Jak skutecznie sprzedawać? Zestaw sprawdzonych działań.

Opublikowane 10 listopada 2020 przez Beata Kubicius w Strefa handlowca

Jak skutecznie sprzedawać?


Umiejętności sprzedażowe są tajemnicą skutecznego biznesu. Spotkania i rozmowy z klientami są częścią działań prawie każdego biznesu, dlatego też umiejętność sprzedaży jest jedną z najważniejszych, jakie warto posiadać. Dobra wiadomość jest taka, że jest to umiejętności, której możesz się nauczyć. Możesz wypracować sobie taki system pracy, który będzie działał z korzyścią dla Ciebie. 

Stosując określone zasady możesz zdecydowanie zwiększyć skuteczność swoich działań.



POZNAJ PRODUKT!


 

POZNAJ PRODUKT, który sprzedajesz.  Aby skutecznie sprzedawać, musisz poznać swój produkt. Jeśli sam nie znasz doskonale swojego produktu,  to jakim cudem jesteś w stanie przekonać kogoś do jego zakupu. Znajomość produktu jego cech, parametrów mówi  o twoim profesjonalizmie.

  • Przeanalizuj wszystkie wady i zalety oferowanego przez ciebie produktu.

  • Poznaj jego słabe i mocne strony doskonale.

  • Musisz wiedzieć jak funkcjonuje i do czego się przydaje.

  • Jakie potrzeby klientów zaspokaja?

 
Dodatkowa wskazówka:

Warto również poznać konkurencje. Sprawdzić co oni oferują klientowi,  na co stawiają,  co ich wyróżnia na rynku. Jak działają?

 

Znajomość swojego produktu i znajomość produktów konkurencji, pomoże Ci radzić sobie z obiekcjami i ewentualnymi obawami klientów.


AVATAR IDEALNEGO KLIENTA


 

AVATAR IDEALNEGO KLIENTA, czyli  dokładnie określ swoją grupę docelową. To jest kluczowy czynnik sukcesu w sprzedaży. Poznanie profilu idealnego klienta to kamień milowy twojego działania. Masz 24 h każdego dnia, pracujesz 8 do 10 godzin, dlatego szanuj swój czas i pracuj z najlepszą grupą dla Ciebie. Tutaj odsyłam Cię do naszego artykułu: Dlaczego warto stworzyć Avatar idealnego klienta i jak go stworzyć. Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć. Wskazówki znajdziesz poniżej


Przeczytaj:  Dlaczego warto mieć określony avatar "idealnego klienta"?

Przeczytaj: Jak określić idealnego klienta?

 

BAZA KLIENTÓW.

Teraz jak już wiesz, jaka jest twoja grupa docelowa. Stwórz swoją bazę potencjalnych klientów. Wiem, możesz kupić bazę,  jednak moim zdaniem samodzielnie przygotowana baza, stworzona pod twój biznes na podstawie profilu idealnego klienta przyniesie Ci zdecydowanie więcej klientów niż zakupiona. 

Pamiętaj przy tworzeniu o segmentacji i analizie klientów, dzięki temu łatwiej będzie Ci nawiązywać kontakty handlowe, umawiać spotkania czy też przesyłać oferty.


 Z pomocą może Ci tutaj przyjść system CRM. Jeśli nie masz takiego systemu to wykorzystaj zwykły plik Excela, który jest doskonałym narzędziem do obsługi wszelkiego rodzaju baz danych. Dzięki Excelowi możesz posortować swoje kontakty, po segmentować je, klasyfikować, zapisywać notatki ze spotkań i ustalać kolejnej terminy rozmów.  Dzięki takiej bazie danych nic Ci nie umknie, na czas przygotujesz ofertę i  skontaktujesz z klientem w odpowiednim czasie.


Jak to zrobić przeczytasz wkrótce …na blogu.


Zapisz się na nasz newsletter a z pewnością dostaniesz informację o nowości! >>> ZAPISZ SIĘ


 

PIERWSZY KONTAKT! 

Znasz swój produkt. Znasz swoją grupę docelową. Masz stworzoną bazę potencjalnych klientów. Czas przejść do pierwszych kontaktów z potencjalnymi klientami. To czas sprawdzania i eliminacji. Dziś znacznie łatwiej jest zadzwonić lub napisać maila do klienta niż chodzić od drzwi do drzwi.  Dlatego rekomenduję wykorzystaj narzędzia, które masz pod ręką, czyli telefon. Moim zdaniem zdecydowanie lepiej się sprawdza niż e-mail, ponieważ łatwiej jest budować relacje rozmawiając niż po prostu wysyłać maila.

Bardzo ważne: przygotuj się do rozmowy z klientem, przygotuj sobie jakiś zarys schemat dobrej rozmowy telefonicznej. Nie mówię o tym, że masz czytać skrypt. Dobrym pomysłem jest przygotowanie sobie schematu rozmowy, scenariusza, który możesz stale doskonalić. Wówczas jesteś w stanie przewidzieć tok rozmów i nią kierować, przygotować się na niespodzianki i przewidzieć pytania klienta, do których możesz się przygotować.  Dzięki rozmowie telefonicznej możesz zakwalifikować klienta i w szybki sposób zweryfikować, czy jest on bardziej, czy mniej potencjalny.


Dlaczego według mnie ten etap jest ważny?

      • Poznajesz klienta  (nie sprzedajesz od razu, tylko badasz możliwości - TO WAŻNE)

      • Weryfikujesz klientów i nie tracisz czasu na tych, którzy nie są zainteresowaniu dzięki temu masz czas na tych bardziej rokujących.  Nie bój się, że ominiesz kogoś ważnego.  Zawsze może wrócić do tych osób, z którymi nie spotkałeś się lub nie zrobiłeś prezentacji.  Masz już jakąś wiedzę na temat tych, którzy nie przeszli pierwszego etapu twojej eliminacji i  możesz ją wykorzystać z kolejnych działaniach związanych z pozyskaniem  nowych klientów.


