Zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników w ich codziennej pracy.

Opublikowane 12 października 2021 przez Beata Kubicius w Strefa szefa

Zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników w ich codziennej pracy.


Zostałeś szefem, bo rozwijałeś swoją firmę lub awansowałeś, bo pracujesz długo i znasz swoje przedsiębiorstwo od podszewki lub po prostu na to zapracowałeś. To jednak za mało być dobrym szefem. A zapewne masz ambicje być szefem marzeń. :)


Przygotowałam dla Ciebie serię wskazówek, która pozwoli Ci być efektywnym menadżer/szefem/kierownikiem.



Nie można być szefem i iść na skróty.


Zacznę od 3 zasad dobrego szefa:


  1.  Lider wie, co chce osiągnąć i wie, jakie są konsekwencje jego działań.


Wielu szefów nie dzieli się z pracownikami wizją i celami, jednak aby prowadzić za sobą zespół, musi on wiedzieć, w jakim kierunku zmierzamy. MUSI ZNAĆ “DLACZEGO”. Dlaczego coś robią, dlaczego warto się angażować, co jest powodem, dla którego mają podjąć działanie. 

“DLACZEGO” zwiększa motywację.



Jako szef pokazuj, dlaczego praca powinna być wykonana w taki, a nie inny sposób. Mów, dlaczego i z jakiego powodu ich praca jest ważna. Na co wpływa i jakie są konsekwencję błędów lub dobrze wykonanego zadania. 

Nie zakładaj, że wiedzą DLACZEGO, trzymaj się zasady:



KTO UZASADNIA, TEN PRZEWODZI.


Mówienie o wizji w ujęciu “dalszego” robimy to co robimy i SŁUCHANIE, co myślą o tym pracownicy, pozwala nam iść w obranym przez firmę kierunku. Pozwala być czujnym na motywację pracowników i reagować na spadki zaangażowania.

SŁUCHAJ. Słuchając ludzi, okazujesz szacunek i  pokazujesz, że ich zdanie  jest dla Ciebie ważne, że respektujesz ich punkt widzenia. Czasem pracownicy mają dobre pomysły a czasem złe. Ważna jest otwartość na dobrą komunikację.  




  1. Szef pracuję w oparciu o zaufanie i wiarygodność.


Kiedy Twój zespół Ci ufa, to podąża za tobą. Jeśli będą wiedzieć, że podejmujesz działania i decyzję w imię dobra ogółu i KORZYSTASZ ze swoje władzy, by budować zaufanie. Dzielisz się wiedzą i informacja, by budować wiarygodność, to budujesz zespół, na którym firma i Ty będziesz mógł polegać.

 

Zespoły oparte na zaufaniu mają większą efektywność, większe zaangażowanie pracowników i mniejszą rotację pracowników.


Na zaufanie szefa składają się kompetencję, charakter i otwartość szefa na współpracowników. Mając poczucie bezpieczeństwa, współpracy opartej na zaufaniu  mówimy więcej o swoich pomysłach, pomysłach, co sprzyja innowacji i produktywności, zaangażowaniu. 

Jak powiedzieć współpracownikom, co jest dla mnie ważne w ich pracy? Zawsze, ale to zawsze możesz o tym mówić. Pokazuj swoje intencje, wyrażaj co jest dla Ciebie ważne i ważne dla współpracowników. Możesz zacząć  od expose szefa, które możesz wygłosić, nawet jak jesteś szefem 10 lat.




  1.  Wspieraj, pomagaj i dziel się wiedzą.


Zespół musi czuć, że Ci na nim zależy. Nie chowaj się w gabinecie, z laptopem tylko bądź częścią zespołu. Okazuj swoją gotowość do wsparcia, włączenia się w realizację zadań. Nie bój się pobrudzić rąk.

Jeśli jesteś kompetentny, to nie musisz bać się o swoją pozycję, dbaj  wiedza, umiejętności i doświadczenie i dziel się swoim doświadczeniem.



Pokazuj swoim przykładem, że warto się rozwijać i  doskonalić i wspieraj ludzi w ich rozwoju. Pomagaj pokonywać współpracownikom słabość  i wspieraj w doskonaleniu siebie. Może to zrobić przez wzmacnianie swoich kompetencji niezbędnych do bycia lepszym szefem i  wskazuj innym obszary, w których są dobrzy oraz te, nad którymi warto pracować. Udzielaj zawsze informacji zwrotnej, i oczekuj  informacji zwrotnej. 


Słuchaj i bądź otwarty na to co mówi Twój zespół, tak aby wasze działanie było celowe i zaplanowane zgodnie z waszą wizją i DLACZEGO.


W przygodzie z zarządzaniem zespołem i motywowaniem są sprawy ważne i najważniejsze do zrobienia. Bądź przygotowany i trzymaj się tego:



  1. Deleguj swoim ludziom, co się da i to, co mogą wykonać dobrze.

  2. Pilnuj koncentracji na właściwych zadaniach (bardzo łatwo  jest poddać się “bieżączce” dnia codziennego”).

  3. Dbaj o cele swojej i swego zespołu zgodnie z zasadą SMARTER.

  4. Rozliczaj ludzi z zadań.

  5. Zawsze szukaj rozwiąń  -  nie myśl, że czegoś nie da się zrobić. Pytaj: Jak to możemy rozwiązać? Co możemy zrobić inaczej?


Dobry szef wyznacza poziom, przekazuje odpowiedzialność, dzieli się splendorem i zaszczytami  z zespołem.

Dobry szef wie, że jego siłą jest zespół a delegowanie doskonałym narzędziem. 

Wystarczy tylko poznać techniki i narzędzia delegowania oraz  wdrażać je w pracę, by zbudować silny zespół. 

Poznaj najlepsze praktyki biznesowe, pozyskaj narzędzia  pozwalające w pełni rozwinąć umiejętności szefa, menadżera.  Rekomenduje dwa szkolenia:


ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM - jak kierować handlowcami i motywować ich, by osiągali cele

 

KIEROWANIE ZESPOŁEM - nowoczesne techniki kierowania i motywowania pracowników



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Jak rozmawiać z pracownikiem, by osiągnąć zamierzony efekt.
Jedna w ważniejszych umiejętność w życiu to komunikacja. Niezależnie od tego, czy jesteś już na stanowisku kierowniczym, czy chciałbyś być, umiejętności komunikacyjne są kluczowe [...]
Zobacz wpis
Jak szkolenia wpływają na firmę?
Jak pokazują liczne badania, pracownicy bardzo cenią szkolenia i możliwość rozwój. Zyskują na tym firma i pracownicy. Niezależne źródła pokazują, że dzięki szkoleniom rośnie sprzedaż [...]
Zobacz wpis
Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikiem?
Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikiem? Jak udzielić nagany? Poznaj dwa modele prowadzenia rozmów.: model wojenny i model TQM-owski. Jak rozpocząć trudną rozmowę? Jak dyscyplinować pracowników? [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.