Co możesz zrobić i jak zadbać o rozwój firmy i pracowników jako menedżer?

Opublikowane 9 marca 2022 przez Beata Kubicius w Strefa szefa

Co możesz zrobić i jak zadbać o rozwój firmy i pracowników jako menedżer? 


Ustal, jakie kompetencje (miękkie i twarde) są szczególnie cenione w Twoim zespole.
Sprawdź, które z nich możesz wzmocnić samodzielnie i w jaki sposób. Ustal kompetencje, które wymagają szkoleń. Szkolenia zawsze są niezbędne w pracy, między innym dlatego, że jako menedżer nie zawsze masz wiedzę na temat techniki negocjacji czy sprzedaży w takim zakresie, jak specjaliści z tego zakresu. W celu wsparcia rozwoju pracownika możesz skorzystać z różnych form i metod podnoszenia
kwalifikacji - firmy szkoleniowe oferują zarówno szkolenia zawodowe, techniczne, jak i szkolenia dotyczące kompetencji miękkich: od komunikacji i współpracy po zarządzanie i techniki negocjacji czy techniki sprzedaży. Wybrane szkolenia dopasuj zarówno do potrzeb firmy, jak i do zainteresowań i kompetencji pracowników.

 

Ustal plan rozwoju poszczególnych pracowników. Poznaj swoich pracowników, staraj się poznać oczekiwania, talenty i aspiracje każdego z nich, by móc je połączyć z przyszłymi potrzebami organizacji.
Ustal, jakie działania w swojej codziennej aktywności podejmiesz, by rozwijać pracowników. Nie daj się zwieść, że dobrzy pracownicy będą działać sami. Ustal harmonogram spotkań podsumowujących i oceniających. 


Monitoruj postępy – rozmowa o wynikach i postępach może być dla pracownika rozwojowa i dać mu zastrzyk energii do działania.
 

Udzielaj feedbacku (informacji zwrotnej), konkretnej informacji na temat postępów – wiem, że jest to czasochłonne, jednak warto, by pracownik wiedział, że czuwasz nad jego pracą. Motywuj i chwal za efekty. Motywuj pracowników do szukania rozwiązań – nie pozwól im tylko przychodzić z problemami i nie rozwiązuj ich od razu. Niech trochę sami kombinują, zaangażują się. Możesz ich nakierować przez pytania, np. jakie ich zdaniem jest najlepsze rozwiązanie tej sytuacji, jakie widzą rozwiązania problemu.


Doceniaj rozwiązania, z jakimi przychodzą – ogólnie dobrze jest wprowadzić zasadę, że jeśli pracownik przychodzi z problemem, to przychodzi też z propozycją kilku rozwiązań, to uruchamia kreatywność i sprawia, że pracownik angażuje się w pracę oraz czuje się doceniony jeśli jego rozwiązanie zostało wykorzystane (będzie czuł się też za nie odpowiedzialny). Jak ich zdaniem można zareagować, np. na obiekcje klienta. Pracownicy znacznie szybciej przyswajają wiedzę i rozwiązania, gdy czują się ich autorami. NIE DAWAJ ROZWIĄZAŃ NA TACY – prowadź i wspieraj, by szukali najlepszych rozwiązań. 


Nie zapominaj o najlepszych pracownikach tzw. gwiazdach – oni mimo tego, że ich wyniki są świetne, potrzebują również Twojej uwagi i tego, byś wzmacniał ich rozwój i doceniał osiągnięcia. Skup też swoją uwagę na średnich pracownikach – buduj ich siłę i wskaż kierunki rozwoju i albo szybko dołączą do najlepszych, albo pożegnaj się z nimi jeśli dostali się do najsłabszych. Bądź ze swoimi pracownikami duchem i ciałem i bądź dla nich.

Menedżer siedzący za szybą swojego biura i z nosem w tabelkach i raportach ma mniejsze szanse na stworzenie zespołu, który osiąga wyniki. Stwórz warunki i przestrzeń do rozwoju, niech uczą się od Ciebie i od siebie wzajemnie. Dziel się swoją wiedzą i daj im szansę na dzielenie się swoją wiedzą. Inwestuj w ich rozwój przez szkolenia. Pobudzaj ich zaangażowanie, ich kreatywność przez docenianie ich wiedzy i tego, że szukają rozwiązań. A to wszystko będzie miało miejsce w Twojej firmie jeśli tylko zajmiesz się jednym z najważniejszych zadań, jakie stoją przed Tobą jako menedżerem - rozwój pracowników. Pamiętaj, że oni są odbiciem Twojej firmy i dzięki nim możesz dojść daleko i rozwijać organizację, w której pracujesz.

 

Jak być skutecznym szefem i przećwiczyć sprawdzone sposoby działania,  dowiesz się na szkoleniu: KIEROWANIE ZESPOŁEM - nowoczesne techniki kierowania i motywowania pracowników.


Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Ocena pracowników.
Ocena pracowników - narzędzie pomagające w wydobyciu z pracowników tego co najlepsze. Narzędzie, które pozwala rozwijać i motywować do lepszej pracy . Ocena pracowników - [...]
Zobacz wpis
Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów?
Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów? Jakie elementy w czasie przygotowania do tego procesu warto wziąć pod uwagę? [...]
Zobacz wpis
Jak zmienić swoją rozmowę handlową, by skuteczniej sprzedawać?
Co się stanie, gdy zmienisz sposób rozmowy z klientem? Z artykułu dowiesz się, na jakich elementach skupić się w czasie nowoczesnej rozmowy handlowej z klientem. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.