się poznać oczekiwania, talenty i aspiracje każdego z nich, by móc je połączyć z przyszłymi potrzebami organizacji.
Ustal, jakie działania w swojej codziennej aktywności podejmiesz, by rozwijać pracowników. Nie daj się zwieść, że dobrzy pracownicy będą działać sami. Ustal harmonogram spotkań podsumowujących i oceniających.
Monitoruj postępy – rozmowa o wynikach i postępach może być dla pracownika rozwojowa i dać mu zastrzyk energii do działania.
Udzielaj feedbacku (informacji zwrotnej), konkretnej informacji na temat postępów – wiem, że jest to czasochłonne, jednak warto, by pracownik wiedział, że czuwasz nad jego pracą. Motywuj i chwal za efekty. Motywuj pracowników do szukania rozwiązań – nie pozwól im tylko przychodzić z problemami i nie rozwiązuj ich od razu. Niech trochę sami kombinują, zaangażują się. Możesz ich nakierować przez pytania, np. jakie ich zdaniem jest najlepsze rozwiązanie tej sytuacji, jakie widzą rozwiązania problemu.
Doceniaj rozwiązania, z jakimi przychodzą – ogólnie dobrze jest wprowadzić zasadę, że jeśli pracownik przychodzi z problemem, to przychodzi też z propozycją kilku rozwiązań, to uruchamia kreatywność i sprawia, że pracownik angażuje się w pracę oraz czuje się doceniony jeśli jego rozwiązanie zostało wykorzystane (będzie czuł się też za nie odpowiedzialny). Jak ich zdaniem można zareagować, np. na obiekcje klienta. Pracownicy znacznie szybciej przyswajają wiedzę i rozwiązania, gdy czują się ich autorami. NIE DAWAJ ROZWIĄZAŃ NA TACY – prowadź i wspieraj, by szukali najlepszych rozwiązań.
Nie zapominaj o najlepszych pracownikach tzw. gwiazdach – oni mimo tego, że ich wyniki są świetne, potrzebują również Twojej uwagi i tego, byś wzmacniał ich rozwój i doceniał osiągnięcia. Skup też swoją uwagę na średnich pracownikach – buduj ich siłę i wskaż kierunki rozwoju i albo szybko dołączą do najlepszych, albo pożegnaj się z nimi jeśli dostali się do najsłabszych. Bądź ze swoimi pracownikami duchem i ciałem i bądź dla nich.
Menedżer siedzący za szybą swojego biura i z nosem w tabelkach i raportach ma mniejsze szanse na stworzenie zespołu, który osiąga wyniki. Stwórz warunki i przestrzeń do rozwoju, niech uczą się od Ciebie i od siebie wzajemnie. Dziel się swoją wiedzą i daj im szansę na dzielenie się swoją wiedzą. Inwestuj w ich rozwój przez szkolenia. Pobudzaj ich zaangażowanie, ich kreatywność przez docenianie ich wiedzy i tego, że szukają rozwiązań. A to wszystko będzie miało miejsce w Twojej firmie jeśli tylko zajmiesz się jednym z najważniejszych zadań, jakie stoją przed Tobą jako menedżerem - rozwój pracowników. Pamiętaj, że oni są odbiciem Twojej firmy i dzięki nim możesz dojść daleko i rozwijać organizację, w której pracujesz.
Jak być skutecznym szefem i przećwiczyć sprawdzone sposoby działania, dowiesz się na szkoleniu: KIEROWANIE ZESPOŁEM - nowoczesne techniki kierowania i motywowania pracowników.
Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.
Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.