Jak sprzedawać, by klient kupił?

Opublikowane 20 lutego 2020 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

Stary model sprzedaży skupiał się na tym, że handlowcy podejmowali działania sprzedażowe oparte przede wszystkim na szybkim zamknięciu sprzedaży i przejściu do następnego klienta.

Celem handlowca nie było wzbudzanie zainteresowania, budowanie relacji, tylko szybkie zamykanie sprzedaży.


Do dziś w wielu firmach handlowych ten model obowiązuje i niestety przynosi on coraz słabsze rezultaty i rzadko kiedy firmy te realizują swoje cele sprzedażowe w dłuższej perspektywie czasowej.


Kiedyś płatne reklamy, promocje, strona www czy specjalne oferty kusiły klientów. Kiedyś działały lepiej!



Handlowcy byli głównie skupieni na tym, żeby osiągnąć cel sprzedażowy i zamknąć transakcję. Wynikało to między innymi z tego, że jeszcze długo Polska i jej rynek był głodny różnego rodzaju produktów, dzisiaj obserwujemy dużą konkurencję co wymaga zmiany modelu działania na nowoczesne.



Dziś cierpimy na tak zwaną ślepotę promocyjną czy ślepotę banerową. Mamy już dosyć wiecznego obiecywania, kuszenia. Promocje i super oferty otaczają nas z każdej strony, dlatego przestajemy na nie zwracać uwagę. 



Dlaczego słabe badanie potrzeb, brak relacji nie pozwala dotrzeć do Twojego klienta? W takim razie jak przemodelować działania Twoich handlowców, by ich działania przyniosły oczekiwane efekty?


  1. Buduj relację 

  2. Wzbudzaj zaufanie 

  3. Sprzedaj rozwiązanie - sprzedawca jest doradcą i ekspertem w swojej dziedzinie 


Buduj relację


Dlaczego relacje są dziś podstawą sprzedaży? Bo jak już wspomniano wcześniej, mamy dość handlowców sprzedających nam “złote zegarki na parkingu”. Mamy dość promocji i świetnych okazji  (no dobra, lubimy je, jednak lubimy samopoczucie, że to sami ją odkryliśmy, bo lubimy czuć, że decydujemy). 


Uważamy się za inteligentnych nabywców i nie chcemy, by traktowano nas jak bezmyślne istoty.


Chcemy być traktowani indywidualnie, nasze potrzeby stawiamy na pierwszym miejscu. Lubimy czuć się ważni i zrozumieni.


Lubimy być słuchani i mieć poczucie sprawczości. 


Dlatego, by budować relację, w pracy handlowca ważne są takie umiejętności jak: słuchanie, zadawanie pytań, pogłębianie relacji.


Wzbudzaj zaufanie


Pokaż, jak Twoje produkty zadziałały u innych. Jakie korzyści im przyniosły?


Idealnie byłoby sprzedawać słowami klientów - referencje, opinie to jedne z najcenniejszych Twoich zasobów.


Zobacz, handlowcy tej firmy łatwo po szkoleniu wdrożyli poznanie techniki i dzięki temu ich praca była bardziej efektywna:




Pochwal się sukcesami i wiarygodnymi historiami ludzi, którzy zastosowali Twoje rozwiązania.



Czy chcesz efektywnie działać w sprzedaży i dzięki temu zwiększać swój dochód? 

Jeśli tak, to zapisz się na najbliższe warsztaty z technik sprzedaży! – Kliknij Tutaj.


Sprzedawaj rozwiązanie


Sprzedawca jest doradcą i ekspertem w swojej dziedzinie - ma wiedzę i potrafi ją przekazać do klienta jego językiem (językiem klienta, które handlowiec zna dzięki badaniu potrzeb). Dziś nie sprzedajemy produktu czy usługi. Sprzedajemy wiedzę i rozwiązania.


W czasie sprzedaży budujemy wartość dla klienta, dzięki temu łatwiej pomóc mu podjąć decyzję o zakupie.




Sprzedawca jest jak doktor - pomaga i znajduje rozwiązania warte uwagi klienta. 


Może to zrobić dopiero po tym, jak zidentyfikuje prawdziwe problemy klienta, dzięki głębokiemu badaniu potrzeb. Dzięki relacji i zaufaniu jakie zbudował klient jest otwarty na wysłuchanie rozwiązania i może podjąć samodzielnie decyzję o zakupie. 

Handlowiec dziś to doradca, który odpowiada na wszelkie wątpliwości i pomaga podjąć decyzję a nie narzuca rozwiązania. Handlowiec dziś pomaga wybrać najlepsze rozwiązanie.


Systematyczność w sprzedaży i coraz lepsze wyniki to miara skutecznego handlowca.


Jaki model sprzedaży występuje u Ciebie, w Twoim dziale handlowym?

Czy ta strategia działania daje Ci systematyczną sprzedaż i coraz lepsze wyniki handlowców?



Lubimy samodzielnie podejmować decyzje. Lubimy sami kupować i czuć naszą moc sprawczą.


Czy Twoi handlowcy umieją pobudzać potrzeby u klientów przez odpowiednie budowanie relacji i badanie potrzeb. Potrafią zadawać pytania i budować zaufanie?




Wiesz już co robić? Wiesz, dlaczego to jest ważne? Wiesz już jakie działania gwarantują sukces i osiągnięcie takich wyników sprzedaży jakich chcesz. Pamiętaj, cały ten proces sprzedaży musi być systematyczny, musi go cechować determinacja i konsekwencja w działaniu. 


Działania Twoich handlowców muszą być konsekwentne, ukierunkowane. Jednak najważniejsza rzecz to odpowiednia jakość tych działań. 




P.S.


Jeśli chcesz poznać skuteczne metody budowania relacji, badania potrzeb, wzbudzania zaufania, koniecznie skorzystaj ze szkolenia 


SKUTECZNY HANDLOWIEC - jak budować wartość i efektywnie sprzedawać?


Nasi eksperci sprzedaży przygotowali dla Ciebie szkolenie sprzedażowe, które możesz kupić 300 zł taniej jako nasz subskrybent, a dodatkowo dostajesz 5 bonusów o wartości 488 zł - nie ociągaj się, jeszcze dzisiaj podejmij decyzję, ponieważ liczba miejsc na każdym szkoleniu jest ograniczona.



Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
7 sekretów prezentowania ceny
Miałeś świetne spotkanie sprzedażowe, klient jest zmotywowany, gotowy do dokonania zakupu, a Ty wiesz, że możesz zamknąć sprzedaż. [...]
Zobacz wpis
BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM
3 zasady budowania kontaktu i relacji z klientem. Klient, który znajdzie nić porozumienia z doradcą otwarcie mówi o swoich potrzebach, jest zainteresowany tym, co ma [...]
Zobacz wpis
Pozyskiwanie nowych klientów - PROSPECTING
Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING. Praktyczny plan działania. Skuteczne działania prospectingowe potęgują sprzedaż i minimalizują ryzyko spadku sprzedaży. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.