SPOTKANIE/ PREZENTACJA HANDLOWA 


Brawo! Masz spotkanie lub zainteresowałeś klienta i masz prezentacje  na żywo, lub on-line. To spotkanie czy ta prezentacja jest twoją szansą na zawarcie transakcji.

  1. Przygotuj się!  Zacznij od tego, że zbierasz jak najwięcej istotnych informacji o kliencie. Dzisiaj jest to bardzo łatwe, wystarczy przeszukać Internet. 

  2. Przygotuj się do tego spotkania. Zacznij od ustalenia, co jest dla twojego klienta najważniejsze.  

  3. Przećwicz prezentacje i pytania. 

  4. Pomyśl, jakie klient  może mieć obawy.  

  5. Postaraj się zmienić wady swojego produktów zalety. 

  6. Wyróżnij się na tle konkurencji.

  7. Przedstaw dokładnie wszystkie omawiane szczegóły

  8. Zadbaj o to, żeby to była rozmowa dwóch partnerów biznesowych, a nie monolog wygłaszany z twojej strony

  9. Pamiętaj również o tym, że szata jednak zdobi człowieka.

  10. Ustal cel spotkania.

Ustal ile chcesz sprzedać, co chcesz sprzedać. Jakie jest minimum, które chcesz osiągnąć. Co najbardziej cię ucieszy, czyli Jakie jest twoje maksimum. Sprecyzuj co chcesz omówić i czego się chcesz dowiedzieć od klienta na tym spotkaniu.


W czasie spotkania masz jedno podstawowe zadanie: zainteresować swojego klienta korzyściami i pokazać mu idealne rozwiązanie jego problemów. Pokaż korzyści płynące z zakupu w jasny i zrozumiały sposób.



ZAMKNIJ TRANSAKCJE


Teoretycznie wydaje się to takie oczywiste, ale bardzo wielu handlowców ma ogromną obawy przed zapytaniem się: co dalej robimy.

Nie zadają końcowego pytania: 

Czy odpowiada panu to, co przed chwilą zaprezentowałem

Ile sztuk pan zamawia itp


Techniki zamknięcia transakcji … wkrótce na blogu.

Jeśli chodzi o techniki zamknięcia sprzedaży zapraszam cię zapisz się na nasz newsletter, a z pewnością dostaniesz informację o nowości! >>> ZAPISZ SIĘ





OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA


Pamiętaj o OBSŁUDZE POSPRZEDAŻOWEJ.


Jak już pisałam we wcześniejszych artykułach, stały klient to skarb. Klient, który systematycznie zamawia to twoje dobro, o które musisz dbać. 

Klient musi na każdym etapie czuć wsparcie nawet po dokonaniu zakupu, wówczas na pewno wróci. Obsługa po sprzedażowa jest ostatnim i jednym z najważniejszych w całym procesie sprzedaży. Efektem bardzo dobrej obsługi po sprzedażowej są szanse na współpracę w  większym wymiarze czasowym.


Kolejny argument przemawiający za dobrą obsługą posprzedażową:

Łatwiej sprzedać osobie, która już raz kupiła. Zawsze mniej napracujemy się przy kliencie, którego chcemy przekonać do ponownego zakupu, i jest usatysfakcjonowany z naszych usług. Pamiętaj, że pozyskanie nowego klienta jest zdecydowanie droższe i trudniejsze niż utrzymanie obecnego, o którego należy się troszczyć. Budując długotrwałe relacje ze swoimi klientami zyskujesz stałych.



🔹 Chcesz, by Twoje produkty sprzedawały się lepiej, ale nie wiesz, jak to osiągnąć?

🔹 Jak sprawić, by klienci sami zabiegali o Twoje usługi?

🔹 W jaki sposób uniknąć ciągłych negocjacji oraz schodzenia z ceny?

🔹 Dlaczego klienci uciekają, gdy tylko wspomnisz o cenie? Co możesz z tym zrobić?

🔹 Czego absolutnie unikać w kontakcie z klientami i co zrobić, żeby ich w sobie rozkochać?

 

Zapraszam na szkolenia dla handlowców gdzie oprócz sprawdzonych technik działania  poznasz sprawdzone techniki sprzedaży:  SZKOLENIA DLA HANDLOWCÓW





Dziękujemy Ci, że jesteś z nami.

Dajemy gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy oraz wsparcie i motywację.

Zostaw swój adres e-mail na vidi.superszkolenia.pl, a dodatkowo dostaniesz rabat na nasze szkolenia.

Zobacz podobne wpisy:
Zobacz wpis
7 błędów, które popełnia wielu handlowców cz. 1
Z doświadczenia wiem, wielu handlowców popełnia minimum 1 z tych 7 błędów. Twoi handlowcy tracą klientów, ponieważ popełnią te i inne błędy. Łatwo można [...]
Zobacz wpis
7 błędów, które popełnia wielu handlowców. cz. 2
Z doświadczenia wiem, że wielu handlowców popełnia minimum 1 z tych 7 błędów, które znacznie wpływają na ich wyniki sprzedażowe. Dowiedz się, co trzeba [...]
Zobacz wpis
5 powodów, dla których warto inwestować w rozwój pracowników
Każda złotówka przeznaczona na rozwój pracownika przynosi ok. 170% zysku. Jak zachęcić firmy, by szkoliły ludzi pisze Agnieszka Borowa z Jobhouse. [...]

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.