Jakie cechy charakteru i umiejętności są konieczne by odnieść sukces w sprzedaży?

Opublikowane 15 marca 2017 przez Zespół VIDI w Strefa handlowca

Oto lista cech niezbędnych do tego, by odnieść sukces w sprzedaży.

Dla pracodawcy: to lista cech, jakich powinien szukać u idealnego pracownika.
Dla Ciebie to wskaźnik, w czym możesz się udoskonalić, co warto usprawnić i wzmocnić.



Zanim zaczniesz osądzać kolegów po fachu i swoich pracowników – sam przed sobą – UCZCIWIE – oceń siebie :)
( każdy w firmie jest sprzedawcą od prezesa do recepcjonistki)





ZACZYNAJ – sprawdź jak blisko TY i Twój zespół jesteś SUKCESU? SPRAWDŹ JAKIE CECHY MUSICIE WZMOCNIĆ?


Jeśli w skali od 1 do 10 jesteś pomiędzy 8 a 10 to SUPER, jeśli zatrudniasz pracowników dąż do tego by ich ocena mieściła się również między 8 a 10 Jeśli planujesz zatrudnienie, to najlepiej w czasie rekrutacji skup swoją uwagę na tych uczestnikach którzy również znaleźli się między 8 i 10
(w skali 1-10), na każdej z tych cech. ( 1 to słabo, 5 akceptowalne, – 10 bardzo dobrze) 



Oto lista 13,5 indywidualnych cech, które to sprawiają

1. Inteligentny. Sprzedawcy muszą być wystarczająco inteligentni, aby myśleć na miejscu oraz posiadać umiejętność radzenia sobie w każdej sytuacji, w której się znajdą. UWAGA: Bardzo doświadczeni sprzedawcy, którzy myślą, że wiedzą wszystko, są najbardziej narażeni na to, by zostać pokonanym przez inteligentne osoby zgiełku.

2. Samo-Zaczynający ( samo zmotywowany). Wielkim sprzedawcom nie trzeba "motywacji". Mają wbudowaną energię do działania – baterię jak by stale byli między filiżanką kawy a Red Bull’em. Nikt nie musi mówić im, co mają robić. Oni wiedzą, co robić. I oni to robią. Pierwsze zadania związane ze sprzedażą robią kilka minut po wejściu – nie plotkują, nie robią kawy – od razu pracują i tak do końca dnia.

3. Dobre nastawienie. Wielcy sprzedawcy mają wiarę w to, że są w stanie dokonać wielu dużych sprzedaży.

Doskonały sprzedawca akceptuje reguły narzucone przez zarząd, klienta i finanse – każdą „cytrynę”, którą dostaną przekuwają na szansę, szukają rozwiązań jakie mogą zastosować, zastanawiają się jak dana sytuacja może im pomóc.

Czyli z każdej CYTRYNY MOGĄ ZROBIĆ LEMONIADĘ – czyli dostrzegają szansę i plusy sytuacji i potrafią przekształcić ją w pieniądze.

4. Doskonałe umiejętności komunikacyjne. Wielcy sprzedawcy nie tylko są dobrzy w tym co mówią i i co przekazują … SĄ DOSKONAŁYMI MÓWCAMI I SŁUCHACZAMI.

Ich przesłanie jest zarówno przekonujące jak i spójne. Są pełni pasji i wiary, a ich entuzjazm jest zaraźliwy. Są w stanie wyrazić w taki sposób to, co mówią, że od razu dostajemy ochotę, by to mieć. 

5. WIZERUNEK - fizycznie i psychicznie. Wygląd mówi sam za siebie i sugeruje, jak spójne jest to co mówimy i co reprezentujemy z tym, na co patrzymy.

Jeśli masz do czynienia z osobą zadbaną i taką, która dba o swoje ciało i umysł to wiesz, że dobrze czuje się sama ze sobą. Jej wizerunek przekłada się na dobre samopoczucie, a dzięki temu łatwiej wchodzi w interakcję z klientem ( dotyczy to nawet osób, które kontaktują się z Klientem przez telefon – tu też warto zadbać o swój wizerunek nawet jeśli myślimy, że klient nas nie widzi – nasze samopoczucie i pozaprofesjonalny wygląd przekładają się na doskonałą interakcję z klientem i pewność w rozmowach).

6. Komputer, tablet i smartphone . Nie ma usprawiedliwienia dla braku umiejętności korzystania z komputera innego niż upór i lenistwo. Internet będzie rządzić światem przez co najmniej następną dekadę. A Ci, którzy ignorują ten fakt znajdą się na końcu kolejki firm, sprzedawców itd..

7. Umiejętność koncentracji na celu. Cel to jest to, co napędza go do pracy – ma zaplanowane co zrobi, jak to zrobi i ROBI - zamierza osiągnąć swój cel. POSIADA PLAN REALIZACJI !!! Ma motywację by przekształcić swój plan w czyn i twardo się tego trzyma. Jest skupiony na nagrodzie i pracuje nad nim systematycznie. Eliminuje czynności i zadania, które go od tego celu oddalają.

