Bezpłatne szkolenie

Menu ×

Szkolenia otwarte
Szkolenia dedykowane
Kalendarium Blog
Kontakt

Kultura języka polskiego w pismach urzędowych

Superszkolenia Szkolenia otwarte oraz dedykowane Kultura języka polskiego w pismach urzędowych

Mamy świadomość, że współczesny język komunikowania się z obywatelem w większości przypadków nie jest zrozumiały dla odbiorów. Rozumiemy jak istotnym elementem jest przejrzysta i skuteczna komunikacja z klientem/ petentem i właśnie dlatego stworzyliśmy powyższy warsztat szkoleniowy.

Jednym z głównych celów szkolenia jest nauka redagowania tekstów urzędowych oraz przybliżenie reguł i zasad tworzenia poprawnych wypowiedzi przyjaznych dla odbiorców.

Adresatami naszego szkolenia są Pracownicy Administracji Publicznej posługujący się w praktyce zawodowej różnorodnymi formami wypowiedzi pisemnej. Podczas warsztatów uczestnicy poznają zasady stylistyczne oraz sposoby trafnego formułowania myśli. Nauczą się Państwo analizować tekst pod względem stosowności, celowości oraz przydatności użytych w nim środków językowych. Omówienie i analiza najczęściej występujących błędów językowych w pismach urzędowych, poprawności językowej umożliwiający auto sprawdzenie znajomości podstawowych zasad kultury języka polskiego. Dzięki szkoleniu zapoznają się Państwo z budową formalną pism oficjalnych oraz słownictwem i stylistyką wypowiedzi oficjalnej.


Korzyści dla uczestników:

umiejętność tworzenia oraz redagowania pism urzędowych

ćwiczenia z tworzenia poprawnych pism oficjalnych

ćwiczenia językowe – nauka pisania zrozumiałym językiem i skracania tekstu

umiejętność unikania błędów językowych i leksykalnych

znajomość reguł i zasad tworzenia poprawnych wypowiedzi

umiejętność łatwiejszego porozumiewania się z odbiorcą


Czas trwania: do ustalenia



Metodologia: ĆWICZYMY - trenujemy na prawdziwych realnych sytuacjach, jakie spotykają uczestników w pracy.
Szkolenia prowadzone przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi.   
Praca w małych grupach warsztatowych  pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia. Dostaniesz wsparcie i nową energię do pracy, dzięki motywacji. Dostajesz do ręki gotowe narzędzia pracy, które możesz wykorzystać już następnego dnia. 20% czasu szkolenia to teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia, a 80% czasu szkolenia to ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case studies. Warsztaty szkoleniowe są dynamiczne, wypełnione przykładami, symulacjami i praktyką. Każdy uczestnik ma szansę przed szkoleniem wypełnić ankietę przedszkoleniową, by warsztat był jeszcze lepiej dostosowany do jego potrzeb i oczekiwań.

To szkolenie dostępne jest tylko jako szkolenie dedykowane!
To szkolenie zorganizujemy specjalnie dla Państwa firmy. Dopasujemy program, czas i miejsce do Twoich potrzeb. Nie ma możliwości zapisania się na ogólnie dostępny termin.
Aby poznać szczegóły skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 696 918 316 lub złóż zapytanie on-line

Opinie uczestników tego szkolenia

Liliana
Bardzo pozytywne odczucia, zupełnie inne podejście do sprzedaży(...) wyłapywanie swoich błędów
Patrycja
Profesjonalnie, rzeczowo, bardzo miła atmosfera.. dużo ćwiczeń i nowych technik. Sprawdziłam ...działa :)
Paweł z Warszawy
Uważam, że szkolenie to pomoże mi być jeszcze lepszym handlowcem. WIEM ŻE JESTEM NAJDROŻSZY, CIESZY MNIE TO ! - dobrze wydane pieniądze.
Dominika
Chciałabym jeszcze raz podziękować za świetne szkolenie "Skuteczny Handlowiec". Dało do myślenia i pomogło w przeanalizowaniu swojego dotychczasowego podejścia do wielu spraw. Nie tylko pomogło w sferze zawodowej ale zmieniło się ogólnie moje podejście do ludzi. Teraz odnoszę większe sukcesy.
Emilia z Krakowa
Szkolenie przeprowadzone konkretnie z podaniem konkretnych przykładów zachowań Klientów i technik, sposobów radzenia sobie w konkretnej sytuacji.
Ewelina
Szkolenie b.pozytywne, spontaniczne, dające możliwość poruszania indywidualnych problemów.Nie pozostawiono pytań bez odpowiedzi. Ogromny plus- życiowe doświadczenie prowadzącego.
Monika
W pełni profesjonalne szkolenie na dany temat. Szkolenie oraz omówione kwestie dodatkowe zadane przez uczestników. Przykłady pomocne w zrozumieniu sprawy.
Grzegorz
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.
Dominik
Szkolenie prowadzone w bardzo profesjonalny sposób, dużo przykładów...
Marcin
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.

Korzyści

  • umiejętność tworzenia oraz redagowania pism urzędowych
  • umiejętność unikania błędów językowych i leksykalnych
  • nabycie umiejętności przekazywania informacji odbiorcy

Program szkolenia

Kultura języka polskiego w redagowaniu tekstów urzędowych.
  • Reguły i zasady tworzenia poprawnych wypowiedzi.
  • Analiza najczęściej występujących błędów językowych.
  • Jak bronić się przed błędami w pismach.
  • Zasady stylistyczne i sposoby trafnego formułowania myśli.
Budowa formalna pisma oficjalnego.
  • Poprawność językowa a wizerunek urzędu.
  • Podstawowe zasady tworzenia tekstów oficjalnych.
  • Najważniejsze elementy pisma – wątpliwości językowe.
  • Rola nadawcy i odbiorcy w oficjalnej komunikacji urzędowej.
Słownictwo i stylistyka wypowiedzi oficjalnej.
  • Wyrazy nadużywane, czyli moda językowa nie tylko w urzędzie.
  • Wykorzystywane szablony w tekstach oficjalnych.
  • Styl i stylistyka sądowych pism oficjalnych.
  • Ćwiczenia z tworzenia poprawnych pism oficjalnych.
Frazeologia prawnicza.
  • Frazeologia prawnicza i jej ocena normatywna.
  • Typowe błędy leksykalne w tekstach prawnych i prawniczych.
  • Środki językowe o funkcji perswazyjnej.
  • Zasady perswazji w tekstach mówionych i pisanych.

Na szkolenie można zgłaszać zagadnienia,które chcą Państwo poruszyć z danego zakresu tematycznego.

Program partnerski VIDI

Zbuduj swoją niezależność finansową, dzięki swoim kontaktom.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami uczestnictwa w programie
Szczegóły programu

Kontakt

ul. P. Skargi 6B

44-337 Jastrzębie-Zdrój

NIP: 651-102-47-89

Formularz kontaktowy

Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać telefon kontaktowy
Proszę podać adres e-mail
Proszę wpisać treść wiadomości
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest wymagana do przesłania zapytania.
© VIDI - Centrum Rozwoju Kadr. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Realizacja WirtuoziKodu.pl