Codzienna praca z klientem – praca w biurze, obsługi klienta to praca, w której narażeni jesteśmy na osoby o różnych typach osobowości i różnym stopniu kultury osobistej. Praca w trudnych sytuacjach dla klienta takich jak składanie zażaleń, reklamacji, wniosków, oświadczeń może wywoływać postawę agresywną i odporność na stres jest tu kluczową kompetencją, którą warto rozwijać. W takiej sytuacji powinniśmy być osobami, które niezależnie od okoliczności zachowają spokój.
Potrzeby i oczekiwania klientów/ petentów ulegają nieustannym zmianom. Aby dostosować się do tych zmian, Urzędnicy Administracji Publicznej i Państwowej poszukują nowych technik obsługi klienta/petenta i radzenia sobie z jego obiekcjami oraz zastrzeżeniami.
Nasze warsztat pozwala na wybudowanie u uczestnika asertywnej postawy, dzięki której ludzie potrafią otwarcie wyrażać swoje myśli, uczucia, przekonania, poglądy, i wartości nie lekceważąc i szanując rozmówcę. W sytuacjach konfliktowych, umiejętności asertywne pozwalają osiągnąć kompromis. Podczas naszych warsztatów uczestnicy poznają najważniejsze zasady budowania pożądanego kontaktu z klientem a także dowiedzą się, jak reagować w trudnych sytuacjach, które mogą mieć miejsce w trakcie tych rozmów. Trening umożliwi również podniesienie umiejętności wyrażania empatycznych komunikatów oraz zachowań asertywnych w relacjach z klientem.
Szkolenie ma na celu zwiększenie wiedzy i samoświadomości uczestników dotyczących stresu, sytuacji trudnych, stresogennych oraz nabycie umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem w obsłudze klienta.
,,Bez Twojego przyzwolenia nikt nie może sprawić, że poczujesz się gorszy.” Eleanor Roosevelt
Korzyści dla uczestników szkolenia:
poznasz sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem
pozyskasz wiedzę na temat stresu, jego czynników wywołujących
zyskasz wiedzę na temat zachowania się w trudnej sytuacji, oraz rozwiązywania problemów podczas kontaktu z klientem
poznasz techniki skutecznej komunikacji
zdobędziesz umiejętność operowania empatią
Szkolenia prowadzone przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi. Uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia. 20% czasu szkolenia to teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia, a 80% czasu szkolenia to ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case studies. Warsztaty szkoleniowe są dynamiczne, wypełnione przykładami, symulacjami i praktyką.
Czas trwania: do ustalenia
Na szkolenie można zgłaszać zagadnienia,które chcą Państwo poruszyć z danego zakresu tematycznego.