"Cel bez intencji i działania" jest jak samochód bez benzyny. Intencja jest paliwem, które zabierze Cię ze startu do celu, miejsca docelowego, w którym chcesz być.

8. Skupiony na sukcesie. Bycie wielkim sprzedawcą, to nie jest tylko kwestia celów. Jest to kwestia celu z uwzględnieniem wyników i osiągnięć. Wiele osiągnięć prowadzi do sukcesu i pewności siebie, która utrzymuje tempo przechodzenia od sprzedaży do sprzedaży. NIC NIE DZIEJE SIĘ PRZYPADKOWO - nie wpada mu sprzedaż – on wie że tego dokona, bo każdego dnia pracuje i jest skupiony na tym co robi.

9. Umiejętność wzmacniania siebie. Za każdym razem, kiedy wielki sprzedawca dokona sprzedaży, powstaje w jego banku pamięci pewność siebie i w każdej sytuacji może pobrać pozytywną energię. Im więcej mu się uda, tym większe prawdopodobieństwo kolejnych sukcesów; bardziej sukces jest prawdopodobny

10. Szuka pieniędzy a nie pracy. Pensja podstawowa nie ma dla niego znaczenia – nie potrzebuje bezpieczeństwa bo wie, że swoją pracą może podnieść swoją prowizję . Zły handlowiec skupia się na podniesieniu pensji podstawowej, doskonały sprzedawca na możliwościach i prowizji.

11. Bardziej interesują go sukces i rozwoju osobistego, niż pieniądze. Sprzedawcy, którzy pracują dla pieniędzy rzadko go osiągają. Świetny sprzedawca pracuje, by być najlepszy i CODZIENNIE robi coś w tym kierunku. A w rezultacie zarabia więcej od tych, którzy skupiają się na pieniądzach.

12. Wieczny student. Doskonały handlowiec ma skłonność do uczenia się i adaptacji. Wielki sprzedawca wie, że zawsze jest coś co może udoskonalić i czego może się nauczyć. Codziennie dąży do tego by być lepszym od swojej wczorajszej wersji .


Wielki sprzedawca wie, że uczenie się pozwala mu dostosować się i być gotowym do nowych spotkań i nowych wyzwań. To jest właśnie różnica między "już wiem wszystko" i "uczę się całe życie."



13. Ma radość w służeniu innym. To jest "mistrz" jakości. Jakość dbania o klientów, tego by dostawiali więcej niż oczekują , ma radość z tego, że pomaga innym firmom się rozwijać lub poleca im rozwiązania ułatwiające im pracę.


13,5 Są obecni w mediach i dbają o swój wizerunek. Ułatwiają klientom trafienie do siebie, klient może ich odnaleźć. Wiedzą, że social media są dla nich najlepszym narzędziem pracy.

Pewnie zauważyłeś, że brakuje tu umiejętności sprzedaży - tak, jest to celowe działanie:)

Umiejętności sprzedaży można się nauczyć biorąc udział w kursach i szkoleniach, czytając książki. Inteligencja, nastawienie do pracy i optymizm– TO NAJWAŻNIEJSZE. Z tym przychodzi reszta.

Jeśli masz te cechy i chcesz mądrze i ciężko pracować nad sobą – to jesteś na dobrej drodze by zostać doskonałym handlowcem i nie tylko :).

TERAZ już porównałeś się z doskonałym handlowcem i wiesz co masz do zrobienia!

Jeśli jesteś szefem, kierownikiem, managerem, dyrektorem. Jeśli chcesz poznać słabe i mocne strony swojego zespołu nie czekaj - pobierz bezpłatny kwestionariusz wypełnij i odeślij.
Nasi eksperci przeanalizują Twoje odpowiedzi i otrzymasz od nas indywidualnie opracowany plan rozwoju dla TWOJEGO ZESPOŁU   

KWESTIONARIUSZ POTRZEB kliknij i pobierz 

 

Opracowano na podstawie :
https://www.gitomer.com/do-you-have-the-character-and-characteristics-of-sales-success/

 

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się na newsletter.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

x
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o najnowszych wpisach na blogu!

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
Zdenerwowany klient – profesjonalna obsługa trudnego klienta
W każdej branży spotykamy się z tzw. trudnymi klientami. Z łatwością wymienimy ich cechy. Są roszczeniowi, niemili, agresywni, łatwo wzbudzić w nich jakieś skrajne [...]
Zobacz wpis
"JA" HANDLOWIEC
Istnieje wiele opinii na temat wagi cech, które są istotnymi determinantami jakości i efektów pracy handlowca. Poniżej przedstawię kilka z nich. Są one istotne [...]
Zobacz wpis
Rekomendacje i polecenia
Jednym z elementów decydujących o sukcesie w sprzedaży jest nawyk ciągłego poszukiwania potencjalnych klientów. „Zimne telefony”, najczęściej stosowane przyprawiają o „ból głowy” wielu handlowców. [...]
Dodaj komentarz
To pole musi być wypełnione
To pole musi być wypełnione

To pole musi być wypełnione

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.