7 sekretów prezentowania ceny

Opublikowane 17 lipca 2018 przez Wirtuozi Kodu w Strefa handlowca

Miałeś świetne spotkanie sprzedażowe, klient jest zmotywowany, gotowy do dokonania zakupu, a Ty wiesz, że możesz zamknąć sprzedaż.

Oto 7 sekretów dotyczących prezentowania ceny, które okażą się skutecznym narzędziem w uzyskiwaniu pożądanej marży.




1. Bądź pewny siebie, gdy prezentujesz cenę - najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to wyglądać i zachowywać się niepewnie.Pewność siebie to mowa ciała, kontakt wzrokowy, barwa głosu.



2. Czas obowiązywania ceny: daj klientowi stanowczo do zrozumienia, że oferta, którą właśnie złożyłeś będzie aktualna tylko przez pewien okres czasu.



3. Nie zadawaj pytań w stylu: „Co Pan/Pani o tym sądzi?”, gdy złożysz ofertę. Po prostu bądź cicho. Stara zasada ma słuszność: Ten, kto odezwie się pierwszy, przegrywa.



4. Nie negocjuj: prezentując cenę bądź gotów odpuścić sprzedaż, jeśli twoja propozycja zostanie odrzucona. Moją zasadą jest: Najpierw zamykasz sprzedaż, a potem negocjujesz. Innymi słowy, zanim zaczniesz cokolwiek negocjować, klient musi dwukrotnie odrzucić Twoją ofertę.



5. Bądź gotów, by odpuścić sobie dalsze rozmowy. Jeśli dobrze wykonałeś swoją pracę i oparłeś swoją ofertę na prawdziwych potrzebach klienta, to istnieje duża szansa, że klient sam do ciebie wróci.



6. Miej opcje, przynajmniej dwie: po pierwsze oferta z standardową ceną, druga z ceną, którą chcesz uzyskać lub rabatami czy innymi korzyściami jakimi możesz przekonać klienta. Uzyskasz niezbędny kontrast pomiędzy ofertami. Tym sposobem pozwalasz klientowi decydować, to on podejmuje decyzję i czuje, że ma kontrolę nad sytuacją.



7.Pozwól decydować klientowi:  np. o dacie dostawy, ewentualnych terminach płatności i innych obszarach, tak, by klient poczuł, że dostaje coś wyjątkowego w zamian za cenę, którą Ty chcesz uzyskać. Musisz jednak wiedzieć, co możesz zaoferować zanim przejdziesz do prezentacji produktu i jego ceny.




Upewnij się również, że nic, co proponujesz nie będzie miało negatywnego wpływu na cenę i Twoją marżę. Używaj techniki wstępnego zamknięcia sprzedaży. Zaprezentuj cenę i powiedz np. „Proszę pozwolić mi, bym na chwilę przestał być sprzedawcą i stał się doradcą/konsultantem…”



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Najlepsi handlowcy sprzedają 10 razy więcej od przeciętnych
Na przestrzeni ostatnich 4 dekad Instytut Gallupa przeprowadził badanie różnic pomiędzy najlepszymi a przeciętnymi sprzedawcami. Przeprowadzono wywiady z ponad 250 000 handlowcami, 25 000 [...]
Zobacz wpis
Dlaczego klient kupuje i dlaczego rezygnuje?
Klienta motywuje przekonanie, że: - produkt rozwiąże pewne problemy; - cena nie jest wygórowana i leży w możliwościach klienta; - produkt pomnoży zyski, zaoszczędzi [...]
Zobacz wpis
Klient nasz pan, czyli co można zyskać dzięki wysokiej jakości obsługi
Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego niektórzy klienci kupują ciągle potrzebne produkty w jednej firmie? Dlaczego nie szukają alternatywnego dostawcy? [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.