5 kroków do skutecznej prezentacji handlowej. Jak mówić, pisać by dotrzeć do swoich klientów?

Opublikowane 30 marca 2020 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

Cała prezentacja handlowca wymaga z góry zaplanowanej struktury, obejmującej 5 ważnych elementów.


Dowiedz się:


  • Jak zbudować wiarygodność przedstawiając siebie i swoją organizację, w prezentacji handlowej  i wystąpieniach publicznych.
  • Na czym skupić swoją uwagę w czasie rozmowy z klientem.
  • Na co zwracać uwagę w czasie prezentacji handlowej.
  • Jak ułożyć rozmowę, by zaciekawić klienta? 
  • Jak skutecznie prowadzić rozmowę, by zamykać sprzedaż? Jak pokazać rozwiązania, jakie dostarczasz, by wzbudzić zainteresowanie?

1. Mów tylko to, co ważne dla twojego klienta.


Kiedy przedstawiasz siebie lub swoją organizację, pamiętaj, że znaczna część tego, co robisz, jest dla nich bez znaczenia. Mów tylko o tym, co przybliża Cię do wyznaczonego celu twojej wypowiedzi.


Czy myślicie, że jak ktoś powie lub napiszę:


  • „Zajmujemy się profesjonalnym projektowaniem stron i sklepów WWWProjekty wychodzące spod ręki naszej firmy są nowoczesne responsywne i dobrze przemyślane. Wyróżnia nas indywidualne podejście do klienta”.
 

lub 

 
  • ”Możemy zaproponować Państwu rozwiązania dopasowane do profilu działalności, tworzymy strony www od podstaw, a także ulepszamy dotychczasowe rozwiązania. Projektujemy nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania graficzne, optymalizujemy szybkość działania strony, zwiększamy jej widoczność w wyszukiwarkach”.

 

to wzbudza tymi słowami u klienta ciekawość. Raczej nie! 

 

Skup się na rozmówcy, na jego bolączkach, potencjalnych problemach lub czymś, co może go zaciekawić.



2. Mów o dokonaniach, a nie o funkcjach



Zarówno wtedy, kiedy mówisz o sobie samym jak i wtedy, kiedy mówisz o swojej organizacji, koncentruj się na tym, co udało się już zrobić-  a nie na zajmowanych stanowiskach.


Czy myślicie, że jak ktoś powie lub napiszę:


”Oferujemy wsparcie w zakresie: Pozycjonowania Stron WWW, SEO Google Ads- linki sponsorowane".



to wzbudza tymi słowami u klienta ciekawość. Raczej nie! 

 

Skup się na rozmówcy, na jego bolączkach, potencjalnych problemach lub czymś, co może go zaciekawić, np.:

Dzięki naszym działaniom w internecie pomogliśmy firmie XYZ zwiększyć  ilość klientów o 30%, czy chciałby Pan uzyskać podobny efekt?



3. Mów prostym językiem; nie „opakowuj” prostych treści w skomplikowane słowa.



Przy przedstawianiu siebie bądź organizacji obowiązuje uniwersalna zasada skutecznego przekazu: prosty język



przykład z punkt dwa również pasuje:) 



4. Nie mów o niczym, czego słuchacz nie potrafi sobie wyobrazić.



Jeżeli powiesz „pracujemy nad aktywizacją młodzieży” takie zdanie nie wywoła u Twojej publiczności żadnego obrazu. 


Jeżeli powiesz, że w zeszłym tygodniu zorganizowałeś bal charytatywny, dzięki któremu 28 dzieci z rodzin najuboższych wyjedzie na wakacje, twoja publiczność to zapamięta.




5. Używaj liczebników


Liczby zwłaszcza konkretne, są cennym nośnikiem wiarygodności. Znacznie wiarygodnie brzmi ten, który powiedział „zebraliśmy 26458 złotych” niż ten, który pochwalił się, że udało się nam zgromadzić pokaźną sumę".




Masz w swojej prezentacji dla klienta te 5 elementów? Czy mówiąc do niego, skupiasz się na powyższym?  Jak brzmi twoja prezentacja? Mówisz o sobie i firmie czy mówisz o kliencie i o tym jakie możesz dostarczyć mu rozwiązania.



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Jak możesz pozyskiwać nowych Klientów? Prosty sposób.
Prosty i skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Zobacz jakie to łatwe. [...]
Zobacz wpis
Jaki jest największy błąd sprzedawców?
Jaki jest największy błąd sprzedawców? Co sprawia, że sprzedaż nie jest systematyczna, a działania handlowców nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Jak działa strategiczny proces [...]
Zobacz wpis
Jak zmienić swoją rozmowę handlową, by skuteczniej sprzedawać?
Co się stanie, gdy zmienisz sposób rozmowy z klientem? Z artykułu dowiesz się, na jakich elementach skupić się w czasie nowoczesnej rozmowy handlowej z klientem. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.