7 błędów, które popełnia wielu handlowców. cz. 2

Opublikowane 1 grudnia 2020 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

Co tak naprawdę kryje się za popularnymi wymówkami handlowców i jakie są na to skuteczne recepty: 


➡ "Klienci nie są zainteresowani" - czyli jakie błędy popełniają handlowcy w nawiązywaniu kontaktów z klientami  (i jak to zmienić)


Z doświadczenia wiem, że wielu handlowców popełnia minimum 1 z tych 7 błędów, które znacznie wpływają na ich wyniki sprzedażowe.


Dowiedz się, co trzeba zmienić, żeby Twoi handlowcy zaczęli zwiększać sprzedaż, systematycznie miesiąc w miesiąc.


Odkryj 7 błędów, które popełnia wielu handlowców, przedsiębiorców i szefów sprzedaży (być może Ty także), przez które TWOI HANDLOWCY I TY SAM tracisz szansę na sprzedaż i finalizację transakcji.


Pierwsze 3 błędy opisałam:  7 błędów, które popełnia wielu handlowców cz. 1



CD.


Błąd 4: ZADAWANIE NIEWŁAŚCIWYCH (niewartościowych)  PYTAŃ


NIEUMIEJĘTNOŚĆ ZADAWANIA ODPOWIEDNICH PYTAŃ, czyli handlowcy nie wiedzą jakie pytanie zadać, żeby zbudować wartość w oczach klienta, by odkryć głębokie potrzeby.


Sprzedaż to umiejętność prowadzenia rozmowy z klientem. Rozmowy celowej i wciągającej, która uczestnikom ma przynieść wymierne korzyści.

Pytania w sprzedaży pozwalają nam:

  • zdobywać informacje o kliencie i jego potrzebach,

  • budować jego zaangażowanie w proces sprzedaży,

  • budować emocjonalne zaangażowanie klienta,

  • poznać obiekcje klienta i wykorzystać związaną z tym szansę.


Sprzedaż to pytania. Dobre pytania to najbardziej efektywna technika sprzedaży i najmocniejsze narzędzie w rozmowach z klientami. Sprzedaż to przecież odkrycie, czego potrzebuje klient i pokazaniu mu, że ze pomocą naszego produktu może to dostać. I to właśnie można uzyskać dzięki odpowiednim pytaniom.

Jak zadawać odpowiednie pytania dowiesz się między innymi na szkoleniu: EFEKTYWNE TECHNIKI SPRZEDAŻY

Błąd 5:  BRAK ANALIZY POTRZEB KLIENTA (lub bardzo płytka analiza) 


Analiza potrzeb klienta jest podstawowym etapem w procesie sprzedaży, która stanowi grunt do dobrej prezentacji i do dobrej oferty.

Przeprowadzona pobieżnie, płytko prowadzi do stworzenia słabej prezentacji i oferty, a to zwiększa prawdopodobieństwo porażki w sprzedaży.


Dzięki analizie potrzeb możemy przejść na wyższy poziom sprzedaży i dopasować rozwiązanie, jakie rekomendujemy pod daną potrzebę klienta i może się to wydawać takie trywialne i oczywiste, jednak stosowane tylko przez wybitnych sprzedawców.

Tu warto pamiętać o tym, że każdy parametr, każda cecha naszego produktu to jest rozwiązanie jakiegoś problemu, który akurat może być ostatnie dla naszego klienta.


Więc jeśli dokładnie go przebadamy, przeanalizujemy jego potrzeby lub je ewentualnie rozbudzi my na tym etapie, to możemy mu zaproponować konkretne rozwiązanie bez trafiania kulą w płot.


Dobra analiza potrzeb wymaga tego, aby to klient był osobą mówiącą, a my słuchaczem, który kieruje rozmową przez pytania.


BŁĄD 6:  NIEDOPASOWANA PREZENTACJI PRODUKTU


Słaba analiza potrzeb klienta, która wynika z błędu pierwszego, czyli braku przygotowania i błędu trzeciego, czyli nieumiejętnego zadawania pytań, odbija się na błędzie szóstym, czyli:


SŁABEJ PREZENTACJI PRODUKTU, która nie jest skupiona na potrzebach klienta.

Słaba prezentacja skupia się na parametrach i cechach produktu, nie podkreśla wartości dla klienta i nie skupią się na korzyściach i rozwiązaniach mających znaczenie dla klienta.

Dzięki odpowiednim pytaniom, znajomości naszego klienta i analizie jego potrzeb jesteśmy w stanie przeprowadzić prezentację uwypuklający te aspekty, które są istotne dla klienta. Pokazując mu te rozwiązania, które wpłyną na to, że klient powie nam: Chcę kupić.

Jeśli poprzedni elementy robimy słabo, to również nie będziemy mogli dopasować naszej prezentacji do klienta. Najczęściej właśnie handlowców popełniają błąd posługując się szablonowo prezentacją produktu, który wskazuje przede wszystkim na jego cechy i parametry, bez umiejętności dopasowania tej prezentacji do informacji, jakie udało mi się wcześniej zdobyć dzięki pytaniom dzięki znajomości swojego klienta, dzięki analizie potrzeb.



BŁĄD 7: BRAK FOLLOW UP


Sprzedawca zakwalifikowali klienta jako potencjalnego, może zrobił ofertę i zrobił prezentacje.  Napracował się, to jego zadaniem jest pilnować klienta.

Klienci czasem chcą mieć czas na przemyślenia po zobaczeniu prezentacji, przejrzeniu oferty i wysłuchaniu wszystkich informacji.  Handlowiec powinien dać klientowi czas na analizę i podjęcie decyzji. Jednak nie może czekać na informację zwrotną od klienta. Powinien trzymać rękę na pulsie i zrobić tzw. follow-up, czyli przypomnieć się i mieć szansę na rozwianie wątpliwości. 

 

I druga ważna rzecz przy utrzymywaniu kontaktu to jak klient powie: NIE.


NIE powiedziane przez klienta z twojej grupy docelowej oznaczać może, że teraz to nie jest dobry moment. Jednak sytuacja może ulec zmianie. Nie ponawiając kontaktu, nie pilnując zostawiasz przygotowanych klientów twojej konkurencji.



Poznaj techniki i metody,  które spowodują, że zwiększysz swoją sprzedaż i domykanie transakcji. „EFEKTYWNE TECHNIKI SPRZEDAŻY” to szkolenie niezbędnego dla osób, które w swoim biznesie chcą sprzedawać więcej i wyprzedzić konkurencję.




Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Po co handlowcom szkolenia?
Wielu przedsiębiorców uważa, że szkolenia z technik sprzedaży, budowania relacji czy obsługi klienta to zbędny element w pracy handlowca. [...]
Zobacz wpis
Jakie cechy charakteru i umiejętności są konieczne by odnieść sukces w sprzedaży?
Oto lista cech niezbędnych do tego, by odnieść sukces w sprzedaży. Dla pracodawcy: to lista cech, jakich powinien szukać u idealnego pracownika. Dla Ciebie to wskaźnik, [...]
Zobacz wpis
3 złote zasady budowania pozytywnej relacji z klientem
3 zasady budowania kontaktu i relacji z klientem. Klient, który znajdzie nić porozumienia z doradcą otwarcie mówi o swoich potrzebach, jest zainteresowany tym, co ma [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.